Usædvanlig musiksmag?
Fra : Michel Sanomi

Dato : 23-08-11 07:39

Hej,

Er jeg mærkelig? Jeg kan lige så godt svare selv: Ja!

Men jeg kan lide tysk schlager, hård rock, dance og blød pop. Er jeg
den eneste?

I får lige et par links til hver af disse genrer:

Die Flippers: "Der letzte Bolero" - http://www.youtube.com/watch?v=TlrZrcdCV_Y
Nightwish: "Wish I had an Angel" - http://www.youtube.com/watch?v=ueiOqaSvHp0
Sash: "Stay" - http://www.youtube.com/watch?v=Dxd_z42mxQQ
Shania Twain: "When you kiss me" - http://www.youtube.com/watch?v=S88Wit5bNdY&ob=av2e

De har alle været en tur i cd-afspilleren i dag...

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-08-11 14:44

On 23-08-2011 15:39, Michel Sanomi wrote:

> Men jeg kan lide tysk schlager. Er jeg
> den eneste?

Hej Michel.
Du vil altid have Åge ved din side.

Henning

Fra : Michel Sanomi

Dato : 23-08-11 08:06

On 23 Aug., 15:43, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:

> Hej Michel.
> Du vil altid have Åge ved din side.

Har du lyttet til mine andre bud?

Det er ikke just tysk schlager...

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-08-11 16:20

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Det er ikke just tysk schlager...

Mange hilsner
Michel

Næeh men nogle skrigeskinker

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-11 17:46

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Næeh men nogle skrigeskinker

Sådan er det med pop og rock

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 23-08-11 17:03

Hej Michel

> Har du lyttet til mine andre bud?
>
> Det er ikke just tysk schlager...

Men det er alligevel 4 alen ud af samme stykke. Et stykke
som ikke bevæger mig musikalsk.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-11 17:47

Et stykke
> som ikke bevæger mig musikalsk.
>
> --
> Mvh
> Max

Det var i hvert fald en omgang larm af en anden verden.

Bortset fra Flipperne

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-11 17:45

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

Det er ikke just tysk schlager...

Mange hilsner
Michel

Nej, det........ lagde jeg mærke til.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-11 17:43

Hej,

Er jeg mærkelig? Jeg kan lige så godt svare selv: Ja!

Men jeg kan lide tysk schlager, hård rock, dance og blød pop. Er jeg
den eneste?

Jeg tror ikke det er almindeligt at spænde så vidt indenfor så forskellige
gernrer .
Jeg spænder dog også vidt, mellem både slager, volksmusik, dansktop,
dansebandsmusik,
traditionel country og rock´n´nroll, men der er forskellen knapt så stor
mellem genrerne

10-POINT-SKALAEN
Nr. 1: 5 popint
Nr. 2: 0 point
Nr. 3: 0 point
Nr. 4: 0 point

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-11 17:45

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

hård rock,

Krutte er med dig

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-11 18:15

[...]

Det kan jeg dårligt forestille mig... Her er det da også lige fra den ene
yderlighed til den anden... Lige fra Elga Olga til Ozzy Osbourne...

M.V.H....Benny..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-11 22:33

Michel Sanomi wrote:
> [...]
> Shania Twain: "When you kiss me" - http://www.youtube.com/watch?v=S88Wit5bNdY&ob=av2e
>
> De har alle været en tur i cd-afspilleren i dag...

Tja, hvis du er mærkelig, så er der vist mange, der er.

En af mine absolutte favoritter er Heino. Om det så er schlager eller
folkemusik i moderne arrangementer, er jeg så ikke så sikker på. - Alt i
alt har jeg vel omk. 20 plader LP/CD med ham. - En af hans bedste er -
stadig - "Blau, Blau Blüht Der Enzian"
http://www.youtube.com/watch?v=Y-BEdcRdclE

Går jeg så til den 'hårde' side, så er Ten Years After absolut blandt
dem, jeg jævnlig sætter på CD afspilleren. Det er lykkedes mig at samle
alle deres plader på enten LP eller CD undtagen det lidt spøjse live
dobbeltalbum, hvor der kun er musik på 3 pladesider. "Good Morning
Little Schoolgirl" er nok sammen med Woodstock '69 udgaven (2nd day,
late eve session) på 14:31 min. af "(I'm) Goin' Home" noget af det
bedste, de har lavet...

"Good Morning Little Schoolgirl"
http://www.youtube.com/watch?v=DBD4EKoiY_M
(I'm) Goin' Home
http://www.youtube.com/watch?v=LFpfureaCVs

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bak

Dato : 28-08-11 22:30

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse

Michel Sanomi wrote:
> Er jeg mærkelig? Jeg kan lige så godt svare selv: Ja!
>
> Men jeg kan lide tysk schlager,

Så er du i DEN grad mærkelig. Det er der ikke mange der kan holde ud at høre
på. Det er ekstrem-musak for en forsvindende lille kult-slægt, der stædigt
holder fast i at det ikke betyder noget om musik har musikalske kvaliteter.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-08-11 05:40

> [...]
> høre på. Det er ekstrem-musak for en forsvindende lille kult-slægt, der
> stædigt holder fast i at det ikke betyder noget om musik har musikalske

Hvis det nu tilfældigvis ligger sådan, at jeg syntes bedst om en bestemt
slags saltpastiller, så er det nu tilfældigvis sådan, at det er dem, jeg
bedst kan lide, det betyder ikke, at de er den bedste kvalitet... Men det er
dem jeg kan lide....
At jeg så F.eks også, kan lide schlager musik, og du derved syntes, jeg er
mærkelig... Betyder ikke pr automatik, at det så også er mig, der er
mærkelig. Måske bare, at jeg i forhold til dig, har mindst 1 streng mere at
spille på.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-08-11 14:30

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> høre på. Det er ekstrem-musak for en forsvindende lille kult-slægt, der
> stædigt holder fast i at det ikke betyder noget om musik har musikalske

Helt enig! - Jeg tror heller ikke, at mange slager-fans også kan lide det
meget støjende extreme musik.

Hilsen Åge