/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Brud på ophavsretsloven
Fra : Soeren Friberg


Dato : 15-08-11 15:16

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/15/154030.htm

Uden at vægte de politiske budskaber er jeg forbløffet over at den
elementære ophavsret tilsidesættes, når der er så mange penge involveret.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk
http://www.facebook.com/fotofriberg.dk
http://1x.com/artist/sfriberg/photos

 
 
Erik Richard Sørense~ (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-08-11 15:44


Soeren Friberg wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/15/154030.htm
>
> Uden at vægte de politiske budskaber er jeg forbløffet over at den
> elementære ophavsret tilsidesættes, når der er så mange penge involveret.

Normalt er jeg ikke tilhænger af brud på ophavsretten, men når Lars
Svankjær forsøger at udnytte en sådan sag politisk, så står jeg
fuldstændig af! - Det er jo ikke ukendt, at samme 'hr. Svankjær' selv
ofte bryder loven ved at tage billeder af S og Sf's politiske
modstandere uden først at spørge om lov, - bl.a. er der anvendt billeder
af både statsministeren og finansministeren til materialet fra S/SFs
'Fair Løsning' kampagne, og som ser ud til at være taget uden tilladelse
fra V og K - og det vel at mærke, UDEN at der er gjort indsigelse fra V
og K!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 15-08-11 15:46

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Soeren Friberg wrote:
> > http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/15/154030.htm
> >
> > Uden at vægte de politiske budskaber er jeg forbløffet over at den
> > elementære ophavsret tilsidesættes, når der er så mange penge involveret.
>
> Normalt er jeg ikke tilhænger af brud på ophavsretten, men når Lars
> Svankjær forsøger at udnytte en sådan sag politisk, så står jeg
> fuldstændig af! - Det er jo ikke ukendt, at samme 'hr. Svankjær' selv
> ofte bryder loven ved at tage billeder af S og Sf's politiske
> modstandere uden først at spørge om lov, - bl.a. er der anvendt billeder
> af både statsministeren og finansministeren til materialet fra S/SFs
> 'Fair Løsning' kampagne, og som ser ud til at være taget uden tilladelse
> fra V og K - og det vel at mærke, UDEN at der er gjort indsigelse fra V
> og K!

Det er én ting selv at tage et billede af en person og bruge. Noget helt
andet er at tage en anden fotografs billeder og bruge ... det kan du vel
godt se ?

/thomas

Soeren Friberg (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 15-08-11 16:04

Den 15-08-2011 16:45, Thomas von Hassel skrev:

> Det er én ting selv at tage et billede af en person og bruge. Noget helt
> andet er at tage en anden fotografs billeder og bruge ... det kan du vel
> godt se ?

Ja, det er det, der undrer mig meget.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk
http://www.facebook.com/fotofriberg.dk
http://1x.com/artist/sfriberg/photos

nbdk.dk (15-08-2011)
Kommentar
Fra : nbdk.dk


Dato : 15-08-11 23:34



On 15-08-2011 16:45, Thomas von Hassel wrote:

> Det er én ting selv at tage et billede af en person og bruge. Noget helt
> andet er at tage en anden fotografs billeder og bruge ... det kan du vel
> godt se ?

Det bedste er nu at mange vil tænke, gad vide hvorfor SSF nu pludselig
trækker sådan i trådene, har de virkelig ingen politik, siden der er SÅ
bange for at snakke om "den", og udover det så skaffer de Venstre meget
mere omtale og mediedækning, end hvis de blot havde ignoreret det
billede, ganske enkelt et stort fodskud af de 2 partier.

--
MVH. N_B_DK

Erik Richard Sørense~ (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-08-11 00:47


nbdk.dk wrote:
> On 15-08-2011 16:45, Thomas von Hassel wrote:
>> Det er én ting selv at tage et billede af en person og bruge. Noget helt
>> andet er at tage en anden fotografs billeder og bruge ... det kan du vel
>> godt se ?
>
> Det bedste er nu at mange vil tænke, gad vide hvorfor SSF nu pludselig
> trækker sådan i trådene, har de virkelig ingen politik, siden der er SÅ
> bange for at snakke om "den", og udover det så skaffer de Venstre meget
> mere omtale og mediedækning, end hvis de blot havde ignoreret det
> billede, ganske enkelt et stort fodskud af de 2 partier.

Og da særligt, når man tager i betragtning, at V/K ikke så meget som
løftede et øjenbryn, da selv samme S/SF tyvstjal et lignende billede af
d'herrer stats- og finansminister, da S/SF lancerede den såkaldte 'Fair
løsning' kampagne. - Eneste kommentar, jeg har hørt, var, at Lars Løkke
syntes, det faktisk var et godt billede. - Gad vide, om S/SF mangler
penge til valgkampen

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-08-11 04:53

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> nbdk.dk wrote:
> > On 15-08-2011 16:45, Thomas von Hassel wrote:
> >> Det er én ting selv at tage et billede af en person og bruge. Noget helt
> >> andet er at tage en anden fotografs billeder og bruge ... det kan du vel
> >> godt se ?
> >
> > Det bedste er nu at mange vil tænke, gad vide hvorfor SSF nu pludselig
> > trækker sådan i trådene, har de virkelig ingen politik, siden der er SÅ
> > bange for at snakke om "den", og udover det så skaffer de Venstre meget
> > mere omtale og mediedækning, end hvis de blot havde ignoreret det
> > billede, ganske enkelt et stort fodskud af de 2 partier.
>
> Og da særligt, når man tager i betragtning, at V/K ikke så meget som
> løftede et øjenbryn, da selv samme S/SF tyvstjal et lignende billede af
> d'herrer stats- og finansminister, da S/SF lancerede den såkaldte 'Fair
> løsning' kampagne. - Eneste kommentar, jeg har hørt, var, at Lars Løkke
> syntes, det faktisk var et godt billede. - Gad vide, om S/SF mangler
> penge til valgkampen

Ja, men hvem havde taget netop det billede ?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-08-11 08:48


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:
>> nbdk.dk wrote:
>>> On 15-08-2011 16:45, Thomas von Hassel wrote:
>>>> Det er én ting selv at tage et billede af en person og bruge. Noget helt
>>>> andet er at tage en anden fotografs billeder og bruge ... det kan du vel
>>>> godt se ?
>>> Det bedste er nu at mange vil tænke, gad vide hvorfor SSF nu pludselig
>>> trækker sådan i trådene, har de virkelig ingen politik, siden der er SÅ
>>> bange for at snakke om "den", og udover det så skaffer de Venstre meget
>>> mere omtale og mediedækning, end hvis de blot havde ignoreret det
>>> billede, ganske enkelt et stort fodskud af de 2 partier.
>> Og da særligt, når man tager i betragtning, at V/K ikke så meget som
>> løftede et øjenbryn, da selv samme S/SF tyvstjal et lignende billede af
>> d'herrer stats- og finansminister, da S/SF lancerede den såkaldte 'Fair
>> løsning' kampagne. - Eneste kommentar, jeg har hørt, var, at Lars Løkke
>> syntes, det faktisk var et godt billede. - Gad vide, om S/SF mangler
>> penge til valgkampen
>
> Ja, men hvem havde taget netop det billede ?

Det har Venstres Pressebureau.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-08-11 08:51

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:
> >> nbdk.dk wrote:
> >>> On 15-08-2011 16:45, Thomas von Hassel wrote:
> >>>> Det er én ting selv at tage et billede af en person og bruge. Noget helt
> >>>> andet er at tage en anden fotografs billeder og bruge ... det kan du vel
> >>>> godt se ?
> >>> Det bedste er nu at mange vil tænke, gad vide hvorfor SSF nu pludselig
> >>> trækker sådan i trådene, har de virkelig ingen politik, siden der er SÅ
> >>> bange for at snakke om "den", og udover det så skaffer de Venstre meget
> >>> mere omtale og mediedækning, end hvis de blot havde ignoreret det
> >>> billede, ganske enkelt et stort fodskud af de 2 partier.
> >> Og da særligt, når man tager i betragtning, at V/K ikke så meget som
> >> løftede et øjenbryn, da selv samme S/SF tyvstjal et lignende billede af
> >> d'herrer stats- og finansminister, da S/SF lancerede den såkaldte 'Fair
> >> løsning' kampagne. - Eneste kommentar, jeg har hørt, var, at Lars Løkke
> >> syntes, det faktisk var et godt billede. - Gad vide, om S/SF mangler
> >> penge til valgkampen
> >
> > Ja, men hvem havde taget netop det billede ?
>
> Det har Venstres Pressebureau.

Ja, og hvad er så problemet ?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-08-11 15:37


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:
>>>> nbdk.dk wrote:
>>>>> On 15-08-2011 16:45, Thomas von Hassel wrote:
>>>>>> Det er én ting selv at tage et billede af en person og bruge. Noget helt
>>>>>> andet er at tage en anden fotografs billeder og bruge ... det kan du vel
>>>>>> godt se ?
>>>>> Det bedste er nu at mange vil tænke, gad vide hvorfor SSF nu pludselig
>>>>> trækker sådan i trådene, har de virkelig ingen politik, siden der er SÅ
>>>>> bange for at snakke om "den", og udover det så skaffer de Venstre meget
>>>>> mere omtale og mediedækning, end hvis de blot havde ignoreret det
>>>>> billede, ganske enkelt et stort fodskud af de 2 partier.
>>>> Og da særligt, når man tager i betragtning, at V/K ikke så meget som
>>>> løftede et øjenbryn, da selv samme S/SF tyvstjal et lignende billede af
>>>> d'herrer stats- og finansminister, da S/SF lancerede den såkaldte 'Fair
>>>> løsning' kampagne. - Eneste kommentar, jeg har hørt, var, at Lars Løkke
>>>> syntes, det faktisk var et godt billede. - Gad vide, om S/SF mangler
>>>> penge til valgkampen
>>> Ja, men hvem havde taget netop det billede ?
>> Det har Venstres Pressebureau.
>
> Ja, og hvad er så problemet ?

Læser du egentlig, det jeg skriver.? - Tidligere i tråden har jeg
påpeget, at S/SF netop har brugt de billeder, _UDEN_ at V/K har brokket
sig eller krævet, at kampagnen skulle stoppe/billeder fjernes.

I de efterhånden mange år, jeg harinteresseret mig for politik, har det
været en uskreven kotume, at de forskellige partieer har brugt
billedmateriale fra hinanden uden at kræve kompensation eller forbudt
brugen, - sålænge billedmateriale ikke lige netop er blevet brugt til at
tilsvine _personerne_ på billederne.

Så jeg fatter ikke, hvorfor Lars Svankjær + nu en mere - hyler sådan op.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

emjeppesen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 16-08-11 16:25

Erik Richard Sørensen skrev:

>I de efterhånden mange år, jeg harinteresseret mig for politik, har det
>været en uskreven kotume, at de forskellige partieer har brugt
>billedmateriale fra hinanden uden at kræve kompensation eller forbudt
>brugen, - sålænge billedmateriale ikke lige netop er blevet brugt til at
>tilsvine _personerne_ på billederne.

Det har bare intet med sagen at gøre.
Har man brugt et billede uden at have rettighederne til det, så har
man overtrådt opretshavsloven.

Det har da ikke en skid med politik at gøre. Eller er der forskel på,
HVEM, der krænker oprethaveren?

Hilsen emj

Thomas von Hassel (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-08-11 20:12

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote: > Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote: >>> Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk>
> wrote: >>>> nbdk.dk wrote: >>>>> On 15-08-2011 16:45, Thomas von Hassel
> wrote: >>>>>> Det er én ting selv at tage et billede af en person og
> bruge. Noget helt >>>>>> andet er at tage en anden fotografs billeder og
> bruge ... det kan du vel >>>>>> godt se ? >>>>> Det bedste er nu at mange
> vil tænke, gad vide hvorfor SSF nu pludselig >>>>> trækker sådan i
> trådene, har de virkelig ingen politik, siden der er SÅ >>>>> bange for at
> snakke om "den", og udover det så skaffer de Venstre meget >>>>> mere
> omtale og mediedækning, end hvis de blot havde ignoreret det >>>>>
> billede, ganske enkelt et stort fodskud af de 2 partier. >>>> Og da
> særligt, når man tager i betragtning, at V/K ikke så meget som >>>>
> løftede et øjenbryn, da selv samme S/SF tyvstjal et lignende billede af
> >>>> d'herrer stats- og finansminister, da S/SF lancerede den såkaldte
> 'Fair >>>> løsning' kampagne. - Eneste kommentar, jeg har hørt, var, at
> Lars Løkke >>>> syntes, det faktisk var et godt billede. - Gad vide, om
> S/SF mangler >>>> penge til valgkampen >>> Ja, men hvem havde taget
> netop det billede ? >> Det har Venstres Pressebureau. > > Ja, og hvad
> er så problemet ?
>
> Læser du egentlig, det jeg skriver.? -

Åbenbart ikke ... sorry 'bout that. Hvis S/SF har brugt et billede til
en kampagne som de ikke selv har taget og/eller købt så er det
naturligvis samme sag ...

/thomas

nbdk.dk (16-08-2011)
Kommentar
Fra : nbdk.dk


Dato : 16-08-11 19:17



On 16-08-2011 01:46, Erik Richard Sørensen wrote:

> Og da særligt, når man tager i betragtning, at V/K ikke så meget som
> løftede et øjenbryn, da selv samme S/SF tyvstjal et lignende billede af
> d'herrer stats- og finansminister, da S/SF lancerede den såkaldte 'Fair
> løsning' kampagne. - Eneste kommentar, jeg har hørt, var, at Lars Løkke
> syntes, det faktisk var et godt billede. - Gad vide, om S/SF mangler
> penge til valgkampen

En del tyder da på at S også betaler omkostningerne for fotografen, men
hvad gør man ikke for at skjule at man ingen politik har?

Det bliver dyrt for både os og vore børn hvis de bliver valgt.

--
MVH. N_B_DK

Erik Richard Sørense~ (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-08-11 20:06


nbdk.dk wrote:
> On 16-08-2011 01:46, Erik Richard Sørensen wrote:
>> Og da særligt, når man tager i betragtning, at V/K ikke så meget som
>> løftede et øjenbryn, da selv samme S/SF tyvstjal et lignende billede af
>> d'herrer stats- og finansminister, da S/SF lancerede den såkaldte 'Fair
>> løsning' kampagne. - Eneste kommentar, jeg har hørt, var, at Lars Løkke
>> syntes, det faktisk var et godt billede. - Gad vide, om S/SF mangler
>> penge til valgkampen
>
> En del tyder da på at S også betaler omkostningerne for fotografen, men
> hvad gør man ikke for at skjule at man ingen politik har?
>
> Det bliver dyrt for både os og vore børn hvis de bliver valgt.

Ja, det er så det..-))

Sidste udvikling. - Venstre har nu stoppet brugen af billederne og
erstattet dem med sorte silhuetter - 'fase 2' iflg. 'Skipper'... - Og nu
tier hverken Thorning eller Søvndal mere... De råber "..Skræmmekampagne,
skræmmekampagne, skræmmekampagne..." - Go' værkstedshumor..-))

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-08-11 20:12

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> nbdk.dk wrote:
> > On 16-08-2011 01:46, Erik Richard Sørensen wrote:
> >> Og da særligt, når man tager i betragtning, at V/K ikke så meget som
> >> løftede et øjenbryn, da selv samme S/SF tyvstjal et lignende billede af
> >> d'herrer stats- og finansminister, da S/SF lancerede den såkaldte 'Fair
> >> løsning' kampagne. - Eneste kommentar, jeg har hørt, var, at Lars Løkke
> >> syntes, det faktisk var et godt billede. - Gad vide, om S/SF mangler
> >> penge til valgkampen
> >
> > En del tyder da på at S også betaler omkostningerne for fotografen, men
> > hvad gør man ikke for at skjule at man ingen politik har?
> >
> > Det bliver dyrt for både os og vore børn hvis de bliver valgt.
>
> Ja, det er så det..-))
>
> Sidste udvikling. - Venstre har nu stoppet brugen af billederne og
> erstattet dem med sorte silhuetter - 'fase 2' iflg. 'Skipper'... - Og nu
> tier hverken Thorning eller Søvndal mere... De råber "..Skræmmekampagne,
> skræmmekampagne, skræmmekampagne..." - Go' værkstedshumor..-))

Det ved jeg nu ikke ... poltik og politkere generelt hænger mig ud af
halsen næsten uanset hvilken farve de har ...

/thomas

Soeren Friberg (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 16-08-11 05:20

Den 16-08-2011 00:33, nbdk.dk skrev:
>
> Det bedste er nu at mange vil tænke, gad vide hvorfor SSF nu pludselig
> trækker sådan i trådene, har de virkelig ingen politik,

Nej, det er det næstbedste. Det bedste er at mange vil tænke: Vi kender
resultatet af VKs og Pias politik. Vi står i lort op til halsen. Vi
tager det næstbedste. Og det vil alle åbenbart også helst snakke om.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk
http://www.facebook.com/fotofriberg.dk
http://1x.com/artist/sfriberg/photos

Martin [TMM] (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 16-08-11 07:01

Hej
On 16-08-2011 06:20, Soeren Friberg wrote:
> Nej, det er det næstbedste. Det bedste er at mange vil tænke: Vi kender
> resultatet af VKs og Pias politik. Vi står i lort op til halsen. Vi
> tager det næstbedste. Og det vil alle åbenbart også helst snakke om.

Den kan i tage i dk.politik. Denne gruppe er til snak om foto.

FUT: dk.politik

/Martin

Thomas von Hassel (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-08-11 07:24

Martin [TMM] <tmm@-CUT-turutter.dk> wrote:

> Hej
> On 16-08-2011 06:20, Soeren Friberg wrote:
> > Nej, det er det næstbedste. Det bedste er at mange vil tænke: Vi kender
> > resultatet af VKs og Pias politik. Vi står i lort op til halsen. Vi
> > tager det næstbedste. Og det vil alle åbenbart også helst snakke om.
>
> Den kan i tage i dk.politik. Denne gruppe er til snak om foto.
>
> FUT: dk.politik

Ja, hvis der nu rent faktisk blev diskuteret politik i dk.politik ... ;)

/thomas

Martin [TMM] (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 16-08-11 10:06

Hej
On 16-08-2011 08:23, Thomas von Hassel wrote:
> Ja, hvis der nu rent faktisk blev diskuteret politik i dk.politik ... ;)

.... Og det giver så alle ret til heller ikke at snakke om foto-emner i
dk.fritid.foto?

/Martin

nbdk.dk (16-08-2011)
Kommentar
Fra : nbdk.dk


Dato : 16-08-11 19:19



On 16-08-2011 06:20, Soeren Friberg wrote:

> Nej, det er det næstbedste. Det bedste er at mange vil tænke: Vi kender
> resultatet af VKs og Pias politik. Vi står i lort op til halsen. Vi
> tager det næstbedste. Og det vil alle åbenbart også helst snakke om.

Står vi i lort til halsen? aha, jamen så er det da også en god ide at
dyppe hovedet med åben mund og næse, velbekomme.


--
MVH. N_B_DK

Hans Kruse (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 15-08-11 17:10

On 2011-08-15 14:16:20 +0000, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/15/154030.htm
>
> Uden at vægte de politiske budskaber er jeg forbløffet over at den
> elementære ophavsret tilsidesættes, når der er så mange penge
> involveret.

Jeg skal ikke kommentere tvisten, men jeg var ved at få morgenkaffen i
den gale hals, da jeg så billedet, med den fuldkomment amatøragtige
beskæring omkring hovederne af Villy og Helle.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://hanskrusephotography.zenfolio.com/ ,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


;o)-max- (15-08-2011)
Kommentar
Fra : ;o)-max-


Dato : 15-08-11 18:41

On 15-08-2011 16:16, Soeren Friberg wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/15/154030.htm
>
> Uden at vægte de politiske budskaber er jeg forbløffet over at den
> elementære ophavsret tilsidesættes, når der er så mange penge involveret.
>
LOL - forbløffet.. Jeg syns de har været smarte.
Ligegyldigt om de må trække kampagnen eller betale
en pæn slat penge, så har de formået at rydde forsiderne
og få primetime på tv. Genialt, alle pengene værd.

I en tid med alvorligere skandaler, ligner dette en vel
kalkuleret risiko, jeg har svært ved at se hvordan den
kan komme tilbage og ramme dem selv.

Betyder ikke at jeg bryder mig om kampagnen eller metoderne,
men hatten af for at have opnået den mediedækning, på en ret
enkel måde. Jeg vil kalde det godt håndværk
-max-

Soeren Friberg (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 15-08-11 19:16

Den 15-08-2011 19:41, -max- skrev:
> On 15-08-2011 16:16, Soeren Friberg wrote:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/15/154030.htm
>>
>> Uden at vægte de politiske budskaber er jeg forbløffet over at den
>> elementære ophavsret tilsidesættes, når der er så mange penge involveret.
>>
> LOL - forbløffet.. Jeg syns de har været smarte.
> Ligegyldigt om de må trække kampagnen eller betale
> en pæn slat penge, så har de formået at rydde forsiderne
> og få primetime på tv. Genialt, alle pengene værd.
>
> I en tid med alvorligere skandaler, ligner dette en vel
> kalkuleret risiko, jeg har svært ved at se hvordan den
> kan komme tilbage og ramme dem selv.
>
> Betyder ikke at jeg bryder mig om kampagnen eller metoderne,
> men hatten af for at have opnået den mediedækning, på en ret
> enkel måde. Jeg vil kalde det godt håndværk
> -max-

Du har ret.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk
http://www.facebook.com/fotofriberg.dk
http://1x.com/artist/sfriberg/photos

Allan G (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Allan G


Dato : 16-08-11 14:31


"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4e495a1d$0$310$14726298@news.sunsite.dk...
> On 15-08-2011 16:16, Soeren Friberg wrote:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/15/154030.htm
>>
>> Uden at vægte de politiske budskaber er jeg forbløffet over at den
>> elementære ophavsret tilsidesættes, når der er så mange penge involveret.
>>
> LOL - forbløffet.. Jeg syns de har været smarte.
> Ligegyldigt om de må trække kampagnen eller betale
> en pæn slat penge, så har de formået at rydde forsiderne
> og få primetime på tv. Genialt, alle pengene værd.
>
> I en tid med alvorligere skandaler, ligner dette en vel
> kalkuleret risiko, jeg har svært ved at se hvordan den
> kan komme tilbage og ramme dem selv.
>
> Betyder ikke at jeg bryder mig om kampagnen eller metoderne,
> men hatten af for at have opnået den mediedækning, på en ret
> enkel måde. Jeg vil kalde det godt håndværk
> -max-

Enten har du ret, Og så strammer de elastikken til det yderste,
Ellers er de godt dumme.

http://politiken.dk/politik/ECE1362642/ny-fotograf-venstre-har-ogsaa-stjaalet-mine-billeder/

Mvh Allan



;o)-max- (16-08-2011)
Kommentar
Fra : ;o)-max-


Dato : 16-08-11 18:29

On 16-08-2011 15:31, Allan G wrote:
>
> Enten har du ret, Og så strammer de elastikken til det yderste,
> Ellers er de godt dumme.
>
> http://politiken.dk/politik/ECE1362642/ny-fotograf-venstre-har-ogsaa-stjaalet-mine-billeder/
>
> Mvh Allan
>
De er ikke dumme - men folk er ...
Alle aviser er i dag plastret til med
en intetsigende skandale.
;o9-max-

Ukendt (17-08-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-11 08:15


"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4e4aa8df$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
> On 16-08-2011 15:31, Allan G wrote:
>>
>> Enten har du ret, Og så strammer de elastikken til det yderste,
>> Ellers er de godt dumme.
>>
>> http://politiken.dk/politik/ECE1362642/ny-fotograf-venstre-har-ogsaa-stjaalet-mine-billeder/
>>
>> Mvh Allan
>>
> De er ikke dumme - men folk er ...
> Alle aviser er i dag plastret til med
> en intetsigende skandale.
> ;o9-max-

yeps - vi mangler Bjørn Nørgaard til at slagte en hest igen, så vi alle kan
gå _helt_ amok :)


;o)-max- (20-08-2011)
Kommentar
Fra : ;o)-max-


Dato : 20-08-11 06:58

On 16-08-2011 19:29, -max- wrote:
> On 16-08-2011 15:31, Allan G wrote:
>>
>> Enten har du ret, Og så strammer de elastikken til det yderste,
>> Ellers er de godt dumme.
>>
>> http://politiken.dk/politik/ECE1362642/ny-fotograf-venstre-har-ogsaa-stjaalet-mine-billeder/
>>
>>
>> Mvh Allan
>>
> De er ikke dumme - men folk er ...
> Alle aviser er i dag plastret til med
> en intetsigende skandale.
> ;o9-max-

http://www.b.dk/politiko/venstre-var-forberedt-paa-kampagne-kritik

Benny Mortensen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 16-08-11 07:47


"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4e492a36$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/15/154030.htm
>
> Uden at vægte de politiske budskaber er jeg forbløffet over at den
> elementære ophavsret tilsidesættes, når der er så mange penge involveret.
>
> --
> Kh. Søren
> http://fotofriberg.dk
> http://www.facebook.com/fotofriberg.dk
> http://1x.com/artist/sfriberg/photos

Altså Herre Gud, nu har denne borgerlige regering, jokket lige fra den ene
fiasko, til den næste, og sådan er det gået slag i slag i alle 10 år... Hvad
der er endnu værre, er at de stadig ser ud til at have støtter... Ja man kan
kun undre sig...

Så at de også er kommet til at hugge et billede, er da vel for pokker en
mindre forseelse, set i forhold til dem, de har lavet de sidste 10 år...

M.V.H....Benny..



Hans Joergensen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 16-08-11 11:38

Soeren Friberg wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/15/154030.htm
> Uden at vægte de politiske budskaber er jeg forbløffet over at den
> elementære ophavsret tilsidesættes, når der er så mange penge involveret.

De har det ikke fra fremmede..

http://modkraft.dk/nyheder/article/vu-piratkopierer-fotografier-fra

// Hans
--
....

nbdk.dk (17-08-2011)
Kommentar
Fra : nbdk.dk


Dato : 17-08-11 06:37



On 16-08-2011 12:37, Hans Joergensen wrote:
> Soeren Friberg wrote:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/15/154030.htm
>> Uden at vægte de politiske budskaber er jeg forbløffet over at den
>> elementære ophavsret tilsidesættes, når der er så mange penge involveret.
>
> De har det ikke fra fremmede..
>
> http://modkraft.dk/nyheder/article/vu-piratkopierer-fotografier-fra

Men hvorfor mon Helle T har SÅ travlt med at fjerne billeder fra hendes
Facebook profil?
http://www.180grader.dk/Politik/s-har-startet-klagesag-for-at-fjerne-fokus-fra-budksabet-kig-bag-faceden#c231469

Deer er nok ingen af blokkene der bør klandre nogen for noget på det
punkt, det eneste nye er at S ved de ikke kan forklare deres "politik"
og derfor gør ALT for at fokus fjernes fra dem.

--
MVH. N_B_DK

Henrik Ibsen (17-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Ibsen


Dato : 17-08-11 10:07



"nbdk.dk" skrev i meddelelsen
news:4e4b538f$0$302$14726298@news.sunsite.dk...


Deer er nok ingen af blokkene der bør klandre nogen for noget på det
punkt, det eneste nye er at S ved de ikke kan forklare deres "politik"
og derfor gør ALT for at fokus fjernes fra dem.

----------------
Dine indlæg lyder som en være gang "panik før lukketid" - ret forståligt.
Denne gruppe er til indlæg om foto, er det forståligt?
Henrik


nbdk.dk (17-08-2011)
Kommentar
Fra : nbdk.dk


Dato : 17-08-11 11:13



On 17-08-2011 11:07, Henrik Ibsen wrote:

> ---------------- Dine indlæg lyder som en være gang "panik før lukketid"
> - ret forståligt.
> Denne gruppe er til indlæg om foto, er det forståligt?

Narh jeg har nu taget beslutningen om at flytte fra landet, så
personligt kan jeg jo være ligeglad, men har dog stadig familie i
landet, og ønsker da ikke de skal bo i det regime de røde ønsker.

--
MVH. N_B_DK

ET (17-08-2011)
Kommentar
Fra : ET


Dato : 17-08-11 15:10


"nbdk.dk" <nbdk.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4e4b944c$0$305$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Narh jeg har nu taget beslutningen om at flytte fra landet, så personligt
> kan jeg jo være ligeglad, men har dog stadig familie i landet, og ønsker
> da ikke de skal bo i det regime de røde ønsker.
>

By by



Benny Mortensen (18-08-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 18-08-11 06:47


"nbdk.dk" <nbdk.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4e4b944c$0$305$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> On 17-08-2011 11:07, Henrik Ibsen wrote:
>
>> ---------------- Dine indlæg lyder som en være gang "panik før lukketid"
>> - ret forståligt.
>> Denne gruppe er til indlæg om foto, er det forståligt?
>
> Narh jeg har nu taget beslutningen om at flytte fra landet, så personligt
> kan jeg jo være ligeglad, men har dog stadig familie i landet, og ønsker
> da ikke de skal bo i det regime de røde ønsker.
>
> --
> MVH. N_B_DK

Hvad skal vi sige til det... F.eks " God rejse "...

M.V.H....Benny..



Benny Mortensen (18-08-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 18-08-11 06:45


"Henrik Ibsen" <henrik@xxxmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4e4b84ac$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> "nbdk.dk" skrev i meddelelsen
> news:4e4b538f$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> Deer er nok ingen af blokkene der bør klandre nogen for noget på det
> punkt, det eneste nye er at S ved de ikke kan forklare deres "politik"
> og derfor gør ALT for at fokus fjernes fra dem.
>
> ----------------
> Dine indlæg lyder som en være gang "panik før lukketid" - ret forståligt.
> Denne gruppe er til indlæg om foto, er det forståligt?
> Henrik

Nej det beviste Claus Hjorth da fint... Nå han er måske ikke socialdemokrat.
?

M.V.H....Benny..



KsK (20-08-2011)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 20-08-11 16:11

den der vinde , har vundet

KsK


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177417
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407867
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste