Ekstern overvågning af websites
Fra : Troels Arvin

Dato : 17-08-11 09:47

Hej,

Vi har fin overvågning af web-sites, set fra vores interne netværk, men
når det gælder offentligt eksponerede websites er det jo mest relevant at
lade websites overvåge udefra, så man fanger forskellige problemer, som
kun optræder, når man tilgår udefra (såsom DNS-relateret bøvl, hvis der
nu er forskel på intern og ekstern DNS-zone for et site).

Jeg har hørt om Pingdom, som kan dette: De tjekker løbende adgang til en
URL og alarmerer på passende vis én, når der er et problem; og de har en
web-grænseflade til at konfigurere overvågningen. Men er der andre af den
slags serviceudbydere, jeg bør indtænke?

--
Troels Arvin

Fra : Mcwm

Dato : 17-08-11 17:26

Den 17-08-2011 10:47, Troels Arvin skrev:
> [...]
> web-grænseflade til at konfigurere overvågningen. Men er der andre af den
> slags serviceudbydere, jeg bør indtænke?

Måske ikke lige det du søger, men er da et kig værd, afhængig af hvor
meget i vil kaste efter det.

http://oppetid.netstats.dk/da/index.php

Venligst
Mcwm

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-08-11 09:50

Troels Arvin wrote:

> Men er der andre af den
> slags serviceudbydere, jeg bør indtænke?

Jeg ved ikke om det opfylder dine krav (eller pris):
http://audited.netcraft.com/dsm

Stig Johansen