MySQL server has gone away
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 24-08-11 09:47

Hej

Jeg har et problem med en web-service, hvor jeg mister forbindelsen til
min database. Hvis mine queries kører for længe eller returnerer for
store resultat-sæt, så får jeg beskeden "MySQL server has gone away". Jeg
er ikke helt klar over om det skyldes en timeout, eller om datamængden er
for stor (de to følges ad :)

Jeg har forsøgt at skrue på indstillingerne i my.ini - både ved at
benytte
den prædefinerede my-huge.ini og ved at Google højt og lavt, men jeg kan
ikke slippe af med problemet. Herunder er mine indstillinger i my.ini der
har noget med størrelser og timeouts at gøre.

Hvis jeg fjerner udkommenteringen af innodb-sektionen, så brokker den sig
over at innodb engine slet ikke er installeret, hvilket ikke giver nogen
mening da det netop er den engine jeg benytter.

Er der nogen gode ideer?

# The MySQL server
[wampmysqld]
skip-locking
key_buffer = 384M
max_allowed_packet = 128M
table_cache = 4096
sort_buffer_size = 2M
read_buffer_size = 2M
read_rnd_buffer_size = 64M
myisam_sort_buffer_size = 64M
thread_cache_size = 8
query_cache_size = 32M

# Disable Federated by default
skip-federated

# Uncomment the following if you are using InnoDB tables
#innodb_data_home_dir = C:\mysql\data/
#innodb_data_file_path = ibdata1:10M:autoextend
#innodb_log_group_home_dir = C:\mysql\data/
#innodb_log_arch_dir = C:\mysql\data/
# You can set .._buffer_pool_size up to 50 - 80 %
# of RAM but beware of setting memory usage too high
#innodb_buffer_pool_size = 384M
#innodb_additional_mem_pool_size = 20M
# Set .._log_file_size to 25 % of buffer pool size
#innodb_log_file_size = 10M
#innodb_log_buffer_size = 64M
#innodb_flush_log_at_trx_commit = 1
#innodb_lock_wait_timeout = 1800

[mysqldump]
quick
max_allowed_packet = 128M

[isamchk]
key_buffer = 20M
sort_buffer_size = 20M
read_buffer = 2M
write_buffer = 2M

[myisamchk]
key_buffer_size = 128M
sort_buffer_size = 128M
read_buffer = 2M
write_buffer = 2M

--
Mvh.
Thomas Lindgaard

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 24-08-11 22:13

"Thomas Lindgaard" <thomas@homohabilis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over at innodb engine slet ikke er installeret, hvilket ikke giver nogen
> mening da det netop er den engine jeg benytter.

Hej Thomas

Ligger sitet på en shared webhost?
Har hørt om problemet hvis der pludselig kommer en anden tjeneste på
webhotellet der bruger løs af resourcerne.
Alternetivt hvis man har meget trafik selv og så tilføjer et eller andet
script der bruger MySQL meget.
Se evt. http://www.philadelphia-reflections.com/blog/1503.htm der beskriver
noget lignende (en ændring af query'en)

Ole Gaarde Kristensen