Router log på PC og Stofa problemer?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 20-08-11 01:49

Hej

Jeg er for nylig skiftet til Stofanet kabelmodem, primært på at få
noget mere upload hastighed. Jeg har dog en del problemer med udfald
på Stofanet, og når jeg er hjemme kan jeg på kabelmodem dioderne se at
det opfører sig mærkeligt (genstart?), og konstatere at min tilkoblede
telefon heller ikke giver klartone.

Min D-Link 815 router går derefter jævnligt i en tilstand hvor der
ikke er hul til internettet, selvom man kan pinge dens interne IP
adresse. Har ikke lige prøvet med den eksterne endnu, men det gør jeg
næste gang. En sluk/tænd af routerer og der er hul igennem til
internettet.

For at få lidt overblik hvornår, hvorofte, hvorlænge,? havde jeg
forestillet mig at opsamle router loggen på PC, og så kunne analysere
derudfra. Spørgsmålet er så hvordan man gør det. Jeg har installeret
wallwatcher som et forsøg, men den kan ikke finde routeren i Auto
mode, of modellem findes ikke i listen, 825 virker ikke. Er der noget
jeg mangler at sætte op?
Evt forslag til et andet program?

Eller måske til stofanet problemerne?

mvh Lars