Taletids SIM-kort i andre lande?
Fra : Pjerrot

Dato : 22-08-11 12:04

Vi skal snart rejse på ferie og vil gerne købe et taletidskort til hver af
vores telefoner, så vi kan ringe sammen på ferielandets mobilnetværk
istedet for at skulle betale for udlandstelefoni til vores danske
teleleverandør.
I Netto kan f.eks købe et SIM-kort til Mobilligt hvor minuttaksten er 95øre
og som lukker når de forudbetalte kr.100 er opbrugt.

Har andre lande samme mulighed, f.eks Spanien og Grækenland?
Evt også med 3G data.

--
Pjerrot

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-08-11 17:57

Pjerrot <mail@pjerrot.qq> wrote:

> [...]
> og som lukker når de forudbetalte kr.100 er opbrugt.
>
> Har andre lande samme mulighed, f.eks Spanien og Grækenland?

En af mine venner - med ungarsk baggrund - har fortalt, at man skal vise
id før man må købe et taletidskort i Ungarn. Han fik det så et gennem
een af sine fastboende venner.

Du bør undersøge om noget tilsvarende ikke gælder for Spanien og
Grækenland.

De er ret strænge, mobiltelefonselskaberne.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Leif Neland

Dato : 22-08-11 21:16

Den 22-08-2011 18:57, Axel Hammerschmidt skrev:

> [...]
>
> Du bør undersøge om noget tilsvarende ikke gælder for Spanien og
> Grækenland.
>
> De er ret strenge, mobiltelefonselskaberne.

Det er nok ikke med deres gode vilje, men noget de er blevet pålagt af
myndighederne af terror og kriminalitetsbekæmpelsesårsager.

I nogen lande (Tyrkiet vistnok) skal man endda registrere sin
udenlandske mobiltelefon efter et stykke tid.

Leif

Fra : Jet

Dato : 03-09-11 12:46

On 22 Aug., 19:57, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> [...]
>
> Du bør undersøge om noget tilsvarende ikke gælder for Spanien og
> Grækenland.
>
> De er ret strænge, mobiltelefonselskaberne.

Det er et EU-krav og Grækenland kræver PAS samt en adresse i Grækenland