/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
BMW's 2,5 l motor bliver erstattet af en 2~
Fra : Benny


Dato : 15-08-11 14:27

Igen et zap fra ingeniøren:

http://ing.dk/artikel/116103-bmw-smider-to-cylindre-tilsaetter-to-turboer-og-hoester-bedre-benzinoekonomi

Af Bjørn Godske, tirsdag 01. feb 2011 kl. 13:58

" Krav om bedre brændstoføkonomi får nu BMW til at erstatte de seks-
cylindrede rækkemotorer uden turbo, med den noget mindre fire-
cylindret to-liters motor. Det skriver DailyTech.

Den seks-cylindrede rækkemotor har nærmest ikonisk status hos den
sydtyske motorproducent. Siden 1933 har man stædigt holdt fast i
konfigurationen, og motoren har ligget i utallige af BMW’s topmodeller
og udstrålet tysk teknologi i særklasse.

I dag fås den i flere versioner både med og uden turbo, men hos BMW er
der altid tale om en motor med tre-liters cylindervolumen.

Direkte sammenlignet har den seks-cylindrede motor uden turbo en
topeffekt på 230 hk ved 6.500 omdrejninger, mens den nye fire-
cylindrede kan levere 240 hk ved bare 5.000 omdrejninger. Samme
fremgang ses for momentet, der ligeledes ligger højere ved lavere
omdrejninger. 352 Nm ved 1.250 omdrejninger i stedet for 271 Nm ved
2.750 omdrejninger.

De bedre præstationer opnår BMW ved at forsyne den mindre fire-
cylindrede motor med dobbelt-turbo, direkte brændstof indsprøjtning og
BMW’s version af variable ventilåbninger på indgangssiden, kaldet
Valvetronic. Resultatet er en både lettere og mere kompakt motor.

Endnu er der kun kommet få oplysninger om brændstofforbruget for den
nye motor. I den model, hvor man først får den at se - en X1 - ligger
det på 12,7 km/l.

BMW dropper dog ikke helt de seks-cylindrede motorer. De vil fortsat
være at finde i turboversionerne (N55).

Amerikanerne er (naturligvis) skeptiske
Mens europæiske bilkøbere i det mellemhøje prislag for længst har
vænnet sig til lyden af en fire-cylindret motorer fra både BMW,
Mercedes og Audi, så er amerikanerne langt mere skeptiske.

På internettet debatteres der livligt om køberne overhovedet vil
acceptere en stor BMW med bare fire cylindre."

 
 
Ukendt (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-08-11 21:47



"Benny" <hojvaelde@gmail.com> wrote in message news:01b9aa40-6b29-490f-b041-73d87bc27d07@y4g2000vbx.googlegroups.com...
> Igen et zap fra ingeniøren:

> De bedre præstationer opnår BMW ved at forsyne den mindre fire-
> cylindrede motor med dobbelt-turbo, direkte brændstof indsprøjtning og
> BMW’s version af variable ventilåbninger på indgangssiden, kaldet
> Valvetronic. Resultatet er en både lettere og mere kompakt motor.

Ja, det kommer sammen med den nye 3'er ved årsskiftet.
3'ere er BMW vigtigste da den har rimelig stor omsætning og har fået
drøje hug af bilpressen for at være lidt kedelig i E90 karossen.



> Endnu er der kun kommet få oplysninger om brændstofforbruget for den
> nye motor. I den model, hvor man først får den at se - en X1 - ligger
> det på 12,7 km/l.
>
> BMW dropper dog ikke helt de seks-cylindrede motorer. De vil fortsat
> være at finde i turboversionerne (N55).

Hvad ved amerikanere om biler?
De kører rundt i V8 biler med 0 heste og pick-up hvor varene bliver våde i regn.
Samlekvalitet en by i rusland.
USA har aldrig forstået sig på finmekanik, de skal bare ha biler der buldrer.

> Amerikanerne er (naturligvis) skeptiske
> Mens europæiske bilkøbere i det mellemhøje prislag for længst har
> vænnet sig til lyden af en fire-cylindret motorer fra både BMW,
> Mercedes og Audi, så er amerikanerne langt mere skeptiske.

Så fed er lyden heller ikke. De (BMW) skulle bare høre en Porsche 6 cyl.....de har bedre styr på det med at lave god lyd :)

> På internettet debatteres der livligt om køberne overhovedet vil
> acceptere en stor BMW med bare fire cylindre."

Det vil de når bare benzinen bliver dyr nok :)

--
Tom



Leo Jensen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 16-08-11 09:52

On 15 Aug., 22:47, "Tom" <<nospam>> wrote:
> "Benny" <hojvae...@gmail.com> wrote in messagenews:01b9aa40-6b29-490f-b041-73d87bc27d07@y4g2000vbx.googlegroups.com...
> > Igen et zap fra ingeniøren:
> > De bedre præstationer opnår BMW ved at forsyne den mindre fire-
> > cylindrede motor med dobbelt-turbo, direkte brændstof indsprøjtning og
> > BMW’s version af variable ventilåbninger på indgangssiden, kaldet
> > Valvetronic. Resultatet er en både lettere og mere kompakt motor.
>
> Ja, det kommer sammen med den nye 3'er ved årsskiftet.
> 3'ere er BMW vigtigste da den har rimelig stor omsætning og har fået
> drøje hug af bilpressen for at være lidt kedelig i E90 karossen.
>
> > Endnu er der kun kommet få oplysninger om brændstofforbruget for den
> > nye motor. I den model, hvor man først får den at se - en X1 - ligger
> > det på 12,7 km/l.
>
> > BMW dropper dog ikke helt de seks-cylindrede motorer. De vil fortsat
> > være at finde i turboversionerne (N55).
>
> Hvad ved amerikanere om biler?
> De kører rundt i V8 biler med 0 heste og pick-up hvor varene bliver våde i regn.
> Samlekvalitet en by i rusland.
> USA har aldrig forstået sig på finmekanik, de skal bare ha biler der buldrer.
>
> > Amerikanerne er (naturligvis) skeptiske
> > Mens europæiske bilkøbere i det mellemhøje prislag for længst har
> > vænnet sig til lyden af en fire-cylindret motorer fra både BMW,
> > Mercedes og Audi, så er amerikanerne langt mere skeptiske.
>
> Så fed er lyden heller ikke. De (BMW) skulle bare høre en Porsche 6 cyl.....de har bedre styr på det med at lave god lyd  :)

BMW skal bare lave et plastdæksel, der ser 6-cylindret ud. Man kan jo
i forvejen ikke fornemme om deres motorer kører 3.000 eller 5.000 o/m,
så hvordan skulle man kunne skelne mellem 4 og 6 cylindre ??

MVH Leo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste