wake-on-keyboard, win7 og logitech
Fra : Peter T.

Dato : 16-08-11 12:54

Laptoppen er tilkoblet en ekstern monitor, så den må gerne blive pakket
langt væk. Men jeg skal have mulighed for, at tænde den uden at jeg
skal hive den frem, åbne låget og trykke på power hver gang, da jeg
sædvanligvis bruger dvale og ikke standby.

Så vidt jeg har forstået på ældre websider, skal biosen have en
wake-on-usb-agtig feature under ACPI. Jeg har bare slet ingen adgang
til noget som helst ACPI i min bios. Om det er tastatur eller mus, der
vækker laptoppen, er lidt lige meget. Men helst tastaturet. :)
Jeg har luret i mus og tastatur i enhedshåndtering og har slået
strømstyring til alle steder. Mit logitech tastatur (gammelt ex110) har
ikke umiddelbart en powerknap, men en masse andre genvejstaster. Og
både mus og tastatur er tilsluttet den usb-port, der har konstant strøm
selv om laptoppen er slukket, da jeg kan se, at jeg kan de-/aktivere
tastaturets [F]-knap på modtageren.

Skal jeg satse på, det er den manglende ACPI i bios eller er der en løsning?

[Edit] Efter jeg skrev ovenstående lod jeg det stå, mens jeg rodede lidt
mere. Laptoppens mikroskopiske remote kunne tænde den, så jeg tænkte,
at det ville min logitech harmony remote også kunne. Men powerup på
tastaturet er absolut ønskeligt - forstå det hvem der kan. :)

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Fra : Peter T.

Dato : 16-08-11 12:57

Den 16-08-2011 13:54, Peter T. skrev:
> Laptoppen er tilkoblet blahblahblah...