Erfaring med longlife pærer ?
Fra : Per

Dato : 27-08-11 17:35

Hej !

På vores Ford Ka. har jeg igen skiftet H7 pæren (nærlys)

Den holder sjældent mere end et års tid.

Problemet er, at det er besværligt at skifte pærer på sådan en bil.
Lygtehuset skal skrues ud og jeg skal frigøre frontgitter og kofanger - gad
vide hvilken papkasse, der har opfundet det system ?? Det er ihvertfald ikke
for Hr. og Fru Danmark...

Nå men mit spm: kan det svare sig at købe fx. Osram ultra life pærer ? De
skriver at de holder op til 3 gange længere end alm pærer ?

Mvh. Per

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-11 17:47

Per wrote:

> [...]
>
> Nå men mit spm: kan det svare sig at købe fx. Osram ultra life pærer
> ? De skriver at de holder op til 3 gange længere end alm pærer ?

Hos min toyota forhandler koster det pæren + 20 kr. for montagen
måske har en ford forhandler i nærheden samme gode service ?

--
Toyota LC120 med Bridgestone DM-Z3

Fra : Klaus G.

Dato : 27-08-11 19:05

> Hos min toyota forhandler koster det pæren + 20 kr. for montagen
> måske har en ford forhandler i nærheden samme gode service ?
Hvilken model toyota? Normalt er det gratis eller næsten gratis hvis det er
nemt. Dvs. bagpladen skal af lygten, af med ledning, af med spænde og ud med
pæren og så omvendt den anden vej :)

Men skal man til at afmontere lygte, hjul, sprinklervæskedunk, batteri eller
hvad der nu skal til, så er 20kr. laangt fra nok ;)

--
Klaus G.

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-11 22:01

Klaus G. wrote:

> [...]
>
> Men skal man til at afmontere lygte, hjul, sprinklervæskedunk,
> batteri eller hvad der nu skal til, så er 20kr. laangt fra nok ;)

Det er et fast tilbud de har uanset hvad, de skriver i at fald ikke
nogen forbehold

--
Toyota LC120 med Bridgestone DM-Z3

Fra : Anders Majland

Dato : 27-08-11 20:23

> På vores Ford Ka. har jeg igen skiftet H7 pæren (nærlys)
> Nå men mit spm: kan det svare sig at købe fx. Osram ultra life pærer ? De
> skriver at de holder op til 3 gange længere end alm pærer ?

THansen sælger også Osram med 3års garanti.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=5724696909&n=-2103500728&pn=-1284796734
Pæresæt H7 12V-55W ULTRA LIFE OSRAM

På C5'en var jeg også træt af det evindelige pæreskifteri. Der kom Osram
Light@Day i ved 58500 og de sad der stadig da den blev solgt ved 94000km.
Dvs 35500km hvilket er noget længere end andre pære har holdt tidligere. De
gik ved 22-27000km.

På smarten kom der Osram H7 12V 55W Ultra Life ved 21000km - her 25000km
senere er det stadig samme pære.

Skal nok give lyd når de dør.

PS sørg for at have et print af siden hvor de lover garantien - det har jeg
dateret på dagen hvor jeg bestilte pærene. Hvis de så ikke holder de lovede
3år vil de få svært ved at sno sige uden om reklamation...
PPS det er OSRAM der stillet garantien, så thansen skal levere pærene ind
til dem for ombytning.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-08-11 22:55

Anders Majland skrev den 27-08-2011:
> [...]
> Dvs 35500km hvilket er noget længere end andre pære har holdt tidligere. De

Tak for info
For ikke at stå med problemet til vinter har jeg lige skiftet i min C5
II.
"Philips X-tremeVision H7" giver dog et bedre lys end de LIGHT@DAY jeg
pillede ud, men holder sikkert ikke lige så længe.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]