Hormonbehandling
Fra : Jørgen Dorch

Dato : 19-08-11 10:54

I en artikel om behandling af forstørret blærehalskirtel hedder det
blandt andet:
" I mange tilfælde vil man tilbyde behandling med hunlige hormoner
og/eller kastration, når blærehalskirtlen er forstørret. Herved
nedsættes produktionen af hanlige kønshormoner og erfaringer viser, at
blærehalskirtlen herved formindskes, og hundens urineringsbesvær ophører."

Er der nogen her, der har erfaring, god som dårlig, i forb. med
hormonbehandlingen?

Venlig hilsen
Jørgen D.

Fra : P.N.

Dato : 21-08-11 15:07

"Jørgen Dorch" <user@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blærehalskirtlen herved formindskes, og hundens urineringsbesvær ophører."
>
> Er der nogen her, der har erfaring, god som dårlig, i forb. med

Men hvad så når hormon behandlingen ophører? Har prøvet det, men syntes ikke
at effekten var mærkbar, kastration er vist det mest effektive.

Fra : Jørgen Dorch

Dato : 21-08-11 18:22

I en meddelelse sendt den 21-08-2011 16:07, skrev P.N.:
> "Jørgen Dorch"<user@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad så når hormon behandlingen ophører? Har prøvet det, men syntes ikke
> at effekten var mærkbar, kastration er vist det mest effektive.

Tak for dit svar.
Idéen var jo, at behandlingen skulle ændre hormonbalancen således at
blærehalskirtlen
formindskes permanent. Men det var åbenbart ikke tilfældet.

Venlig hilsen
Jørgen D.

Fra : P.N.

Dato : 21-08-11 19:06

> [...]
> blærehalskirtlen
> formindskes permanent. Men det var åbenbart ikke tilfældet.

Ved kastration betales et engangsbeløb, ved hormon behandling har de
sugerøret ned i din tegnebog, dyrelæger er også forretningsfolk.

Fra : Anelise

Dato : 21-08-11 20:15

> [...]
> blærehalskirtlen
> formindskes permanent. Men det var åbenbart ikke tilfældet.

Af denne artikel:

http://netdyredoktor.dk/sw6933.asp

fremgår det, at man kan anvende hormonbehandling for at se effekten af en
senere kastration, men at hormonbehandling ikke er velegnet på længere sigt
pga bivirkninger - disse er dog ikke omtalt.

mvh Anelise

Fra : John

Dato : 21-08-11 20:29

Anelise formulerede søndag:

> fremgår det, at man kan anvende hormonbehandling for at se effekten af en
> senere kastration

Hvad er effekten udover manglende skud i bøssen ?

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-11 05:37

"John" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Anelise formulerede søndag:

> Hvad er effekten udover manglende skud i bøssen ?

> [...]

Jeg tror den ønskede effekt skulle være, at hunden igen kunne slå en streg,
uden det enten gjorde ondt, eller tog 4 dage

M.V.H....Benny..

Fra : Anelise

Dato : 22-08-11 09:16

"John" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Anelise formulerede søndag:

> Hvad er effekten udover manglende skud i bøssen ?

> [...]

ja, f.ex. svind af prostata

mvh Anelise

Fra : John

Dato : 22-08-11 09:32

Anelise formulerede mandag:

> ja, f.ex. svind af prostata

Ok kastration har indvirkning på prostata ?

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anelise

Dato : 22-08-11 09:35

> Anelise formulerede mandag:

> Ok kastration har indvirkning på prostata ?

> [...]

ja, fordi væksten af prostata er afhængig af testoronhormonet, der dannes i
testiklerne.

mvh Anelise

Fra : Anelise

Dato : 22-08-11 09:37

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> "John" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> ja, fordi væksten af prostata er afhængig af testoronhormonet, der dannes
> i testiklerne.
>
> mvh Anelise

der skulle selvfølgellig stå testosteron.

Anelise

Fra : John

Dato : 22-08-11 09:38

Anelise har bragt dette til verden:

> ja, fordi væksten af prostata er afhængig af testoronhormonet, der dannes i
> testiklerne.

Ok så kan kastration være berettiget men ellers ikke

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk