Ups TV-Syd!
Fra : Steen F.

Dato : 15-08-11 19:01

Jeg så et indslag i TV-Syd i aften om en lastbilchauffør der fortalte om
misbrug af førerkort for at kunne køre længere tid end de lovlige 9 timer.
TV-Syd forklarede, at chaufføren kun ville medvirke hvis han var anonym,
og derfor havde man forvrænget stemmen og sløret ansigtet. Men hvad sker
der 5 sekunder før indslaget slutter? Man glemmer at lægge slør på
manden i et par sekunder, hvorefter det dog hurtigt bliver rettet!
Men nu er det ligesom for sent... Så nu står han måske til fyring eller
grænskning af Skat eller politiet. Er det bare uheldigt for manden,
eller er det TV-Syd der overtræder nogle regler hvis de ikke overholder
det aftalte? Det kan jo få fatale følger for manden.

Mvh
Steen F.

Fra : Steen F.

Dato : 15-08-11 19:03

Det skal lige siges, at det var et "båndet" indslag - altså ikke direkte.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-11 19:10

Hvis ikke han gør noget ulovligt har man vel ikke alverden at frygte....
Kunne godt indlemme tv-syd her, men lader det blive ved chaufføren...

Fra : Steen F.

Dato : 15-08-11 19:52

Den 15-08-2011 20:10, >> Eque << skrev:
> Hvis ikke han gør noget ulovligt har man vel ikke alverden at frygte....

Han fortalte hvordan han systematisk kørte med 2 førerkort; hans eget og
en anden persons. Dette for at kunne køre mere end de tillade 9 timer.
Han viste hvordan man praktisk gjorde dette i lastbil-kabinen med
"køre/hviletids-apparatet".
Han fortalte, at han kunne se frem til en fyreseddel hvis han ikke kørte
de 14-19 timer der skulle til, for at vognmanden ikke tabte penge på
transporterne. Endvidere sagde han, at der kun blev hvilet 3-5 timer på
så lange ture. Det mest skræmmende var, at han sagde det var dagligdag i
branchen...
Og så blev der klippet til en lastbilulykke hvor et vogntog var kørt op
bag i en kø på motorvejen, med døde til følge. Man mente det skyldtes
træthed og for mange arbejdstimer.

Mvh
Steen F.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-11 20:42

Det er ikke noget nyt.
Vil manden overtræde loven skal han
forsøges straffes.
Og så ikke noget med at han blir fyret hvis ikke...