hvem betaler
Fra : js

Dato : 22-08-11 11:40

jeg kom til at tænke på hvem der betaler når et menneske bliver syg og
kommer på hospitalet og senere på plejehjem.
Er det kommunen der betaler begge steder eller kom regionerne ind i billedet
Jørgen

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 22-08-11 13:24

"js" <9440@bierstedaf.dk> skrev i meddelelsen news:4e5231f7$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> kommer på hospitalet og senere på plejehjem.
> Er det kommunen der betaler begge steder eller kom regionerne ind i billedet

Dem der betaler skat! Det er vel ligemeget hvordan de bliver dirigeret ned i lommerne
paa medicinalindustrien og producenter af udstyr som hospitaler og plejehjem bruger,
og ind paa loenkontoen hos de ansatte!
(og en stor del af pengene kunne spares vaek hvis folk spiser en daglig antioxidant pille,
c-vitamin/pycnogenol/e-vitamin/magnesium/calcium, klods klump, udgifterne der kunne spares
ved at masseproducere dem og dele dem ud gratis hos laeger,hospitaler og andre steder.
maaske endda en automat der tager imod cpr-kort er enorme!

En sygeseng til en person med et braekket ben pga. osteoporose i en maaned er saa dyr, at de der
klodser/klumper kunne masseproduceres og stoppes i en automat og holde den fyldt i et
aar, for de samme penge og spare 1000 senge vaek paa et hospital eller noget i den retning!

umiddelbart virker ideen aandsvag, lige indtil folk indser hvad et dagligt indtag af anti-oxidanter,
goer for folk!

Saadan nogle automater koster "ingenting" idag, og hvis den sender en sms naar den er toemt via en
indbygget mobiltelefon eller hvis der er et problem, og hver kommune har fem ansatte der koere rundt
og vedligegholder dem og fylder dem, saa burde det kune goere det!

Det er en aegte besparelse og forbedring af den offentlige sundhed!
Et sted der producere dem i tonsvis med stor kvalitetskontrol, pakker dem saetter dem paa paller,
der bliver koert ud til et sted i hver kommune, som fylder dem i automater!

Der kunne proppes noget jern i ogsaa, dem folk koeber er fyldmiddel det meste, saa de haenger sammen!
(besparelsen begynder at ske 5aar senere og er stigende i 60aar, i alle aldersgrupper, med det kraever selvfolgelig at folk spiser dem!)

Ville ogsaa oege livskavlitet!

Jeg sidder og syntes at ideen er dum, men min logik siger jeg har ret!
(det er nok prisen paa de automater, men masseproduceret er den virkelig ikke dyr,
rustfrit staal,mekanik,elektronik, 5000-1000 tusinde kroner per styk, alt elektronikken kan ligge
i den indbyggede mobiltelefon)

Jeg ved ikke helt hvorfor jeg kom til at taenke paa det!

Sane Peter