Musikvideoer.
Fra : P. Petersen

Dato : 21-08-11 14:07

Lady Gaga's video fik mig til, at kigge lidt på nettet efter (i mine øjne)
originale musikvideoer.
Jeg kan godt lide oneshot videoer, som f. eks. denne her.
Musikken er ikke det mest originale men videoen er sjov.
OK Go. This too shall pass.
http://www.youtube.com/watch?v=qybUFnY7Y8w&feature=player_embedded

Og denne her med Green Day. Redundant.
Selvom den vist ikke helt kan karakteriseres som en oneshot video. :)
http://www.youtube.com/watch?v=wRE4zP826yA&feature=player_embedded

Lige her til sidst. Smashing Pumpkins. Ava Adore. Med Nosferatu alias Billy
Corgan, der fører os gennem Underverdenen.
http://www.youtube.com/watch?v=3dwXYAqy-HI

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P. Petersen

Dato : 21-08-11 15:10

"P. Petersen" skrev i meddelelsen

[...]

Videofeberen griber om sig. :)
Her nogle af de lidt mere voldsomme af slagsen.

Disturbed. Asylum.
http://www.youtube.com/watch?v=1K9jBL2syJ8&feature=relmfu

Prodigy. Smack my bitch up.
http://www.youtube.com/watch?v=0BpfydZdTE0&feature=related

Sabaton. 40-1.
http://www.youtube.com/watch?v=AoQj8GGHNxU

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-11 20:45

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Videofeberen griber om sig. :)
> Her nogle af de lidt mere voldsomme af slagsen.
>
> Disturbed. Asylum.
> http://www.youtube.com/watch?v=1K9jBL2syJ8&feature=relmfu

Disturbed laver generelt fede og velproducerede musikvideoer.
Den bedste er i mine øjne "The Animal":
http://www.youtube.com/watch?v=dwxUgefMStM
Den er virkelig flot og stemningsfuld. Ok, en noget tung stemning altså :)

/Alex

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-08-11 21:37

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=dwxUgefMStM
> Den er virkelig flot og stemningsfuld. Ok, en noget tung stemning altså :)

Hold da kæft for en rædsel - der må da være et eller andet galt med dem, der
kan sidde og frydes over den slags.

Eva

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-11 21:39

Eva Schmidt <safeni@gfnet.dk> wrote:

> Hold da kæft for en rædsel - der må da være et eller andet galt med dem, der
> kan sidde og frydes over den slags.

hvorfor ?

/thomas

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-08-11 21:52

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> hvorfor ?
>
> /thomas

Fordi det er noget voldsforherligende lort rent ud sagt.
Musikken eller hvad man skal kalde det, vil jeg ikke udtale mig om, da jeg
hurtigt fik slukket for ikke at blive fuldstændig depri.

Men heldigvis er jeg da fri for at høre på den slags - og hvis ikke der
altid blev talt nedladende om folk, der kan lide f.eks. slager, så ville jeg
aldrig have udtalt negativt om dette.

Eva

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-11 21:55

Eva Schmidt <safeni@gfnet.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi det er noget voldsforherligende lort rent ud sagt.

Hvis du tror det så har du mistforstået det meste af hvad "den slags
musik" går ud på ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 11:38

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du tror det så har du mistforstået det meste af hvad "den slags
> musik" går ud på ...

Hun har misforstået alt hvad kunst går ud på.
Der findes også mennesker der aldrig kunne drømme om at hænge dette billede
på på deres væg:
http://fiktionogkultur.files.wordpress.com/2010/06/edward-munch-skriget-1893.jpg
men nøjes med en skovsø med kronhjorte.

Det er da ok at gå igennem livet med lukkede øjne og skyklapper, og lade som
om alt andet end stokroseidyl ikke eksisterer. Men det giver godt nok en
smal platform at udtale sig om ret meget fra, når man ikke tør udforske de
mørkere sider af livet af ren frygt.

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-08-11 11:48

On 22-08-2011 12:38, Alex Linaa wrote:

> Der findes også mennesker der aldrig kunne drømme om at hænge dette billede
> på på deres væg:
> http://fiktionogkultur.files.wordpress.com/2010/06/edward-munch-skriget-1893.jpg

Ja det er stor kunst du linker til.

Men hvad er der galt med stokroser? Hvorfor skal de ene udelukke det andet:
http://www.artilim.com/artist/brendekilde-hans-anderson/the-cottage-garden.aspx

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 11:54

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men hvad er der galt med stokroser? Hvorfor skal de ene udelukke det
> andet:
> http://www.artilim.com/artist/brendekilde-hans-anderson/the-cottage-garden.aspx

Det skal det jo netop heller ikke.
Der skal være plads til både let og tung kunst/musik, og med mindre man
favner begge dele, er man netop smalsporet.

Min dag startede med Vivaldi, og lige nu hører jeg Korn. Lyst og mørkt, yin
og yang.

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-08-11 12:04

On 22-08-2011 12:54, Alex Linaa wrote:

> [...]
> favner begge dele, er man netop smalsporet.
>
> Min dag startede med Vivaldi, og lige nu hører jeg Korn. Lyst og mørkt, yin

Du 'kender mig' godt nok - jeg mener det ikke så alvorligt, og er helt
enig med dig i dit eksempel.

Jeg har en tilknytning til kunst, mest til dekorationer og
fidusmalerier, og en gang imellem 'rykker jeg ud til forsvar', for denne
tvivlsomme "kunst" genre.

Hilsen Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 14:15

> Du 'kender mig' godt nok - jeg mener det ikke så alvorligt, og er helt
> enig med dig i dit eksempel.

Jeps, men derfor kan jeg jo godt drille dig lidt ;)

> Jeg har en tilknytning til kunst, mest til dekorationer og fidusmalerier,
> og en gang imellem 'rykker jeg ud til forsvar', for denne tvivlsomme
> "kunst" genre.

Intet ondt i det.
Forskellen er bare, at hvor du forsvarer bredt og nuanceret, forsvarer
schlagerjuntaen med næb og kløer inden for noget totalt snævert, og tillader
sig med samme håndbevægelse at ophøje det til det største af det største.
Intet er "bedre" end andet, det afhænger af ørerne der hører og øjnene der
ser. Men i mine ører er schlagermusik altså noget bras

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-08-11 12:20

> [...]
> en smal platform at udtale sig om ret meget fra, når man ikke tør udforske

Så er det da godt at vi har en som dig, som ved alt og som ikke tøver med at
fortælle andre, at de intet ved.

Eva

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-08-11 12:28

> [...]

> mørkere sider af livet af ren frygt.
>

> Så er det da godt at vi har en som dig, som ved alt og som ikke tøver med

eh, lige over ?

/thomas

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-08-11 12:34

> eh, lige over ?
>
> /thomas

Lige over, hvad?

Gør det ondt på dig, at jeg ikke synes at Alex er Gud?

Eva

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-08-11 12:45

Eva Schmidt <safeni@gfnet.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Lige over, hvad?

Du bliver stødt over at man ikke kan lide det musik du hører men er ikke
bange for at stemple folk som kan lide metal som "voldsforhærligere" ?

> Gør det ondt på dig, at jeg ikke synes at Alex er Gud?

I could care less ...

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-11 14:00

> I could care less ...
>
> /thomas

Nå, er det koldt når du skal køre et læs? - javel, jo.
Jamen så vent til det bliver varmere, med at køre det læs.

Hvad har det med sagen at gøre+

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-11 13:59

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Gør det ondt på dig, at jeg ikke synes at Alex er Gud?
>
> Eva

Alex er sgu da ikke Gud og har aldrig været det. Du skal længere nedad.

Det er Krutte der er Gud. Nyhedsgruppens store Gud.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 13:05

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det da godt at vi har en som dig, som ved alt og som ikke tøver med
> at fortælle andre, at de intet ved.

Nej, I har en som mig til at fortælle folk der tydeligt viser at de intet
ved, at der er flere nuancer end dem de bruger sidervis af spalteplads på at
forherlige.
Jeg kan lide både Disturbed, Smilende Sussie, Herbie Hancock, Wagner.....
Ja, masser mere end dette. Men alene mine eksempler har sat scoren 4-1 til
mig, eller 1-4 til dig, afhængig af hvordan men vender det.

Men prøv dog endelig at fortælle mig noget jeg ikke ved, uden den harske
nedladende tone som I schlagerjuntaer som regel benytter jer af. Jeg er
aldeles åben for nye indput, og der er masser af musik jeg endnu ikke har
udforsket.
Men når I serverer det med nedladenhed, bedrevidenhed, og en fandens
intolerance over for alt fremmed, ja så får I modstand.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-11 14:03

> [...]
> ved, at der er flere nuancer end dem de bruger sidervis af spalteplads på

Man har et standpunkt til man tager et nyt. Alex ER vores Gud. Hn vil lede
os ind på sporet.
Jeg håber dæeme godt nok på en afsporing snmarest muligt.

> Men prøv dog endelig at fortælle mig noget jeg ikke ved,

Det kan ikke lade sig gøre. Det er umuligt. Det rrænger ikke igennem.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-11 13:57

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Så er det da godt at vi har en som dig, som ved alt og som ikke tøver med
> at fortælle andre, at de intet ved.

Thomas er kult

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-11 13:55

> [...]

> en smal platform at udtale sig om ret meget fra, når man ikke tør udforske

Det forsvarer jo ikke at man sidder og nyder vold og lemlestelse på video

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-11 22:20

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> hvorfor ?
>
> /thomas

Det virker håbløst når nogen kan spørge sådan, men ok., jeg prøver

Fordi vi er nogen som ikke sidder og bliver sygeligt tilfredsstillet ved at
se blod, vold og lemlæstelse.

Hilsen Åge

PS: Men det er nok lidt gammeldags

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-11 22:25

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Det virker håbløst når nogen kan spørge sådan, men ok., jeg prøver
>
> Fordi vi er nogen som ikke sidder og bliver sygeligt tilfredsstillet ved at

"sygeligt tilfredsstillet" og "blod, vold og lemlæstelse" er nok en
tilsnigelse ... men hvor skal det hele være pænt, poleret ?

Livet er fuld af kontraster, der er ikke noget galt i at udforske vores
mørke side via f.eks. musikken.

Der er også folk der læser kriminalromaner, eller ser gyserfilm men det
er måske også barbarisk ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 14:23

> "sygeligt tilfredsstillet" og "blod, vold og lemlæstelse" er nok en
> tilsnigelse ... men hvor skal det hele være pænt, poleret ?

Eskapisme

> Livet er fuld af kontraster, der er ikke noget galt i at udforske vores
> mørke side via f.eks. musikken.

Hellere udforske og kende de mørke sider, end at sidde i sin stivede skjorte
til en Hansi-koncert, og bliver ædt af "dyret" indefra, uden at opdage det.
Alle mennesker indeholder både mørkt og lyst, men at vende ryggen til det
mørke og fornægte dets eksistens, er at leve et halvt liv som et halvt
menneske.

> Der er også folk der læser kriminalromaner, eller ser gyserfilm men det
> er måske også barbarisk ?

Bare det er med Hansi i hoverollen :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-08-11 14:26

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> Alle mennesker indeholder både mørkt og lyst, men at vende ryggen til det
> mørke og fornægte dets eksistens, er at leve et halvt liv som et halvt

Hansi III - The Reckoning ;)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 14:32

> Hansi III - The Reckoning ;)

Alene titlen lyder mere skræmmende end nogen Disturbed-video.

Uhhhh... forestil dig at møde en afbleget tysker med dejagtig hud, som
udstøder sære dishamoniske skrig, med en kirkegård i baggrunden ved midnat i
Heidelberg.
Jeg kan ikke sove i nat :(

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-08-11 14:36

> [...]

> udstøder sære dishamoniske skrig, med en kirkegård i baggrunden ved midnat i

Det er jeg sku ked af ;)

/thomas

Fra : P. Petersen

Dato : 21-08-11 21:55

"Eva Schmidt" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> /Alex

Hold da kæft for en rædsel - der må da være et eller andet galt med dem, der

Ved ikke om der er noget væsentligt galt med mig.
Jeg står op om morgenen og passer mit arbejde, betaler min skat.
Og spiser kun små børn en gang eller to om ugen.
Spar på fordommene Eva.
Jeg kritiserer da ikke din countrymusik som jeg i øvrigt kan lide en stor
del af. :)
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-11 21:56

P. Petersen <psp@ka-net.dk> wrote:

> Og spiser kun små børn en gang eller to om ugen.

ristet eller kogt ?

/thomas

Fra : P. Petersen

Dato : 21-08-11 22:00

"Thomas von Hassel" skrev i meddelelsen

P. Petersen <psp@ka-net.dk> wrote:

> Og spiser kun små børn en gang eller to om ugen.

ristet eller kogt ?

/thomas

Helst helstegt.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-11 22:24

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Ved ikke om der er noget væsentligt galt med mig.
> Jeg står op om morgenen og passer mit arbejde, betaler min skat.
> Og spiser kun små børn en gang eller to om ugen.
> Spar på fordommene Eva.

Jeg må komme med en tilståelse. Jeg har store fordomme overfor folk som
bliver sygeligt
tilfredsstilllet ved at se vold og lemlæstelse. Men sån er vi jo så
forskellige

> Jeg kritiserer da ikke din countrymusik som jeg i øvrigt kan lide en stor
> del af. :)

Det ville da heller ikke give mening. Der er jo ingen vold og lemlæstelse i
country.

Fra : P. Petersen

Dato : 21-08-11 21:56

"Alex Linaa" skrev i meddelelsen

> [...]

http://www.youtube.com/watch?v=dwxUgefMStM
Den er virkelig flot og stemningsfuld. Ok, en noget tung stemning altså :)

Ja, Disturbed er altid fedt.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 16:39

Her er en anden flot video: http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 17:45

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> "P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Her er en anden flot video: http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw

oh jo

vi starter med at blive introduceret til et ganske enkelt tema, som så
bliver ved med få variationer hele nummeret igennem med varierende
hastighed, varierende instrumentation, på et tidspunkt endda med et i mine
øren forlorent kor i baggrunden. Alt i alt temmelig ensformigt. Billedsiden
lader ikke Aages slagervideoer noget tilbage. Der er endda fjerkræ med.
Brandbilen mangler dog, men den opvejes rigeligt af en andre nedslidte
effekter (også kaldet klicheer): Torden og lynild, lysende øjne.. find selv
flere.

Det var sikkert din spøg Alex

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 18:57

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Det var sikkert din spøg Alex

Jeg opgiver, hvis du ikke kan få øje på de filmiske kvaliteter, bl.a.
kameraføringen.
At du ikke kan lide musikken støtter metervare-imaget. Beklager jeg linkede
til noget der var så nuanceret, at det bl.a. har solgt 750.000 fysiske
albums alene i Europa.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 19:17

> Jeg opgiver, hvis du ikke kan få øje på de filmiske kvaliteter, bl.a.
> kameraføringen.

Vi ser flere gange nogle hundebasser fra undersiden, noget fjerkræ i
ansigtet. Ja der er flere sjove vinkler, men det hæver ikke videoen over
det jeg mener er forudsigeligt selvsmagende selvhøjtideligt kitch.

> At du ikke kan lide musikken støtter metervare-imaget.

Mine kommentarer til musikken var netop med det formål at påpege det
metervareagtige.

Beklager jeg
> linkede til noget der var så nuanceret, at det bl.a. har solgt 750.000
> fysiske albums alene i Europa.

Ren Aage-argumentation! Ligesom schlager heller ikke automatisk er
kvalitetsmusik ved at blive set af et par millioner TV-seere.

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 19:30

> Vi ser flere gange nogle hundebasser fra undersiden, noget fjerkræ i
> ansigtet. Ja der er flere sjove vinkler, men det hæver ikke videoen over
> det jeg mener er forudsigeligt selvsmagende selvhøjtideligt kitch.

Selvhøjtidelighed er absolut ok, hvis man har noget at have det i. Man kan
også kalde det "kant" eller "attitude".
Lad nu være med at smide jantelov efter musikken.

> Mine kommentarer til musikken var netop med det formål at påpege det
> metervareagtige.

Det lykkedes langt fra.

> Ren Aage-argumentation! Ligesom schlager heller ikke automatisk er
> kvalitetsmusik ved at blive set af et par millioner TV-seere.

Ok, den køber jeg.

Fra : P. Petersen

Dato : 22-08-11 20:43

"Alex Linaa" skrev i meddelelsen

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Videofeberen griber om sig. :)

Her er en anden flot video: http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw

Nu vi er ved goth-divaerne skal vi lige have hende her med, da hun var på
sit allerbedste. Tarja.
Nightwish. Over the hills and far away.
http://www.youtube.com/watch?v=0zqUrVE9wQc
og her i den originale videoversion
http://www.youtube.com/watch?v=6UztEfwHt14
Det var en sorgens dag for min dengang 11-årige søn, at Tarja forlod
bandet. Og må give ham ret i, at bandet aldrig er blevet det samme.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 20:53

> [...]
> Det var en sorgens dag for min dengang 11-årige søn, at Tarja forlod
> bandet. Og må give ham ret i, at bandet aldrig er blevet det samme.

Helt enig. Alt det flotte stemmearbejde er totalt væk, efter Tarja forlod
bandet.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 21:02

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Det var en sorgens dag for min dengang 11-årige søn, at Tarja forlod
> bandet. Og må give ham ret i, at bandet aldrig er blevet det samme.

Prøv lige at se et bevæget øjeblik:
http://www.youtube.com/watch?v=Mugh_nR6Ky0

Fra : P. Petersen

Dato : 22-08-11 21:08

> [...]

> Det var en sorgens dag for min dengang 11-årige søn, at Tarja forlod
> bandet. Og må give ham ret i, at bandet aldrig er blevet det samme.

Ja, fantastisk. Den video har knægten og jeg siddet og set mange gange.
True. End of an Era.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-11 22:05

> [...]

> Lige her til sidst. Smashing Pumpkins. Ava Adore. Med Nosferatu alias Billy
> Corgan, der fører os gennem Underverdenen.

Synes desværre der er længere og længere imellem rigtigt gode og
nyskabende musikvidoer ... faktisk kan jeg ikke komme på nogen fra de
sidste par år som er værd at linke til for deres billedindhold.

/thomas

Fra : P. Petersen

Dato : 21-08-11 22:09

> [...]

nyskabende musikvidoer ... faktisk kan jeg ikke komme på nogen fra de
sidste par år som er værd at linke til for deres billedindhold.

Som jeg nævnte i går synes jeg, at den nye video med Gaga er rigtig fed.
Om man så bryder sig om damen er, lige i denne forbindelse, ikke så
relevant.
:)
http://www.youtube.com/watch?v=X9YMU0WeBwU

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-11 22:16

> [...]

> Som jeg nævnte i går synes jeg, at den nye video med Gaga er rigtig fed.
> Om man så bryder sig om damen er, lige i denne forbindelse, ikke så

En af de bedre ja .. :)

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-11 22:43

> [...]

> nyskabende musikvidoer ... faktisk kan jeg ikke komme på nogen fra de
> sidste par år som er værd at linke til for deres billedindhold.

Her er en meget nyskabende video. her står man og griller pølser, mens man
synger den kendte grillsang fra for-sommeren
RANDFICHTEN www.youtube.com/watch?v=DWBBOUk3Hls

Den her er da opgså megetnyskabende, med de høns. Jeg har aldrig set noget
lignende
TAKEO ISCHI http://www.youtube.com/watch?v=yO7MWuJ7zLA

Der er da mange gode musikvideoer. Af de lidt mere specielle er da f.eks.
også denne. Den er ovre i det mere mærkelige pop-smarte
DORFROCKER: http://www.youtube.com/watch?v=ooildsDXJug

Her en strandvideo, med et pop-smart uroligt kamera:
ISARTALER HEXEN http://www.youtube.com/watch?v=I2DCfaPmEeM

Også ATOMIK HARMONIK står for det nyskabende. Her er en sang om chokolade.
Vi er på chokoladebageriet, i stuen, på gaden og hvor ved jeg.
http://www.youtube.com/watch?v=j-Uburqc-PQ

Jo, der er mange nyskabende videoer.

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 21-08-11 23:50

"Åge Halldorsson" skrev i meddelelsen

> [...]

Også ATOMIK HARMONIK står for det nyskabende. Her er en sang om chokolade.
Vi er på chokoladebageriet, i stuen, på gaden og hvor ved jeg.

Kunne du så ikke linke til nogle?

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-11 23:55

> Kunne du så ikke linke til nogle?

Jeg har ikke tid til at finde flere end de fem.

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 22-08-11 15:01

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Kunne du så ikke linke til nogle?

Jeg har ikke tid til at finde flere end de fem.

Hilsen Åge

Jamen ok, så da bare til eet link, der er nyskabende.
Og den med tiden køber jeg ikke. Du er den enkeltperson, der har haft mest
tid til denne gruppe i årevis.
:)
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-11 15:32

> Jamen ok, så da bare til eet link, der er nyskabende.

Okay. Så får du den sjette her. Så må det også være nok. Her er en meget
nyskabende musikvideo. Der køres rundt på en scooter, mens der synges og vi
nyder
både musik og landskaberne http://www.youtube.com/watch?v=X5LLm8G9p3I
Det er nyt.

Og lad os da lige opsumere 5 eksempler på nyskabende musikvideoer jeg er
kommet med, i en anden tråd.

[...]

Jo, der er mange nyskabende videoer. Værsågod. her var ialt 6 af slagsen

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : OZ2D

Dato : 23-08-11 14:22

> [...]
>
> Lige her til sidst. Smashing Pumpkins. Ava Adore. Med Nosferatu alias
> Billy Corgan, der fører os gennem Underverdenen.

Jeg vil gerne have lov til at bidrage med denne her lidt bedagede video fra
1996. Placebo var et af mine yndlingsband i 90'erne.

http://www.youtube.com/watch?v=yxGBuvOCs9o

--
Mvh.
Kim

Fra : P. Petersen

Dato : 23-08-11 23:39

"OZ2D" skrev i meddelelsen news:4e53a985$0$1086$9f626990@news.telelet.dk...

[...]

Ja Kim, er helt enig med dig.
Og i min verden holder Placebo stadig.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : OZ2D

Dato : 24-08-11 16:14

> [...]
>

> Jeg vil gerne have lov til at bidrage med denne her lidt bedagede
> video fra 1996. Placebo var et af mine yndlingsband i 90'erne.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Det gør de også i min verden. Jeg vil lige til sidst bringe dette link til
et andet nummer med Placebo som jeg synes er rigtig fedt:

http://www.youtube.com/watch?v=hcq5GNN1B9k

Videoen er en koncertvideo (fra Roskilde Festivalen 2006) desværre i en lidt
dårlig billedkvalitet men denne her udgave af "Infra-Red" kan jeg meget
bedre lide end udgaven på albummet "Meds".

--
Mvh.
Kim

Fra : P. Petersen

Dato : 24-08-11 20:35

"OZ2D" skrev i meddelelsen

> [...]

dårlig billedkvalitet men denne her udgave af "Infra-Red" kan jeg meget
bedre lide end udgaven på albummet "Meds".

Ja, fed dynamik.

Med venlig hilsen
Pelle