Nokia 5800 GPRS / WLAN
Fra : Petersen_michael

Dato : 15-08-11 07:47

Hej Ng.

Jeg har en Nokia 5800, selv om der er forbindelse til WLAN, har jeg
opdaget på den dyre måde at telefonen alligevel benytter GPRS når
jeg bruger den på webbet.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det er for en indstilling jeg
har overset?

Lidt trælst at betale for GPRS når WLAN er "gratis" inden for rækkevide..

VH Michael

Fra : Jan Riber

Dato : 15-08-11 22:44

Den 15-08-2011 08:46, Petersen_michael skrev:
> [...]
> jeg bruger den på webbet.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det er for en indstilling jeg

Hvis du har sat et GPRS adgangspunkt som første prioritet, så hopper
telefonen automatisk på det.

Du kan stille om på prioritering ved at gå i: Indstillinger/
Forbindelse/ Destinationer/ Internet/ Valg/ organiser/ Skift prioritet.
Benytter du flere forudvalgte WLAN adgangspunkter må du prioritere dit
GPRS-adgangspunkt som sidsteklatten.

Jeg bruger Opera Mobile på min 5800. Virker rigtig godt. Den kommer pænt
op og spørger hvad den skal vælge, når jeg anmoder den om at starte en
internetsession. Har også Gmail`s Mailklient installeret. Den har jeg
opgivet at få til at fungere stabilt med "vælgemetoden", så den kører
kun GPRS. Den er nu nøjsom i brug. 2-4 kb pr. mail.

Vh Jan

Fra : Petersen_michael

Dato : 16-08-11 21:00

Den 15-08-2011 23:43, Jan Riber skrev:

> [...]
> opgivet at få til at fungere stabilt med "vælgemetoden", så den kører
> kun GPRS. Den er nu nøjsom i brug. 2-4 kb pr. mail.

Hej Jan

Ja, jeg fandt det der prioritets halløj ret genialt :)
Måske er den nøjsom, men når man nedlaster en video, og opdager, hov det
syntes min udbyder lige jeg skulle bonnes 90 kr for, så er det tid med
en anden løsning..

VH Michael.

Fra : Jan Riber

Dato : 16-08-11 22:03

Den 16-08-2011 21:59, Petersen_michael skrev:

> [...]
> Måske er den nøjsom, men når man nedlaster en video, og opdager, hov det
> syntes min udbyder lige jeg skulle bonnes 90 kr for, så er det tid med

Hæ-Hæ. Det var en heftig pris for et filmdownloaded...
Lej den dog i BlockBuster

Kontroller din log. Der kan du se hvilket netværk den har benyttet, og
hvor mange Kb, hver session har "kostet"

Vh. Jan..

Fra : Petersen_michael

Dato : 16-08-11 22:14

> Kontroller din log. Der kan du se hvilket netværk den har benyttet, og
> hvor mange Kb, hver session har "kostet"
>
> Vh. Jan..

:)
Nu er det løst.. Nu spørger den om lov inden den benytter GPRS.
Det skal jeg så lige huske ifb navigation..

VH Michael

Fra : Jan Riber

Dato : 16-08-11 22:58

Den 16-08-2011 23:14, Petersen_michael skrev:

> Nu er det løst.. Nu spørger den om lov inden den benytter GPRS.
> Det skal jeg så lige huske ifb navigation..

Og det er så p..... irriterende hvis man har Oister ( 3 ) med TDC
roamingaftale
Så skal man bekræfte hver gang den skifter netværk, hvilket kan ske ret
tit når man kører rundt derude.
Men Oister har jeg så heller ikke mere.

Godt at du fik styr på det.

Vh. Jan.