Bilingual musik
Fra : Michel Sanomi

Dato : 24-08-11 19:51

Hej igen,

Jeg er fascineret af musik sunget på mere end et sprog.

Ofra Haza repræsenterede Israel i det internatiole Melodi Grand Prix i
1983. Hun synger primært på engelsk, men også lidt på tysk.
Hun døde i 2000 i en alder af blot 42. Stefan Waggerhausen kender jeg
ikke så meget til, men jeg har nogle sange med ham på andre cd'er. Men
sangen er på engelsk og tysk.

Stefan Waggerhausen og Ofra Haza: "Jenseits von Liebe" -
http://www.youtube.com/watch?v=JVVdUqCq0LE

Jeg var ret overrasket, da jeg hørte "Together again" med Sash. En del
af sangen er sunget på dansk af Julie (Blå øjne). Det meste dog på
engelsk.

Sash: "Together again" - http://www.youtube.com/watch?v=OYyuM18Q6xk

Har I bud på sange sunget på mere end et sprog?

Mange hilsner Michel

Fra : Michel Sanomi

Dato : 24-08-11 20:18

Hvordan kunne jeg overse denne perle?

Deep Forest: "Media Luna" - http://www.youtube.com/watch?v=ZYpRylAmoBw

Sunget på arabisk og spansk.

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-08-11 05:15

On 25-08-2011 03:51, Michel Sanomi wrote:

> Jeg er fascineret af musik sunget på mere end et sprog.

Hej Michel. Det er spændende at du engang imellem kommer lidt rundt 'i
krogene'.
Der må være en del, men umiddelbart kan jeg kun komme på denne:

Here comes the Sun King.
Ev’rybody’s laughing
ev’rybody’s happy.
Here comes the Sun King.

Quando paramucho mi amore de felice carathon.
Mundo paparazzi mi amore cicce verdi parasol.
Questo abrigado tantamucho que canite carousel.

The Beatles - Sun King
http://www.youtube.com/watch?v=eGAYtdADg1U&feature=related

Henning.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-11 06:09

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Sash: "Together again" - http://www.youtube.com/watch?v=OYyuM18Q6xk
>
> Har I bud på sange sunget på mere end et sprog?

Orphaned Land synger deres sange på en skøn blanding af engelsk,
hebraisk og arabisk...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-11 09:10

> Orphaned Land synger deres sange på en skøn blanding af engelsk,
> hebraisk og arabisk...

<http://www.youtube.com/watch?v=DUi1yf97paw>

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-11 07:14

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

>Har I bud på sange sunget på mere end et sprog?

Faktisk ganske passende, når det er dig der spørger - Beatles med
"Michelle": http://www.youtube.com/watch?v=nfWVKQoRXhk

Rammstein med "America": http://www.youtube.com/watch?v=yydlX7c8HbY

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-08-11 07:30

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> On 25-08-2011 03:51, Michel Sanomi wrote:

> Hej Michel. Det er spændende at du engang imellem kommer lidt rundt 'i
> krogene'.

Her er der en sang i en krog. Det er Chris Andrews (han synger på engelsk og
er kendt for "Pretty Belinda") og Tobee, (De synger på tysk og er et kendt
apres ski-orkester). I Danmark kalder vi det afterski-musik-orkester.

http://www.youtube.com/watch?v=14xd4g9miXw

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-11 08:23

[...]

Hej Michel

Tja, måske en lidt overgemt udgave men alligevel... The Cats, i en skøn
blanding af Engelsk & Tysk... Selv om vinden kun blæser en vej... Det påstår
de da i hvert fald... One Way Wind

http://www.youtube.com/watch?v=4Z1ei5lMw70&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 25-08-11 08:48

Den 25/08/11 03.51, Michel Sanomi skrev:
> [...]
>
> Sash: "Together again" - http://www.youtube.com/watch?v=OYyuM18Q6xk
>
> Har I bud på sange sunget på mere end et sprog?

Willkommen fra Cabaret - ikke mindre end tre sprog.

"Bilingual"? Et nyt ord for tosproget?

/Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-11 14:17

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Willkommen fra Cabaret - ikke mindre end tre sprog.
>
> "Bilingual"? Et nyt ord for tosproget?
>
> /Lars

Egentligt ikke, mere et ord for " Flere " Eller alternativ....

F.eks brugt på mange ældre video maskiner, så man kunne optage F.eks
billeder fra TV, og tage lyden fra Radio'en.... Brugt grundigt i de gamle
Mono TV dage, F.eks ved MGP, så man kunne tage lyden i stereo fra
Radioen.... Danmarks Radio, var mægtigt flinke til at samsende... De glemte
bare altid, at afbryde Radioavisen.... Så bedst midt i det hele, brølede
radioavisen igennem ) Så reelt kunne brugbarheden godt diskuteres.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 25-08-11 16:35

Den 25/08/11 15.17, Benny Mortensen skrev:
> "Lars Kongshøj"<lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Egentligt ikke, mere et ord for " Flere " Eller alternativ....

Bi-forstavelsen er fra latin og betyder to.

> [...]
> bare altid, at afbryde Radioavisen.... Så bedst midt i det hele, brølede
> radioavisen igennem ) Så reelt kunne brugbarheden godt diskuteres.

Den anvendelse er da ikke nødvendigvis tosproget, brugte man allerede
dengang ukritisk et engelsk ord isf. et dansk?

/Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-08-11 06:35

> Bi-forstavelsen er fra latin og betyder to.

> Den anvendelse er da ikke nødvendigvis tosproget, brugte man allerede
> dengang ukritisk et engelsk ord isf. et dansk?
>
> /Lars

Jamen du er stadig fastgroet i troen om at Bilingual absolut har noget med
sproget at gøre.
Derfor sagde jeg som jeg gjorde... Så du samler altså bare to kilder, som du
gør til en...
Altså Bilingual....

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 26-08-11 09:55

Den 26/08/11 07.34, Benny Mortensen skrev:
> Jamen du er stadig fastgroet i troen om at Bilingual absolut har noget med
> sproget at gøre.

Ja, det er hvad jeg får ud af at læse Webster's Encyclopedic Unabrigded
Dictotionary of the English Language. Her betyder "bilingual" tosproget.

Gyldendals Fremmedordbog kender et ord "bilingval", tosproget, eller som
taler med to tunger.

Lingua er latin og betyder tunge og sprog.

Min stavekontrol kender ikke bilingual, kun den danske stavemåde.

> Derfor sagde jeg som jeg gjorde... Så du samler altså bare to kilder, som du
> gør til en...
> Altså Bilingual....

Som nævnt, selv på engelsk betyder det ikke "fra to kilder", men "fra to
sprog".

/Lars

Fra : Martin [TMM]

Dato : 25-08-11 09:37

Hej
On 25-08-2011 03:51, Michel Sanomi wrote:
> Har I bud på sange sunget på mere end et sprog?

Der er både lidt italiensk og engelsk i denne her:
http://www.youtube.com/watch?v=dVDQeFX4UOg

Pet Shop Boys - Bilingual.
Titlen siger jo det hele, og så er det jo ikke ligefrem et dårligt
nummer. Den må da vist hellere lige få lidt mere vrid i volumehjulet.
Hele pladen (af samme navn) er faktisk ganske god.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-11 17:20

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote in news:0cecfc85-3c87-4185-b711-
6f1fc7acda71@a12g2000yqi.googlegroups.com:

> Har I bud på sange sunget på mere end et sprog?
>
> Mange hilsner Michel

Så får vi lige lidt fra den tyske schlagerskuffe. Året er 1976, og hvis
"klam" kunne måles på et viserinstrument, ville nålen stå i det røde område
;-D Værsgo og nyd, mine damer og herrer: Chris Roberts - Do You Speak
English

http://www.youtube.com/watch?v=27Lv4sNqzZE

Læren af ovenstående er bl.a. at der absolut intet nyt er fra
schlagerfronten

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-11 17:48

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> English
>
> http://www.youtube.com/watch?v=27Lv4sNqzZE
>
> Læren af ovenstående er bl.a. at der absolut intet nyt er fra

Lavede Kjeld & Hulda ikke en dansk udgave, der var endnu mere klam?

Fra : Vidal

Dato : 25-08-11 20:03

Den 25-08-2011 03:51, Michel Sanomi skrev:

> Har I bud på sange sunget på mere end et sprog?

Der var engang et tysk hit, der blev sunget:

Laf mi, laf mi

Også et slags hit i Danmark. Jeg ved ikke om det er denne:

http://www.youtube.com/watch?v=g7_EBDSlmw0

Og Nephew har da også sunget en på dels engelsk, dels
dansk. Titlerne gemmer sig et sted i min hukommelse.

--
Venlig hilsen,

Vidal