Bedste brød
Fra : Aksel

Dato : 22-08-11 17:34

Vi har gentagne gange bagt vores favoritbrød: Vert(D)ens bedste brød.
Koldthævet, lagt i varm gryde og bagt under låg det første stykke tid.
Jeg kan ikke finde opskriften.
Vores børn kommer hjem fra afrika i morgen, og jeg ville gerne servere dette
brød.
Kan nogen hjælpe?
Mvh
'Aksel

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-08-11 17:47

On 2011-08-22 18:34, Aksel wrote:
> [...]
> Jeg kan ikke finde opskriften.
> Vores børn kommer hjem fra afrika i morgen, og jeg ville gerne servere dette

tjek kvalimad.dk hvor Max har lagt opskriften ud med video og det hele.
Han var forøvrigt i morgentv forleden for at vise den danske befolkning
hvordan de laver netop dette fantastiske brød.

kim

Fra : Niels

Dato : 22-08-11 11:09

On Aug 22, 6:34 pm, "Aksel" <Ak...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Jeg kan ikke finde opskriften.
> Vores børn kommer hjem fra afrika i morgen, og jeg ville gerne servere dette

Jeg tror faktisk, New York Times var først til at vise metoden:

http://video.nytimes.com/video/2006/11/07/dining/1194817104184/no-knead-bread.html

--
Niels

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-08-11 22:44

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Jeg tror faktisk, New York Times var først til at vise metoden:

> [...]

Ser fantastisk ud. Er der nogen der gode til at oversætte tallene vores
målestok?

515 degrees må jo være Fahrenheit?!

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-08-11 22:57

On 2011-08-25 23:44, Jesper Haaber Gylling wrote:

> html

> Ser fantastisk ud. Er der nogen der gode til at oversætte tallene vores
> målestok?
>
> 515 degrees må jo være Fahrenheit?!

Tjek det link jeg smed tidligere til kvalimad.dk Der er opskriften på
dansk og med god forklaring til.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-08-11 09:57

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> skrev i meddelelsen
1k6kxw3.149574heeet6yN%jesper@gylling.net:

> Ser fantastisk ud. Er der nogen der gode til at oversætte tallene
> vores målestok?

Det er Google rigtig god til-

> 515 degrees må jo være Fahrenheit?!

Ja. Prøv at google "515 degrees fahrenheit in celsius"

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Niels

Dato : 26-08-11 04:01

> Ser fantastisk ud. Er der nogen der gode til at oversætte tallene vores
> målestok?

Du skal bare gi' fuld skrue.

--
Niels

Fra : Aksel

Dato : 26-08-11 15:05

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan ikke finde opskriften.
> Vores børn kommer hjem fra afrika i morgen, og jeg ville gerne servere

Tak for jeres indlæg med løsningen.
Det er et fantastisk brød - den eneste ulempe er, at hvis det skal være
morgenbrød, skal man starte kl 04,00.
Men fordelene kan nu nok lokke en ud af fjerene på dette "uhøviske"
tidspunkt.
Mvh
Aksel

Fra : Niels

Dato : 26-08-11 14:06

> Det er et fantastisk brød - den eneste ulempe er, at hvis det skal være
> morgenbrød, skal man starte kl 04,00.
> Men fordelene kan nu nok lokke en ud af fjerene på dette "uhøviske"
> tidspunkt.

Sæt dejen i køleskabet og ind i ovnen, når det passer dig. Hvorfor er
du så bange for at forsøge selv?

--
Niels

Fra : ;o)-max-

Dato : 27-08-11 07:05

On 27-08-2011 03:05, Niels wrote:

> Sæt dejen i køleskabet og ind i ovnen, når det passer dig. Hvorfor er
> du så bange for at forsøge selv?

Det er nemlig den rigtige måde at gøre det på,
langtids koldvævning bidrager imo til en bedre
smag - men man skal nok ikke regne med at man kan
putte den kolde gryde med dejen ind i ovnen, dejen
skal hældes med gelinde i en super hot gryde.
Jeg plejer nu bare at klaske den meget bløde dej
på den varme bageplade en håndfuld a gangen, som
gir nogle meget rustikke boller.
-max-