Min generator morser!
Fra : Ukendt

Dato : 20-08-11 13:45

Min generator på C3'eren begyndt at lave Beep lyde. Det har faktisk stået på
en 1½ måned, men det har hidtil været så sporadisk, at jeg ikke har kunnet
lokalisere lyden . Men nu har den intensiveret morsekoden, så jeg let kunne
lytte mig frem til at det var generatoren.
Jeg antager, at den er fuld gang med at morse sig igennem sit testamente,
fordi den er ved at gøre sig klar til graven efter 232000 km.

Men hvad får sådan en generator til at beepe eller tude? Det er ikke
mekaniske hyl. Det har længe været periodisk og altid værst lige efter
opstart, hvor der skal kompenseres for starterens forbrug.

Jeg regner altså med, at det er en svanesang, generatoren har gang i.

Nogen, der ved, hvor man kan købe en billig ombytningsgenerator?
Det drejer sig om en Citroen C3 1,4 HDI årgang 2005.

Selve skiftet burde jeg egentligt nok selv kunne klare.

Jeg har ikke kunnet finde den på autostarter.dk

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 20-08-11 17:11

Der er en 6-7 stykker (fra ophug) her: http://www.faelleslager.dk/

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Armand

Dato : 22-08-11 09:50

Den 20-08-2011 14:44, Frodo Nifinger skrev:
> [...]
>
> Selve skiftet burde jeg egentligt nok selv kunne klare.
>
> Jeg har ikke kunnet finde den på autostarter.dk

Jeg tror at det drejer sig om en løs kilerem der giver sine første tegn
fra sig :-/

Prøv at trække med en finger i generatorens kilerem mens motoren står
stille og se om ikke den bare virker en smule løs/blød!

--
Armand.