Hjælp min hvalp bider i dørkarme.
Fra : Helle

Dato : 24-08-11 11:23

Hjælp: Jeg har en Labrador hvalp på 5 mdr. Hun er alene hjemme ca. 5
timer hver dag. Men når jeg kommer hjem har hun bidt i mine dørkarme.
Har læst at fordi de gør det, er det for lidt aktivitet. Men går tur
med hende og spiller bold med hende inden jeg går, samt hun har en
masse legetøj og tyggeben i alle versioner. Så går jeg på hundeskole
og hun er ret dygtig og lyster fint. Hun har tabt alle tænderne, men
ikke alle helt fremme.
Samtidigt er hun meget mor syg og følger mig meget. Så hvad kan jeg
gøre, er der nogle der har nogle gode råd PS: Hun går i en stor
gang og et badeværelse, og har haft adgang til et andet værelse, men
har droppet det igen.
Hilsen Helle.

Fra : Anelise

Dato : 24-08-11 19:22

"Helle" <2001helle@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du kunne prøve at give hende et udhulet marvben, som du har fyldt med
(mager) leverpostej. Læg det i fryseren et døgns tid og giv hende det, når
du går hjemmefra, så går der et stykke tid med at tømme det.

Du kan nok ikke køre en 5 mdr.s hvalp motorisk træt, men hvis du lader den
lede efter mad eller godbidder om morgenen, inden du skal gå, trættter det
den meget.

Prøv at lægge noget af legetøjet til side et stykke tid, så det er "nyt" og
spændende, når du igen tager det frem, i stedet for at hun har en hel kasse
fyldt med hundelegetøj til rådighed hver dag.

Kender du ikke nogen, der kan gå en tur med hende, mens du er væk?

Jeg kender problemet med afgnavede dørkarme fra min allerførste hund. Da jeg
et par år senere fik endnu en labrador, ophørte ødelæggelserne, formentlig
fordi de nu havde selskab af hinanden.

Held og lykke med hende.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Anelise

Dato : 24-08-11 20:01

[...]

hej igen Helle

måske kan du få nogle gode ideer til beskæftigelse og træning af din
lab.hvalp ved at se denne blog:

http://www.hunden.dk/blog/

Der står bl.a. noget om alene hjemme-træning.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-08-11 00:39

Helle skrev:

> Hjælp: Jeg har en Labrador hvalp på 5 mdr.

Vi har også en labrador - de bider altså i ting
når de er hvalpe.

Vi havde glasvæv i entreen - det flåede Buster
i stykker.

Min bedste trøst - det holder op når hunden
bliver ældre.

I dag gør han ikke den slags, kan sagtens være
alene hjemme i 8 timer, render løs i skoven, er
fuldt ud lydig når man kalder - han er bare blevet
en pragtfuld hund, líge fyldt 2 år.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/hund

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-08-11 13:07

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I dag gør han ikke den slags, kan sagtens være
> alene hjemme i 8 timer, render løs i skoven, er
> fuldt ud lydig når man kalder - han er bare blevet

Sikkert, men det bliver nu nemt til mange dørkarme på 2 år....
Så det er nok det bedste, at tage hånd om problemet...

Se på DCH.DK hvem der er adfærdskonsulent i det område hunden bor, og snak
med denne..

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 27-08-11 13:19

Allan Vebel formulerede spørgsmålet:

> Min bedste trøst - det holder op når hunden
> bliver ældre.

Tror det delvist er racebestemt også.
Vi har altid haft schæfere og de har aldrig ødelagt noget.

Har så også ind i mellem samtidig haft gravhunde som ødelagde døre og
karme hvis vi ikke var hjemme

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 30-08-11 19:12

John, skrev:

> Vi har altid haft schæfere og de har aldrig ødelagt noget.

Vel begrænset hvad en bjæfer overhovedet kan ødelægge

Min Angel med godt sundt rotteblod i sig har ikke ødelagt noget som jeg husker det
Min Balder som er renracet rigtig hund har aldrig ødelagt noget inventar,
andre hanhunde af ukurante racer skal jeg self forhindrer ham i ikke at skille ad

/Jens

Fra : John

Dato : 30-08-11 22:02

Pwh skrev:

> Min Balder som er renracet rigtig hund har aldrig ødelagt noget inventar,
> andre hanhunde af ukurante racer skal jeg self forhindrer ham i ikke at
> skille ad

Tror faktisk der er en sammenhæng.
Man kender generne fra de renracede stort set og deres tilbøjeligheder,
hvor i mod det ikke vides med de blandede.

det sidste du skriver kender jeg alt til også :oÞ

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk