SAAB - Sidste gisp
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-11 16:00

Så er det snart ved at være slut for SAAB.

Kreditorer har slæbt SAAB til fogedretten, så det ser da slet ikke godt ud.

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2516769.ece

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 17-08-11 17:08

"Tom >" <<nospam> skrev i meddelelsen
> Så er det snart ved at være slut for SAAB.
>
> Kreditorer har slæbt SAAB til fogedretten, så det ser da slet ikke godt
> [...]

Nej - og da kreditorer prioriteres over lønudbetalinger, kan det godt blive
svært at betale løn næste gang (igen-igen) - og så kommer konkursbegæringen
formentlig fra fagforeningerne....

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-11 07:20

> "Tom>" skrev i meddelelsen
> Så er det snart ved at være slut for SAAB.

Du har endnu ikke forstået det Tom - SAAB Automobile er et mærke som ikke
kán dø!
Der er $350 mio. på vej til dem, som frigør dem fra EIB-lånet. Det betyder
at de er frit stillet til at Vladimir Antonov kan skyde penge i dem. Det får
produktionen startet op igen og holder den kørende, indtil kineserne's
indkøb gør det rentabelt.
I øvrigt er der nu forhandlernet på plads på det vigtige russiske marked
også. Ligesom Saab er begyndt at søge/ansætte folk igen...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : KASO

Dato : 19-08-11 07:33

"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> får produktionen startet op igen og holder den kørende, indtil kineserne's

Dén histore har vi hørt det sidste år snart. Det sidste halve år har
produktionen stået stille, bankkonti er nu indefrosne, og det kniber hver
måned med at betale lønninger.
Pengene fra kinesernes bestillinger er allerede brugt, så der er ikke penge
til at producere bilerne til dem - og det giver ikke yderligere indtægter
selv, hvis det skulle lykkes at få underleverandørerne til - igen - at
finansiere produktionen.

> I øvrigt er der nu forhandlernet på plads på det vigtige russiske marked
> også. Ligesom Saab er begyndt at søge/ansætte folk igen...

Ligesom, da de skulle udvide til flere skiftehold?

Hvad skal de med flere folk, når produktionen står stille - og hvordan skal
de betale dem, når de i forvejene mangler penge til at lønne dem, de
allerede har ansat?

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-11 08:47

> "KASO" skrev i meddelelsen

Citat: " Yadda-yadaa-yadda..."

Jeg gider ikke kommentere på dine latterlige ligegyldigheder:
http://www.endeavoradvisorygroup.com/news-2011-08-12.aspx

Og det ér bekræftet af Saab!

Fra : KASO

Dato : 19-08-11 20:21

> Citat: " Yadda-yadaa-yadda..."

Oversættelse: "Jeg tåler ikke at høre sandheden"

> Jeg gider ikke kommentere på dine latterlige ligegyldigheder:
> http://www.endeavoradvisorygroup.com/news-2011-08-12.aspx

Endnu flere luftkasteller.....

> Og det ér bekræftet af Saab!

Og det skulle gøre det troværdigt?
*LOL*

Ligesom de ekstra skiftehold?
Eller de konstant skiftende datoer for produktionsstart?
Eller de forventede salgstal?
Eller de helt sikre aftaler med kineserne - som så sprang fra få dage efter,
da de opdagede, at Saab var et fallitbo?
Fortsæt selv listen over alle deres "historier" som viste sig ikke at
holde - og som du kritikløst viderebringer......

Fra : Henrik B.

Dato : 20-08-11 19:19

KASO<SUK@nospam.invalid> wrote:
> "Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Endnu flere luftkasteller.....
> >

> Eller de helt sikre aftaler med kineserne - som så sprang fra få dage efter,
> da de opdagede, at Saab var et fallitbo?

Een ting er at jeg skulle formaste mig til at kalde dig et fjols - men med ovenstående viser du med al tydelighed, hvor stort et fjols du egentlig er....

Jeg har i mine 10+ år, kun smidt to i "filteret" - men velkommen i den eksklusive klub. med alt det lo** du hælder ud, og dit børnehave niveau at debattere på, gider jeg sgutte glo på mere....
SÃ¥ hygge til dig!

Fra : KASO

Dato : 20-08-11 20:40

> [...]
> eksklusive klub. med alt det lo** du hælder ud, og dit børnehave niveau at
> debattere på, gider jeg sgutte glo på mere....

Tjah - sandheden er åbenbart ilde hørt.

Hvem er egentlig et "fjols"? Dig, der nægter at høre sandheden - eller mig,
der blot viderebringer den?

Det er mildest talt meget betegnende for dig, at du kun evner personangreb,
når du løber tør for argumenter. Det viser jo lidt om, hvem der foretrækker
børnehaveniveauet....
Nå - men skulle jeg ligge i filteret, så slipper jeg for flere af dine
patetiske forsøg på at spille bedrevidende - baseret på drømme.....

Fra : TDN

Dato : 21-08-11 08:33

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Nå - men skulle jeg ligge i filteret, så slipper jeg for flere af dine
> patetiske forsøg på at spille bedrevidende - baseret på drømme.....

Det kan godt være Henrik B er vild med SAAB og forsvarer sig, men
personangreb og troll'eri leverer du i sådan grad at det er det ikke er til
at holde ud. Og da du åbentbart ikke selv kan se det (trods flere læsere
herinde bakkede mig sidst jeg påpegede det) så ryger du sku også i mit
filter som den første nogensinde.

P.S du behøves ikke at besvare denne da der ikke bliver læst mere fra dig,
herfra.

Mvh
Thomas

Fra : alexbo

Dato : 21-08-11 09:16

"TDN" skrev

> så ryger du sku også i mit filter som den første nogensinde.

Jeg synes disse PLONK indlæg minder om de dumme tøser der ringer deres fyr
op for at fortælle ham de aldrig vil tale med ham mere.

Hvis ikke man vil læse eller svare på indlæg fra en skribent så kan man lade
være, om man bruger en teknisk løsning eller bare springer dem over er da
ligegyldigt, navnlig for os andre.
Der kommer alligevel en dag hvor plonkeren ikke kan lade være, vi får se
hvor længe det varer.

Det er jo også stort set håbløst at undgå de plonkedes indlæg, mange
skribenter citerer jo i lange baner fra flere indlæg tilbage.
Dit indlæg er fyldt med citater fra KASO og Henrik, så at have dem i filtret
gør ingen forskel, hvis man læser dit.

Om ikke andet så er der i hvert fald liv i SAAB trådene, mere end i SAAB.

mvh
Alex Christensen

Fra : TDN

Dato : 21-08-11 09:46

> [...]
> filtret gør ingen forskel, hvis man læser dit.
>
> Om ikke andet så er der i hvert fald liv i SAAB trådene, mere end i SAAB.

Du har selvfølgelig ret, havde ikke lige tænkt på at citaterne fulgte med,
nå men så springer jeg bare KASO's og SAAB indlæg over i stedet

Mvh.
Thomas

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-08-11 10:00

On Sun, 21 Aug 2011 10:45:51 +0200, "TDN"
<tdnfjerndette@net.telenor.dk> wrote:

> [...]
>
>Du har selvfølgelig ret, havde ikke lige tænkt på at citaterne fulgte med,
>nå men så springer jeg bare KASO's og SAAB indlæg over i stedet

Jeg har det på præcis samme måde som dig, Thomas.

Man prøver at deltage i debatten på områder hvor man tror at man ved
lidt om tingene, men hele tiden og konstant, kommer disse
"besserwissere" - oftest anonyme - farende med deres troll'ske
argumentation. Ikke så sjældent med undertoner af, at de bruger det
meste af deres vågne tid på at pudse glorier.

De véd nemlig alt, og gør aldrig noget forkert.

Det som dig og og mig bliver irriterede over er, at sådan var det ikke
da vi begyndte at komme her i gruppen. Tonen har ændret sig kollosalt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-11 16:36

> [...]
> argumentation. Ikke så sjældent med undertoner af, at de bruger det
> meste af deres vågne tid på at pudse glorier.

Lige nøjagtig! Og specielt Ekko og KAOS stikker deres trolle-næser frem...
Man burde for længe siden, have "overset" dén slags mennesker, som alligevek
ikke tør ved ved deres meninger (anonyme).

Fra : alexbo

Dato : 21-08-11 10:45

"TDN" skrev

> Du har selvfølgelig ret, havde ikke lige tænkt på at citaterne fulgte med,
> nå men så springer jeg bare KASO's og SAAB indlæg over i stedet

Det er løsningen hvis det er det du vil, jeg synes det er en svær
balancegang.
På den ene side synes man ikke skribenten "fortjener" et svar, på den anden
side vil man heller ikke lade indlægget stå uimodsagt.

Jeg synes man skal skrive hvad man mener, men ikke nødvendigvis rode sig ind
i en lang tråd frem og tilbage om det nu også er rimeligt at man mener det.
Lige hvad angår denne SAAB tråd synes jeg nu ikke at det er KASO der starter
mudderkastningen.

Et rimeligt spørgmål kaster et muddersvar af sig.

[...]

Hvis man ikke gider kommentere kunne man jo prøve at lade være.

mvh
Alex Christensen

Fra : KASO

Dato : 21-08-11 11:55

> [...]
>
> "Jeg gider ikke kommentere på dine latterlige ligegyldigheder:"
>
> Hvis man ikke gider kommentere kunne man jo prøve at lade være.

Ganske enig - men problemet er nok, at følelser for nogle kommer foran
fakta.

Saab er i vanskeligheder - det burde være åbenlyst for enhver. Henrik B. har
i årevis "spammet" gruppen med reklamer for Saab - og hvor fantastiske det
går for dem - upåagtet at virkeligheden er en anden.
Jeg tillader mig så at spørge til, hvordan de rosenrøde fortællinger hænger
sammen med virkeligheden - og får i starten blot bedrevidende svar om, at
Henrik jo ved bedst, da han har "insiderviden". Det viser sig dog ret
hurtigt, at den viden (heller) ikke hænger så godt sammen med virkelighedens
verden - men når jeg nævner eksempler på, hvor hans såkaldte "viden" har
vist sig kun at være drømme, reagerer han som et forkælet barn, bliver
fornærmet og tyr til skældsord for til sidst at "smække med døren".

Det er min opfattelse, at en gruppe som denne skal bruges til at diskutere
baseret på fakta. Ind imellem kan diskussioner blive lidt ophedede - men det
skal der jo typisk mere end 1 til.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-11 16:38

> [...]
> skal
> de betale dem, når de i forvejene mangler penge til at lønne dem, de

Nu har du så valgt at citere de reelle spørgsmål i KAOS' indlæg, men
(bevidst?) valt at undlade de af spørgsmålene, som er ren fakta-fordrejning,
for at KAOS kunne fremstå "bedrevidende"...

Fra : alexbo

Dato : 21-08-11 17:23

"Henrik B." skrev

> [...]
> (bevidst?) valt at undlade de af spørgsmålene, som er ren
> fakta-fordrejning, for at KAOS kunne fremstå "bedrevidende"...

Det var hvad du valgte at bruge som citat, hvad du reelt svarede på er ikke
til at se og sådan set også ligegyldigt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-11 16:34

> "alexbo" skrev i meddelelsen
> Jeg synes disse PLONK indlæg minder om de dumme tøser der ringer deres fyr
> op for at fortælle ham de aldrig vil tale med ham mere.

Nu handler det så ikke om "ikke at ville tale" med en person mere, men
derimod om, at jeg ikke gider glo på KAOS' evindelige fordrejninger af
fakta!

> Der kommer alligevel en dag hvor plonkeren ikke kan lade være, vi får se
> hvor længe det varer.

Profeten Alex... *LOL*

> Det er jo også stort set håbløst at undgå de plonkedes indlæg, mange
> skribenter citerer jo i lange baner fra flere indlæg tilbage.

Jeg har en fantastisk evne, til at finde det sidste som er skrevet, og ikke
læse hele tråden igen, så det skal nu nok gå.

> Om ikke andet så er der i hvert fald liv i SAAB trådene, mere end i SAAB.

Og da det kommer til at ændre sig, med det nye kapitaltilskud på 2 mia.
kroner, har KAOS fundet ud af, at kampen er tabt og at Saab fortsat lever
fremover. Det irriterer ham så grænseløst, at han gang på gang henfalder til
at tviste og dreje sandheden, for ikke at fremstå som den troll han er...

Fra : KASO

Dato : 21-08-11 18:14

> Nu handler det så ikke om "ikke at ville tale" med en person mere, men
> derimod om, at jeg ikke gider glo på KAOS' evindelige fordrejninger af
> fakta!

Det er nu morsomt at læse fra en person, hvis "fakta" består reklamer fra
Saabs marketingsafdeling.

Det sjove er jo, at det er faktuelt korrekt, hvad jeg skriver - og Henriks
historier gang på gang har vist sig at være ren fantasi og ønskedrømme.

> [...]
> fremover. Det irriterer ham så grænseløst, at han gang på gang henfalder
> til at tviste og dreje sandheden, for ikke at fremstå som den troll han

Og endnu engang præsenteres ønskedrømme som om de var fakta.

I virkelighedens verden har vi hørt om fantastiske investorer og hvordan de
redder Saab ufatteligt mange gange - og i mellemtiden er Saabs gæld kun
steget og steget - og produktionen står stille.
Lad os nu se alle de milliarder Henrik lover gang på gang på gang - og lad
os se Saab blive en rentabel forretning. Men indtil dato, har der ikke været
hold i Henriks talrige historier om produktionsstart, kapitaltilskud,
salgstal m.m.

Det vil ikke irriterer mig det fjerneste, hvis Saab overlever - det vil
glæde mig. Men det irriterer mig at se al den ligegyldige spam, rosenrøde
historier uden hold i virkeligheden, forsøg på at lege bedrevidende og
kritkløs tilbedelse. Lad os forholde os til fakta. Lad os se på penge - når
de rent faktisk ER investeret - ikke når nogle drømmer om at det sker.

Fra : Martin Bak

Dato : 21-08-11 18:26

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> os se Saab blive en rentabel forretning. Men indtil dato, har der ikke
> været hold i Henriks talrige historier om produktionsstart,

Der har sandelig heller ikke været hold i dine med fleres talrige
lukningsprofetier. Hvor mange år er det efterhånden, at I med jævne
mellemrum har sagt at NU NU NU er det helt sikkert slut?
Og for at det ikke skal være løgn, så er det altid jer der starter trådene.
Meget meget sjældent Henrik.
Det ER bevidst trolleri, kun designet på at tirre Henrik til endnu engang at
komme med lidt oplysninger, når I igen-igen med hovedet under armen poster
et link til en artikel fra en tilfældig, og måske ikke mere uvildig kilde
end Henriks kilder.

Gud fader i skuret noget infertilt pjat.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : KASO

Dato : 21-08-11 18:52

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lukningsprofetier. Hvor mange år er det efterhånden, at I med jævne
> mellemrum har sagt at NU NU NU er det helt sikkert slut?

Prøv at læse, hvad jeg har skrevet. Jeg har på intet tidspunkt skrevet, at
NU er det slut. Jeg har skrevet, at det er gået stadigt dårligere, og at
prognoserne er meget dårlige, men jeg har på intet tidspunkt skrevet, at det
var helt slut.

> Og for at det ikke skal være løgn, så er det altid jer der starter
> trådene. Meget meget sjældent Henrik.

I den senere tid - ja. Som modvægt til de talrige "reklametråde" for, hvor
godt det gik - oftest baseret på fri fantasi.

> [...]
> at komme med lidt oplysninger, når I igen-igen med hovedet under armen
> poster et link til en artikel fra en tilfældig, og måske ikke mere uvildig

Nej - det er blot en modvægt til den misinformation, Henrik har fyldt
gruppen med i årevis.
Det interessante er jo. at de "tilfældige" kilder har været bl.a. Sveriges
svar på FDM - og at informationen har vist sig korrekt i modsætning til de
mange fantasifulde historier om fantastiske salgstal, investeringer m.m.
Hvad bidrager du selv med?

> Gud fader i skuret noget infertilt pjat.

Hvis man skal irrettesætte andre og vise, hvor højt hævet man selv er,
skulle man måske lære fremmedordene først....

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-11 19:22

> [...]
> at komme med lidt oplysninger, når I igen-igen med hovedet under armen
> poster et link til en artikel fra en tilfældig, og måske ikke mere uvildig

Glem det Martin.

Jeg linkede bevidst til netop Endevour Group - som rent faktisk står for
formidlingen af pengene, og som indeholdt en udtalelse fra "pengemanden"
selv.
Men KAOS valgte - som det enste han altid evner - at komme med "Saab's
marketingsafdeling" som svar. Han beviste dermed, at han ér en troll - og
intet andet.
Ligesom KAOS' spørgsmål om, hvorfor kineserne fortrød og trak sig tilbage -
når han udemærket véd, at det ikke var dét der skete, men derimod de
kinesiske konkurrencemyndigheder - som styrer al kinesisk/udenlandsk
samhandel - forbød firmaet at gennemføre en handel, eftersom de var nr. 3 på
listen over, hvem der måtte lave aftaler med Saab.
Infantil er nok den rette betegnelse for KAOS. *LOL*

Fra : KASO

Dato : 21-08-11 21:14

> Glem det Martin.
>
> Jeg linkede bevidst til netop Endevour Group - som rent faktisk står for
> formidlingen af pengene, og som indeholdt en udtalelse fra "pengemanden"
> selv.

Som sædvanlig: "Den evige sandhed".
Virkeligheden plejer så at være en anden. Vi får se, om der denne gang
kommer penge.

> Men KAOS valgte - som det enste han altid evner - at komme med "Saab's
> marketingsafdeling" som svar. Han beviste dermed, at han ér en troll - og
> intet andet.

Nej - jeg forholder mig bare kritisk til dine "oplysninger" - historien in
mente.

> [...]
> kinesisk/udenlandsk samhandel - forbød firmaet at gennemføre en handel,
> eftersom de var nr. 3 på listen over, hvem der måtte lave aftaler med

Hvis de vurderede, at det ville være en god forretning, var handlen blevet
gennemført. Kineserne er jo ikke dumme. Men det er jo bedre med
bortforklaringer end med virkeligheden.

> Infantil er nok den rette betegnelse for KAOS. *LOL*

Det passer nok bedre på en fanboy, der er så forblændet af "sit" mærke, at
han ikke vil erkende virkeligheden, men hellere gå til mudderkastning og
personangreb end indrømme, at virksomheden klarer sig ualmindelig dårligt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-11 22:37

"Henrik B." skriver:

> Jeg har i mine 10+ år, kun smidt to i "filteret" - men velkommen i
> den eksklusive klub. med alt det lo** du hælder ud, og dit
> børnehave niveau at debattere på, gider jeg sgutte glo på mere....

Måske du skal overveje hvilke navne du kalder andre inden du begynder at
diskutere "børnehave niveau"?

KASO/KAOS......

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 22-08-11 10:32

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

> Måske du skal overveje hvilke navne du kalder andre inden du begynder at
> diskutere "børnehave niveau"?
>
> KASO/KAOS......

Whatever, Klaus. Manden gemmer sig bag et synonym, og så kan det ene vel
være lige så godt som det andet. Han laver jo ikke andet, end sprede KAOS.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 22-08-11 18:03

> Whatever, Klaus. Manden gemmer sig bag et synonym, og så kan det ene vel
> være lige så godt som det andet. Han laver jo ikke andet, end sprede KAOS.

Sjovt at der er nogle usenet-brugere der hænger sig i hvilket navn der
er brugt. Hvis KASO skrev "Hans Nielsen" i stedet ville du så have en
garanti for at det virkelig var hans navn?

mvh

Ole

Fra : Henrik B.

Dato : 22-08-11 18:12

> [...]
> brugt. Hvis KASO skrev "Hans Nielsen" i stedet ville du så have en garanti

Som jeg skrev, er jeg egentlig fløjtende ligeglad med synonymet! Det er mere
at man ikke tør stå ved sine holdninger...

Fra : KASO

Dato : 22-08-11 21:36

> Som jeg skrev, er jeg egentlig fløjtende ligeglad med synonymet! Det er
> mere at man ikke tør stå ved sine holdninger...

For alle ved jo, hvem "Henrik B." er *LOL*

Fuldstændigt rigtigt set, Ole - det er bare endnu en dårlig undskyldning fra
"Henrik B." i mangel på argumenter - men det er jo hans speciale.......

Fra : Ole Sørensen

Dato : 22-08-11 23:23

> Som jeg skrev, er jeg egentlig fløjtende ligeglad med synonymet! Det er
> mere at man ikke tør stå ved sine holdninger...

Ja min pointe var også mere at du påstår at ville have en ordenlig
debat, men selv kan du ikke afstå fra at kalde navne.

Du får hvad du be'r om på den måde.

mvh

Ole

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-11 09:19

> "Henrik B." skrev i meddelelsen
>
> Der er $350 mio. på vej til dem, som frigør dem fra EIB-lånet. Det betyder

Det var så ikke koreekt, med de $350 mio. Det er €350 mio.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-11 15:31

"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote in message news:4e4e00a8$0$309$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> penge i dem. Det får produktionen startet op igen og holder den kørende, indtil kineserne's indkøb gør det rentabelt.

Ud over en masse snik snak, så er det nu let nok at forstå at når retten går ind
og spærrer SAABs konti, så ER der tale om tæt ved konkurs. Kreditorene vil
have deres penge så hvis SAAB ikke betaler sine regninger, så bliver de i
sidste ende begæret konkurs med det formål at udrede de værdier som kreditorene
har til gode.
Det er da fint at russere og kinesere vil hjælpe SAAB, men hvis SAAB ikke
betaler deres regninger, så er der snart ikke noget der hedder SAAB. Sådan
fungerer en fogedret.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-11 15:50

> [...]
> betaler deres regninger, så er der snart ikke noget der hedder SAAB. Sådan

Nu kan man som bekendt ikke stole 100% på nyhedsmedier.
Saab har ikke fået "spærret" sine konti. De er i dialog med fogedretten (og
de leverandører som har sendt dem dér).

Fra : KASO

Dato : 19-08-11 20:23

> Nu kan man som bekendt ikke stole 100% på nyhedsmedier.

Og endnu mindre på fans, der kritikløst viderebringer propaganda fra Saabs
markedsføringsafdeling....

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-11 15:55

"Tom>" <<nospam> wrote in message news:4e4e73c3$0$314$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> betaler deres regninger, så er der snart ikke noget der hedder SAAB. Sådan

I øvrigt så bestemmer SAAB ikke engang selv mere hvad de vil bruge de penge
til som måtte komme ind. Det fremgår tydeligt at fogden nu styrer pengestrømmene.
Så selv om SAAB gerne vil starte produktion igen så er der fogden som bestemmer
om pengene skal bruges til at betale gæld, til lønninger osv.
Så SAAB er de slet ikke mere herre over tingene.

Jeg ved så ikke om fogeden selv at lidt SAAB entusiast

--
Tom