Skærme
Fijala 3554
God og billig
Fra : Steen F.

Dato : 14-08-11 23:07

Jeg vil gerne have anbefalet en god og billig skærm med HDMI til kontor
og lidt grafisk brug (absolut kun amatør). Ikke større end 22" Wide
(gerne mindre).

Jeg har kigget på en Samsung SyncMaster BX2250 til 1306 kr. Det er da
billigt hvis den ellers er noget værd:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=bx2250&sp=all&pid=813682

Mvh
Steen F.

Fra : jk

Dato : 22-08-11 10:22

On Mon, 15 Aug 2011 00:07:23 +0200, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

> [...]
>(gerne mindre).
>
>Jeg har kigget på en Samsung SyncMaster BX2250 til 1306 kr. Det er da

Du har ikke fulgt med i prisudviklingen. I dag er det helt naturligt
at folk arbejder med skærme i str. 24" - 30" og ofte 2 af dem. For i
forhold til løn er det 'ingen penge'.
Kig efter en skærm med LED backlight, så er strømregningen det halve.

mvh

John

Fra : Steen F.

Dato : 22-08-11 20:48

Den 22-08-2011 11:21, jk skrev:
> [...]
> forhold til løn er det 'ingen penge'.
> Kig efter en skærm med LED backlight, så er strømregningen det halve.

Ok, will do.
Men selvom det er billigt i forhold til løsudvikling og hvad ved jeg, så
er det jo ikke sikkert at jeg har plads eller brug for en 30".
Jeg skal sidde forholdsvis tæt på skærmen og der er ikke en helvedes
masse plads. Der skal stå en lampe, bærbar, ekstra tastatur, mus og den
ekstra skærm på ca. 100 x 60 cm.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-08-11 23:07

Steen F. wrote:
> [...]
> (gerne mindre).
>
> Jeg har kigget på en Samsung SyncMaster BX2250 til 1306 kr. Det er da

Jeg har selv en Syncmaster913 og en Syncmaster2443 - Den sidste fordi
det skulle være 24" og et ultimativt krav at den var 1200 punkter i
højden. Den fås i versioner med HDMI-indgang foruden VGA og DVI.

Jeg er meget glad for Samsung men vil også sige at jeg synes at deres
farvebalance virker blålig og lysende i forhold til andre skærme, f.eks
IBM ThinkVision og Xerox. Så er min erfaring med Samsung også at de er
særdeles driftsikre. På jobbet bruger vi Syncmaster226.

Jeg vil sige at der er frit valg på hylde-1 så det bedste du kan gøre er
at gå ind i en butik der handler med dem og se hvad der tilbydes.

Tænk også på fordelen ved at butikken ligger lige om hjørnet i tilfælde
af reklamationer selvom det koster lidt mere, frem for at skulle igang
med RMA og sende den med posten fordi du kiggede knaldhårdt på prisen og
fik den hjem pr. postordre.

/Lars

Fra : Steen F.

Dato : 22-08-11 23:55

Den 23-08-2011 00:06, Lars Peter Larsen skrev:
> [...]
>
> Jeg vil sige at der er frit valg på hylde-1 så det bedste du kan gøre er
> at gå ind i en butik der handler med dem og se hvad der tilbydes.

Tror ikke der findes Samsung skærme i Danmarks 6. eller 7. største by
(Kolding) :(
Men jeg læste om en billig Samsung skærm der hakkede gevaldigt ved
vertikal scroll. Det dur ikke.

> [...]
> af reklamationer selvom det koster lidt mere, frem for at skulle igang
> med RMA og sende den med posten fordi du kiggede knaldhårdt på prisen og

Der er vist kun Elgiganten og Datagården (med en masse Acer skærme) her
i Kolding. Ikke meget udvalg. Jeg troede www.tomshardware.com kørte
nogle tests på skærme, men jeg kan ikke se dem.

Mvh
Steen F.

Fra : jk

Dato : 23-08-11 08:31

On Tue, 23 Aug 2011 00:55:04 +0200, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Tror ikke der findes Samsung skærme i Danmarks 6. eller 7. største by
>(Kolding) :(
>Men jeg læste om en billig Samsung skærm der hakkede gevaldigt ved
>vertikal scroll. Det dur ikke.

Dårligt scroll er ikke skærmens skyld. Skærmens hurtighed er
specificeret med responstid, og den er typisk 2-5 msec.
Dårligt scroll skyldes grafikkortet: enten manglende driver, eller for
dårlig kapacitet.
Køber man en super skærm med 1920x1200 pixels f.eks., skal man jo
checke først, at grafikkortet er med på noderne.

Man finder anmeldelser af samsung bx2250 med google ret let:
http://alatest.dk/anmeldelser/skaerme/samsung-syncmaster-bx2250/po3-114921740,29/

dens fulde specifikationer findes på www.prad.de :
http://www.prad.de/guide/screen6262.html

mvh

John

Fra : Steen F.

Dato : 23-08-11 22:47

Den 23-08-2011 09:31, jk skrev:
> [...]
> Køber man en super skærm med 1920x1200 pixels f.eks., skal man jo
> checke først, at grafikkortet er med på noderne.

Jeg har hørt om en person med scroll-problemer kun på denne ene model,
andre fabrikater og modeller var der ikke problemer med. Måske en defekt
serie af skærme (han prøvede 2 af samme model), eller bare en ringe
skærm generelt.

> Man finder anmeldelser af samsung bx2250 med google ret let:
> [...]

Mange tak. Kan du forøvrigt anbefale en god skærm? Den må måske gerne
snige sig op på 24" alligevel.

Mvh
Steen F.

Fra : jk

Dato : 24-08-11 08:40

On Tue, 23 Aug 2011 23:46:43 +0200, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Mange tak. Kan du forøvrigt anbefale en god skærm? Den må måske gerne
>snige sig op på 24" alligevel.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5345739

En Dell U2412M til 2200,-

Den bruger kun 38 watt. 1920x1200 pixels.

Eller en med højttalere, dog 1920x1080 pixels:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4308021

Samsung FX2490HD til 2037,-

Bruger 35 watt.

mvh

John

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-08-11 19:00

Steen F. wrote:
> Den 23-08-2011 00:06, Lars Peter Larsen skrev:

> Tror ikke der findes Samsung skærme i Danmarks 6. eller 7. største by
> (Kolding) :(

Der er masser i O'ense, f.eks Computercity of Proconsult hvor jeg købte
den store skærm eller BOB-data (Klingenberg data) hvor jeg i sin tid
købte den lille. - Men prøv også at kaste et blik på Aldi's tilbud. Har
de den indgang du skal bruge er der kun kvaliteten af panelet der kan
være tvivlsom

> Men jeg læste om en billig Samsung skærm der hakkede gevaldigt ved
> vertikal scroll. Det dur ikke.

Har aldrig hørt om det men det kan være dit skærmkort eller den type
skærm. De tre jeg nævnte lider ikke af det - de er heller ikke de
absolut billigste, men ved at vælge den billigste får man som regel ikke
mere end man betaler for.

/Lars