Løfte ting til batteri i en bil
Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-11 09:35

Hej alle.

Hvor kan man købe løfte udstyr til skift af et batteri i en bil.
Jeg mener at kunne huske at man engang kunne købe en rem som man satte
ned over polerne på bakkeriet og derved kunne løfte det, eller er der
en anden løsning ?

Hilsen Jørgen.

--
Toyota LC120 med Bridgestone

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-08-11 10:00

On 27 Aug 2011 08:35:26 GMT, Jørgen L. <nyhed@1144.dk> wrote:

> [...]
>Jeg mener at kunne huske at man engang kunne købe en rem som man satte
>ned over polerne på bakkeriet og derved kunne løfte det, eller er der
Find en anden løsning, du resikerer at ødelægge dit batteri og/eller
polerne.

/Hans

Fra : KASO

Dato : 27-08-11 10:37

"Jørgen L. " <nyhed@1144.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg mener at kunne huske at man engang kunne købe en rem som man satte
> ned over polerne på bakkeriet og derved kunne løfte det, eller er der

Mange batterier (ihvertfald fra Varta, Bosch m.fl.) har indbygget 2 håndtag,
man kan vippe op - har du chekket, at det ikke også gælder dit batteri?

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-11 15:28

KASO wrote:

> [...]
> >

> Mange batterier (ihvertfald fra Varta, Bosch m.fl.) har indbygget 2
> håndtag, man kan vippe op - har du chekket, at det ikke også gælder

Ja, det har disse 2 i alt fald ikke, og de vejer 30 kg stk. mit batteri
i campingvognen har strop men det skal jeg til at skifte og det nye fra
Exide har håndtag.

Hilsen Jørgen

--
Toyota LC120 med Bridgestone DM-Z3

Fra : SvenP

Dato : 27-08-11 12:02

"Jørgen L. " <nyhed@1144.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle.
>
> Hvor kan man købe løfte udstyr til skift af et batteri i en bil.

Har du ingen hænder da? Jeg er klar over at batteriet i visse biler sidder
lidt klemt. Men jeg er endnu ikke stødt på nogen hvor man ikke kan liste det
ud med hænderne alene. (naturligvis efter at have spændt det løs, det er vel
ikke det du har glemt?)

Mvh.Sven

Fra : Martin

Dato : 27-08-11 12:32

> [...]
> det ud med hænderne alene. (naturligvis efter at have spændt det løs, det

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/El/Batteri/Batterilofter/

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 27-08-11 12:35

> [...]
> det ud med hænderne alene. (naturligvis efter at have spændt det løs, det

Eller....
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bil-el/Batterivarktoj-og-tilbehor/Batteribarerem/

Mvh
Martin

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-11 15:34

Martin wrote:

> Eller....

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bil-el/Batterivarktoj-og-tilbehor/Batteribarerem/

> Mvh
> Martin

Tak for begge forslag, det var netop sådan noget jeg ledte efter, men
som en skriver højere oppe at remmen nok kan ødelægge polerne så jeg
tænker nok lidt mere

--
Toyota LC120 med Bridgestone DM-Z3

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-11 15:32

SvenP wrote:

> [...]
> kan liste det ud med hænderne alene. (naturligvis efter at have
> spændt det løs, det er vel ikke det du har glemt?)

Problemmet er faktisk ikke at få dem ud, da det gøres i en bevægelse
men at få dem i igen, bilen er ret høj og batterierne vejer 28-30 kg
stk. og der er ikke ret meget plads på siderne hvor man skal have sine
fingre, de bliver som regel revet til blods.

--
Toyota LC120 med Bridgestone DM-Z3

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-08-11 12:36

Den 27-08-2011 10:35, Jørgen L. skrev:
> [...]
> Jeg mener at kunne huske at man engang kunne købe en rem som man satte
> ned over polerne på bakkeriet og derved kunne løfte det, eller er der

Sådan noget?.

http://biltema.dk/da/Bil---MC/El/Batteri/Batterilofter/

Men som de andre siger, så kan man klare sig uden. Jeg har aldrig brugt
andet end de bare hænder.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-11 15:39

Ib Jakobsen wrote:

> Sådan noget?.
>
> http://biltema.dk/da/Bil---MC/El/Batteri/Batterilofter/
>
> Men som de andre siger, så kan man klare sig uden. Jeg har aldrig
> brugt andet end de bare hænder.

Nu er der jo også stor forskel på et lille alm bil batteri og disse jeg
i min Landcruiser, jeg havde min brors batteri ude af hans 306er det er
jo ikke engang ½ så stort, og det havde så enda bærehåndtag.

Nu er det ikke så stort et problem at få dem ud, selv om de står i 1,1
m højde og skal op over 1,3 m højde, det er mere når de skal i igen, at
ramme præcist og uden at skrabe fingrerne mod resten af bilen og at de
vejer 28-30 kg pr. stk.

Hilsen Jørgen

--
Toyota LC120 med Bridgestone DM-Z3

Fra : Mcwm

Dato : 27-08-11 20:49

Den 27-08-2011 16:39, Jørgen L. skrev:
> [...]
> m højde og skal op over 1,3 m højde, det er mere når de skal i igen, at
> ramme præcist og uden at skrabe fingrerne mod resten af bilen og at de

Smid en god stærk læderrem(bælte)omkring til at sænke det ned og hiv så
remmen op når det er på plads.

Venligst
Mcwm

Fra : Martin Sorensen

Dato : 29-08-11 16:13

On 27/08/2011 20:49, Mcwm wrote:

> Smid en god stærk læderrem(bælte)omkring til at sænke det ned og hiv så
> remmen op når det er på plads.
>
> Venligst
> Mcwm
Eller måske et par remme af dem til at spænde ting fast på trailer,
tagbagagebærer o.l. med?

/Martin

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-08-11 17:10

On Mon, 29 Aug 2011 16:13:07 +0100, Martin Sorensen
<martin@santana-sorensen.net> wrote:

>Eller måske et par remme af dem til at spænde ting fast på trailer,
>tagbagagebærer o.l. med?

Ja, man kan også benytte et par strømpebukser (uden kvinden), er også
brugbare som nødkilrem.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 27-08-11 12:37

"Jørgen L. " skrev

> [...]
> Jeg mener at kunne huske at man engang kunne købe en rem som man satte
> ned over polerne på bakkeriet og derved kunne løfte det, eller er der

Det er efterhånden sjældent man ser et batteri uden håndtag, men mon ikke
nedenstående stadig
sælger disse løftestropper.

http://www.autog.dk
http://www.mekonomen.dk