Musiktepari
Fra : Michel Sanomi

Dato : 16-08-11 17:58

Hej,

Dette er lidt irrelevant, men jeg lider af en svær depression og har
både en psykiater tilknyttet, der ikke er forsigtig med recepterne, og
en god psykolog.

Men noget der hjælper utroligt er noget afslappende musik.

I får lige et eksempel på noget af det, der ligger i cd-afspilleren:

Verrazano: "Blauer Horizont" - http://www.youtube.com/watch?v=uPfe4DdcJ3o

Har I andre gode bud? Det kan være klassisk, rock eller alt muligt
andet, men blot afslappende.

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-08-11 05:36

On 17-08-2011 01:57, Michel Sanomi wrote:

> Har I andre gode bud? Det kan være klassisk, rock eller alt muligt
> andet, men blot afslappende.

Du skal lytte til Mantovani og hans 101 strygere, her med "Charmaine":
http://www.youtube.com/watch?v=__tm_j8FPl0&feature=related

Hilsen Henning.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-08-11 06:56

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Verrazano: "Blauer Horizont" - http://www.youtube.com/watch?v=uPfe4DdcJ3o
>
> Har I andre gode bud? Det kan være klassisk, rock eller alt muligt

Joe Satriani med albumet "Joe Satriani" ... meget tilbagelænet og blues
agtigt musik.

/thomas

Fra : Max

Dato : 17-08-11 07:53

Hej Michel

> Har I andre gode bud? Det kan være klassisk, rock eller alt muligt
> andet, men blot afslappende.

Der findes ikke noget mere afslappende end stilhed, så skal
der slappes af, ja så skal anlæget slukkes.

--
Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-08-11 10:29

> Der findes ikke noget mere afslappende end stilhed, så skal
> der slappes af, ja så skal anlæget slukkes.
>
> --
> Mvh Max

Både og. Engang jeg var indlagt på sygehuset gav en sød sygeplejerske mig en
walkman med Vivaldis 4 årstider på båndet, det slappede mig fint af i den
mørke nat

Fra : Ralph

Dato : 17-08-11 16:16

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
> Både og. Engang jeg var indlagt på sygehuset gav en sød sygeplejerske mig
> en walkman med Vivaldis 4 årstider på båndet, det slappede mig fint af i
> den mørke nat

Tøhø - jeg var ude for det modsatte, en simpel operation, skulle så vågne
langsomt i opvågningen, men de spillede LENE SIHL, DET måtte jeg så bede dem
holde op med - jeg var den eneste i opvågningen, så det var med god
samvittighed. SÅ fandt hun noget med Johnny Madsen (man bor vel på landet)
det var bedre.

Min storesøster er netop død - det tog lidt hårdt på mig - men jeg fandt
trøst i Claire McQuire - det gjorde min anden storesøster absolut ikke, hun
foretrak min afdøde søsters yndling: Elvis.

Så svaret til Michel er vel at, det kan man ikke svare på.

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 17-08-11 16:34

Hej Ralph

> Så svaret til Michel er vel at, det kan man ikke svare på.

Det er faktisk helt rigtigt. I mit tilfælde virker meget af det
der kvalmende sødsuppe musik helt i den anden retning,
jeg bliver sur af at høre på det. Er jeg nede i kulkældren,
og får lyst til at høre musik, ja så ender det ofte med noget
mere larmende, f.eks. er det jo altid opkvikkende at høre
nogen synge om at de har det værre end man selv har.

Gary Moore - All Your Love
http://www.youtube.com/watch?v=dDppIC83z3M&feature=related

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-08-11 17:20

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> langsomt i opvågningen, men de spillede LENE SIHL, DET måtte jeg så bede
> dem holde op med - jeg var den eneste i opvågningen, så det var med god

Grusom måde at vågne op på. Hun stemme er ikke god nok til at synge med¨.

> SÅ fandt hun noget med Johnny Madsen (man bor vel på landet) det var
> bedre.

Det var bedre. Skal vi ikke lige høre om noget grise-føj på Bounty:
http://www.youtube.com/watch?v=5zgjxgcWctM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 17-08-11 23:13

"Åge Halldorsson" skrev i meddelelsen

> [...]

> bedre.

Det var bedre. Skal vi ikke lige høre om noget grise-føj på Bounty:

Der tog du sgu røven på mig Aage.
På en positiv måde.
Johnny kan kurere alverdens tungsind.

Michel, du elsker bl.a. slager og sydeuropæisk musik.
Lyt til det. Er sikker på, at det vil få dig til, at få det lidt bedre.
Der findes ingen musikalsk kur. Det samme musikstykke kan, alt afhængigt, af
omstændighederne, få en til, at græde eller juble.
Men jeg vil opfordre dig til, som du gør her, at dele din depression med
andre, at tale om den, hvis du magter det og gå, løbe, bevæge dig, hvis du
kan overskue det.
Alle elementer virker bedst sent på dagen.
Når man lider af depression er serotoninindholdet typisk lavt om
morgenen/formiddagen men stiger når man har været vågen 4-5-6 timer.
Dejligt at se du har gang i, at definere problemstillingen.
Så er du på rette kurs.
Mange venlige hilsener
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-08-11 07:10

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en walkman med Vivaldis 4 årstider på båndet, det slappede mig fint af i

Uha, jeg ved ikke, der er to albums for mig, der virker hver deres vej..

Afslapning, så er det Boney M's Bonoononoos, sådan tror jeg det staves...

Er det fordi jeg lige skal bruge en tænkepause... Er det sjovt nok også
Boney M... Nu bare Nightflight to Venus, og et lydtryk der gør, at det
bliver svært at nå ind til mig

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-08-11 10:32

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Tjah...normalt ville man måske mene, at rockmusik ikke indbyder til
afslapning, men vi er jo så forskellige. Giv den her en lytter...jeg synes
den med sine flydende toner godt kan virke afslappende:

http://www.youtube.com/watch?v=6nzIKAhNTW0

Fra : Kert Rats

Dato : 17-08-11 15:53

> [...]
> afslapning, men vi er jo så forskellige. Giv den her en lytter...jeg synes
> den med sine flydende toner godt kan virke afslappende:

Jeg får sgu altid kuldegysninger, når jeg hører det nummer, fordi det er
ildevarslende og foruroligende.
Originalen er bedst, synes jeg.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-11 13:36

Enya: http://www.youtube.com/watch?v=Y1L8uRApYeQ
Ryuichi Sakamoto: http://www.youtube.com/watch?v=btyhpyJTyXg
Pink Floyd: http://www.youtube.com/watch?v=BLKiMbC6s2k

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-08-11 16:36

> Pink Floyd: http://www.youtube.com/watch?v=BLKiMbC6s2k

Ja den version er bedre

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-11 17:01

> Ja den version er bedre

Ups, havde ikke set at du allerede havde linket til den ;)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-08-11 17:11

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Ups, havde ikke set at du allerede havde linket til den ;)

Den er bedre alligevel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-08-11 14:07

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Krutte gør tit mig deprimeret. hehe.
Så sætter jeg noget Richard Clayderman på maskinen. Så er alt i orden
igen.
http://www.youtube.com/watch?v=gfsgXJQ0ebU

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 17-08-11 14:08

On 17-08-2011 01:57, Michel Sanomi wrote:

> Har I andre gode bud? Det kan være klassisk, rock eller alt muligt
> andet, men blot afslappende.

En vist lidt 80'er-darling, japanske Kitaro laver sådan noget efter min
mening meget afslappende newage musik, som det vist blev kaldt.

Han har vist lavet sådan cirka 1000 plader, og jeg kender kun ganske få
af dem. Jeg har engang hørt, at "Silk Road" og "Silk Road II" skulle
være noget af det bedste, men måske er de bare det mest kendte - alt
dette omhandler dog kun hans produktion før omkring 1990. Kender så
absolut intet til produktionen efter omkring 1990.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-08-11 14:13

> [...]

> Verrazano: "Blauer Horizont" - http://www.youtube.com/watch?v=uPfe4DdcJ3o
>
> Har I andre gode bud? Det kan være klassisk, rock eller alt muligt

Der er også denne:

<http://www.musicure.com/>

/thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 17-08-11 15:44

Holst <newsfeb08@shelter.dk> writes:

> En vist lidt 80'er-darling, japanske Kitaro laver sådan noget efter
> min mening meget afslappende newage musik, som det vist blev kaldt.

Apropos Japan kom jeg i tanke om den her:

Ryuichi Sakamoto - Fra filmen "Merry Christmas Mr. Lawrence"

http://www.youtube.com/watch?v=NkWjsT_SJNI&

--
Carl

Fra : Kert Rats

Dato : 17-08-11 15:47

[...]

******************

Prøv denne her med J. S. Bach: Goldbergvariationerne. Spillet af Glenn
Gould.
http://video.google.com/videoplay?docid=-6984208089899995423#

Søg på google efter "helsemusik", så får du en stribe af gode links.

Alt godt fremover med helbredelsen af din svære depression.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 17-08-11 15:58

[...]

*********

Prøv også at lytte til Andreas Vollenweider. Han har lavet meget helsemusik.

Venligst

Kert Rats

Fra : Steen

Dato : 17-08-11 17:30

> [...]

> Verrazano: "Blauer Horizont" - http://www.youtube.com/watch?v=uPfe4DdcJ3o
>
> Har I andre gode bud? Det kan være klassisk, rock eller alt muligt

Da mine unger var helt små, spillede jeg faktisk ofte Vivaldis Fire
Årstider for dem...dvs jeg spillede egentligt slet ikke, jeg knaldede en
CD på. Men de blev helt rolige og søde små børn af det.
Personligt sætter jeg noget roots-reggae på, når jeg skal køle helt ned.
--
Steen

Fra : Steen

Dato : 18-08-11 09:49

> [...]

> Dette er lidt irrelevant, men jeg lider af en svær depression og har
> både en psykiater tilknyttet, der ikke er forsigtig med recepterne, og

Jeg synes det er flot du blotter dig på den måde. Jeg kender en
politiker der for nyligt har gjort det samme - og der har vist ikke
været et eneste løftet øjenbryn.
Jeg ønsker dig god vind med det fremover
--
Steen

Fra : Michel Sanomi

Dato : 19-08-11 02:50

On 17 Aug., 01:57, Michel Sanomi <fant...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
>
> Verrazano: "Blauer Horizont" -http://www.youtube.com/watch?v=uPfe4DdcJ3o
>
> Har I andre gode bud? Det kan være klassisk, rock eller alt muligt

Jeg lytter og lytter. Tak for jeres mange gode bud!

Mange hilsner
Michel