Ålekvapper ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-08-11 14:28

Jeg har købt vaders og 42 meter bundgarn og kan låne 3 ruser , der er en
af mine naboer der vil tage mig med ud og sætte det da jeg ikke har
gjort det siden jeg var barn -så jeg skal lige have det frisket op , men
han kom forbi med en pose Ålekvabber den anden dag - jeg rensede dem og
med noget besvær fik jeg skindet af de største af dem og selv om det
vist går for at være en skidt fisk så kan jeg underholde med de smager
faktisk rigtigt godt ikke helt som Ål men der hænd af :)
og der er MASSER af dem ...
--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Aksel

Dato : 27-08-11 15:03

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist går for at være en skidt fisk så kan jeg underholde med de smager
> faktisk rigtigt godt ikke helt som Ål men der hænd af :)

Ålekvapper er virkelig gode - næsten bedre end alm. ål. Jeg har fanget
mange. Nu fisker jeg ikke mere, og da de er svære at finde i forretningerne,
savner jeg dem.
Mvh
Aksel

Fra : Max

Dato : 27-08-11 16:05

Hej Aksel

> Ålekvapper er virkelig gode - næsten bedre end alm. ål. Jeg har
> fanget mange. Nu fisker jeg ikke mere, og da de er svære at finde i
> forretningerne, savner jeg dem.

Nu er de jo heller ikke så fede som ål, hvilket jo gør dem anderledes.
Døde tyskere, som min far kaldte dem på grund af deres grønne ben,
er ikke nemme at finde i butikkerne mere, der er ingen der fisker efter
dem mere, deres levevis gør jo også dem til tabere i krigen mod miljø-
gifte, de ender jo i deres maver med den måde de lever på. De er røget
ud af normal sortimentet hos de lokale fiskere sammen med bl.a.
rødspætterne. Man kan så glædes over at markrellen er vendt tilbage
til det lokale havnebassin, de har været fraværende i en manneskealder.

Max

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-08-11 16:52

Den 27-08-2011 17:04, Max skrev:
> Nu er de jo heller ikke så fede som ål,

nej det er de ikke - men Ål smager nu stadigt bedre ..

> [...]
> dem mere, deres levevis gør jo også dem til tabere i krigen mod miljø-
> gifte, de ender jo i deres maver med den måde de lever på.

siger du de er små giftige :( ?

> De er røget
> ud af normal sortimentet hos de lokale fiskere sammen med bl.a.
> rødspætterne.

jeg fin nu også et par fladfisk sidst de smagte nu meget godt men jeg
synes nu Ålekvappen var bedre -

ja ok fladfisk - en grillet Pikvar de er dælme go ..

> Man kan så glædes over at markrellen er vendt tilbage
> til det lokale havnebassin, de har været fraværende i en manneskealder.

egentligt mærkeligt jeg tager altid et par stykker røget med hjem når
jeg er ude og handle det smager da skønt

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-08-11 17:50

Den 27-08-2011 16:02, Aksel skrev:

> Ålekvapper er virkelig gode -

Meget ..

næsten bedre end alm. ål.

jaee Næsten :)'

> Jeg har fanget
> mange. Nu fisker jeg ikke mere

jeg tror bare man skal ligge en ruse ud så skal de nok komme i massevis
trixet er at smide de små ud for der er ikke meget kød på dem ..og de er
ikke til at flå ..

, og da de er svære at finde i forretningerne,

det tror jeg slet ikke man kan få ?

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-11 15:58

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt vaders og 42 meter bundgarn og kan låne 3 ruser , der er en
> af mine naboer der vil tage mig med ud og sætte det da jeg ikke har

Husk at det nu om dage kræver fisketegn.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-08-11 16:53

Den 27-08-2011 16:57, Carl Alex Friis Nielsen skrev:
> "Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Husk at det nu om dage kræver fisketegn.

jeg har lige bestilt mit - man kan få nogen ekstra gode for 15 kr så dem
tog jeg , men har dog ikke fået dem endnu - men de koster jo ikke
alverden under 300 kr for et år ..

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Preben

Dato : 27-08-11 17:20

Den 27.08.2011 kl. 17:52 skrev Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>:

> [...]
>
> egentligt mærkeligt jeg tager altid et par stykker røget med hjem når
> jeg er ude og handle det smager da skønt

Inden det nu går helt galt, så hedder det altså pighvar og ålekvabber

--
mvh/Preben

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-08-11 17:51

Den 27-08-2011 18:20, Preben skrev:

> Inden det nu går helt galt, så hedder det altså pighvar og ålekvabber

tak jeg kan ikke stave :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-08-11 19:56

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
4e5bc35d$0$309$14726298@news.sunsite.dk:

> tak jeg kan ikke stave :)

Alle underdrivelsers moder.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Preben

Dato : 29-08-11 17:56

Den 29.08.2011 kl. 18:50 skrev Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>:

> tak jeg kan ikke stave :)

Det er ikke noget problem Bo, jeg syntes bare lige, at det udviklede sig
og næsten blev uartigt

--
mvh/Preben

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-08-11 20:15

Den 29-08-2011 18:56, Preben skrev:

> Det er ikke noget problem Bo,

Det er det aldrig i kultur grupperne slet og ret fordi der er en
standard der er for høj til man er nedladende over for andre fordi de nu
en gang ikke kan stave :)

> jeg syntes bare lige, at det udviklede sig
> og næsten blev uartigt

Øhh jow :) ?

min nevø på 3 kan ikke sige myg det bliver til myt - jeg sad og prøvede
mig frem MYG og han så på mig og bestem sagde ja MYT - jeg tro de ting
har lidt med hinanden og gøre for i hans hovede lyder det rigtigt