Firewire->USB adapter. Går det an?
Fra : Steen F.

Dato : 18-08-11 02:47

Jeg har et videokamera med Firewire-400 og DV udgang, men min bærbar pc
har ingen af disse indgange. Kan jeg bruge nedenstående Firewire->USB
adapter, og optage direkte på pc'ens harddisk:

http://www.avxperten.dk/adaptere/usb-adaptere/usb-2.0-adapter-(a-hun-til-firewire-4p-han).asp

Jeg tænker mest på at der normalt kan løbe flere data gennem Firewire
end USB, og om adapteren bliver en flaskehals.

Videokameraet er et Panasonic NV-GS27E

Fra : Leif Neland

Dato : 18-08-11 08:50

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tænker mest på at der normalt kan løbe flere data gennem Firewire end
> USB, og om adapteren bliver en flaskehals.

Du bruger en adapter til at komme et tykt rør ind i et tyndt rør. Om det er
adapteren eller det tynde rør, der er den begrænsende del er vel nærmest et
definitionsspørgsmål.

Leif

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-08-11 19:20

Steen F. wrote:
> [...]
>

> Jeg tænker mest på at der normalt kan løbe flere data gennem Firewire
> end USB, og om adapteren bliver en flaskehals.

Er det en (k)laptop er der højst sandsynligt it PC-slot i den som enten
kan være af den nye PC-Express type der ligner et ekstra bredt HDMI-stik
eller den gamle type der ligner connectoren til en 2,5 tomme
IDE/PATA-harddisk.

Der findes PC-slot adatpere til USB-3 og Firewire og du er nok bedst
tjent med at finde sådan et.

Nogle bud på sådan en adapter:
http://www.firewirecamera.org/2011/01/firewire-pcmcia-adapter.html
http://www.addonics.com/products/pcmcia/default.asp
http://eshop.macsales.com/shop/firewire/add-ons-and-hubs/pci-pcmcia-cards

/Lars

Fra : Steen F.

Dato : 25-08-11 21:39

Den 23-08-2011 20:19, Lars Peter Larsen skrev:
> [...]
> IDE/PATA-harddisk.
>
> Der findes PC-slot adatpere til USB-3 og Firewire og du er nok bedst

Jeps selvfølgelig! Det havde jeg slet ikke tænkt på. Tak for input.