Hvad koster det at køre en gammel Volvo V7~
Fra : Brian Sørup

Dato : 23-08-11 17:00

Jeg har lige lagt sidste hånd på et regneark der kan lidt af hvert, bl.a.
regne ud hvad hver enkelt Km har kostet os over de 5år 11måneder og 2uger vi
har kørt V70.
Indregnet er alle udgifter til Service og vedligehold, ingen arb.løn da jeg
laver det selv....
Den har tilbagelagt 75382Km...

Hvad har det kostet pr. Km. ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : MicJen

Dato : 23-08-11 19:07

"Brian Sørup" <brizzen@live.dk> wrote in message
> [...]
> vi har kørt V70.
> Indregnet er alle udgifter til Service og vedligehold, ingen arb.løn da

1,85,- pr. km?

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-08-11 20:17

"MicJen" <michaelgsjensen_FJERN_DETTE_TAK@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Brian Sørup" <brizzen@live.dk> wrote in message

> 1,85,- pr. km?
75382 * 1,85 = 139485,- det er lige i overkanten når vi kun snakker
reservedele og ting jeg ikke kan fixe selv som Aircon-service og sporing,
det er trods alt næsten 2000,- om måneden...

Fra : Anders Majland

Dato : 23-08-11 20:54

> 75382 * 1,85 = 139485,- det er lige i overkanten når vi kun snakker

0,67kr/km ?

Se evt tråden "Farvel Citroen - Goddag (igen) skoda" hvor jeg skrev at det
var udgiften til autoriseret service og reperation på 94000km i en ny 2007
c5

Hvis du skulle sælge den nu, hvad ville afskrivningen så blive ?
Og hvad har den kostet i brændstof, forsikring og vægtafgift etc ?

Altså hvad er de samlede udgifter per km ?

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-08-11 16:12

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Og hvad har den kostet i brændstof, forsikring og vægtafgift etc ?
>
> Altså hvad er de samlede udgifter per km ?

Det har kostet omkring 80000,- til benzin, 35000,- til forsikring og 45000,-
til grøn afgift.
Det er ca. 2,- pr km, havde jeg nu kørt 150000Km havde det været billigere,
derfor er det IMO ikke relevant med disse parametre da du som bilejer kender
udgifterne til disse ting inden du anskaffer bilen.
Den eneste af de parametre der er afhængig af kørte km er udgiften til
brændstof, forsikringen er påvirket af km-forbruget men ikke direkte -
ligeledes er afskrivning sammenhængende med km-tallet, men igen ikke
direkte.
Derimod er service og vedligeholdsudgifter ikke nødvendigvis noget man selv
er herre over....

Afskrivning er nok også ca. 2,- pr.km - altså omkring 4,- pr.km plus
serviceomkostninger.

Dit bud på 0,67kr/km for service er alt for højt......
....det er faktisk næsten dobbelt op....
Det har kostet 0,35 kr/km i service at køre i Volvo'en eller 4500,- om
året.....

Fra : Anders Majland

Dato : 25-08-11 09:01

> Derimod er service og vedligeholdsudgifter ikke nødvendigvis noget man
> selv er herre over....

Nej det ved jeg - har haft en citroen ...

> Afskrivning er nok også ca. 2,- pr.km
Det var da alligevel relativt højt for en "tilkørt" og så endda over 5år

> - altså omkring 4,- pr.km plus serviceomkostninger.

Men du har jo som du selv skriver ikke kørt så forfærdeligt meget ...

/A

Fra : Bjørn J.

Dato : 24-08-11 16:25

"Brian Sørup" <brizzen@live.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi har kørt V70.
> Indregnet er alle udgifter til Service og vedligehold, ingen arb.løn da

Principielt er dit spørgsmål kun interessant for dig, da du ikke er at
betragte som en Herr Otto Normalverbraucher.

Otto anvender enten mærkeværksted eller frit værksted. Her er timepriserne
meget forskellige, reservedelene er med eller uden mærkestempel osv.

Timeprisen på det af mig sidst anvendte frie værksted var kr. 425,-.
Mærkeværkstedet tager 1.100 kr. i timen !

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Henrik B.

Dato : 24-08-11 16:28

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
> Mærkeværkstedet tager 1.100 kr. i timen !

*GOSH!*

Det er mere end man betaler hos SMC, eller sågar for at få S-klasser/AMG'er
serviceret...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-08-11 16:35

"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> *GOSH!*
>
> Det er mere end man betaler hos SMC, eller sågar for at få
> S-klasser/AMG'er serviceret...

B M W
I O A
G N S
E T
Y E

Fra : Bjørn J.

Dato : 24-08-11 17:45

"Brian Sørup" <brizzen@live.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> B M W
> I O A
> G N S
> E T
> Y E

Ja, der er en række mærkevareforhandlere, der skal have dækket deres
umanerlig dyre og aldeles paladsagtige domiciler ind økonomisk........

Disse paladser har været så dyre at opføre, det har tvunget mere end et
mærkevarehus i knæ.

Der er kun én til at betale og det er kunden.

Jeg vil skutte mere spytte i denne kasse....;)

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-08-11 21:08

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

> mærkevarehus i knæ.
>
> Der er kun én til at betale og det er kunden.
>
> Jeg vil skutte mere spytte i denne kasse....;)

Dét kan jeg sågu godt sætte mig ind i - derfor min modvilje mod at benytte
andre mekanikere end mig selv, selvfølgelig under forudsætning af mine evner
og mit værktøj er tilstrækkeligt til at gennemføre opgaven forsvarligt.....

Fra : Bjørn J.

Dato : 24-08-11 16:35

"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> *GOSH!*
>
> Det er mere end man betaler hos SMC, eller sågar for at få
> S-klasser/AMG'er serviceret...

Ved lidt søgning på nettet, kan man se timepriser hos VW meget tæt på 1.100
kr. afhængig af mærke, der ønskes repareret.

Søgning på Terminalen ligger helt op til 1.400 kr. i timen.

Jeg er ikke opdateret på Autohuset Vestergårds timepriser, men mener at
huske, de er tæt på 900,- kr.

Fra : Christian

Dato : 25-08-11 21:06

Mit eget regnestykke ser sådan her ud

Jeg privatleaser en brugt BMW 320d E90 fra 2006. For det giver jeg for 3
år/60000km:

25000 engangsydelse
107820 månedlig ydelse inkl. fuld service og rep.
24000 forsikring
11580 grøn afgift
38000 diesel

Det giver 3,05 kr pr. km eller lidt over 5K om månedet - det er sgu' dyrt at
have bil i DK...