Æblegelè
Fra : Margit Jensen

Dato : 20-08-11 17:05

Kan jeg lave gelè af mine æbler, nu hvor de er blevet modne?
Eller gælder der samme regler her som med stikkelsbær?
Det er ananasæbler.
Venlig hilsen Margit

Fra : Emil

Dato : 20-08-11 18:40

"Margit Jensen" <margit@itnettet.dk> wrote:

>Kan jeg lave gelè af mine æbler, nu hvor de er blevet modne?
>Eller gælder der samme regler her som med stikkelsbær?
>Det er ananasæbler.

Der er ikke meget pektin i modne frugter, så du skal tilsætte pektin
(Gul Melatin).
Om Syltesukke kan bruges, har jeg ikke erfaring med, men det er også
en mulighed du bør undersøge.

Ellers kan du tilsætte nogle umodne æbler, rønnebær, eller vilde
æbler, som alle giver smagen et flot tvist og et stort tilskud af
pektin.

m.v.h. Emil

Fra : Margit Jensen

Dato : 20-08-11 23:32

Ok jeg har et træ med en masse umodne æbler. Dem kommer jeg i.
Tak for dit svar.
Hilsen Margit