Kølertemperatur Peugeot 206 1,4 2005?
Fra : klausba

Dato : 20-08-11 08:56

Hej,

Hvilken køler-temperatur bør en Peugeot 206 1,4 fra 2005 ligge på?

Efter bare en kort tur på motorvej eller i byen ligger den på en
almindelig dag som i dag på over 100 grader og kommer nemt op på 110,
så tænder vi for varmen i bilen for at få den lidt ned igen.
Kølerbeholderen er helt fuld, men vandet ser lidt snasket ud, som om
der er små olieklatter i det, kan det have noget med det at gøre,
eller er det helt normalt at, den bliver så varm? Min kæreste har kun
haft bilen en uge og kender den ikke så godt endnu.

Hilsen

KA

Fra : TDN

Dato : 20-08-11 16:13

"klausba" <klausba@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hvis der er olie i vandet er det ikke godt, det kan være en sprængt/defekt
toppakning/topstykke. Det passer også med den bliver for varm. Der skal vist
reklameres, hvis den er nyindkøbt. Håber ikke den er købt privat som beset.

Mvh
Thomas

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-08-11 18:52

On Sat, 20 Aug 2011 17:13:29 +0200, "TDN"
<tdnfjerndette@net.telenor.dk> wrote:

> [...]
>reklameres, hvis den er nyindkøbt. Håber ikke den er købt privat som beset.

Peugeots og Citroens 1.1 og 1.4 maskiner i de årgange er kendt for at
der går flere toppakninger end gennemsnittet, så muligheden er til
stede.

Fra : Craner

Dato : 21-08-11 18:18

"klausba" skrev i meddelelsen

[...]

Rolig nu, Hvordan ved du at temperaturen er over 100grader? Temperaturen i
kølevand er ofte høj, da vandet er under tryk. Hvis ikke du er i det røde
felt er det sikkert helt ok.
jeg vil ikke sige at der ikke er noget galt, men en høj temperatur er ikke
et garanti at der er noget galt, men kan være helt normalt.

vh
Poul

Fra : TDN

Dato : 21-08-11 18:59

"Craner" <craner@craner.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg vil ikke sige at der ikke er noget galt, men en høj temperatur er ikke
> et garanti at der er noget galt, men kan være helt normalt.

Er det normalt med olie i kølevandet ???

Mvh
Thomas