Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
udprint af billeder???
Fra : Lars

Dato : 14-08-11 11:01

Hej

Jeg har efterhånden taget mange billeder og kigget på dem, på en
skærm.
Jeg er nået der til hvor jeg gerne vil printe nogle af mine billeder
ud i A4 størrelse.

ok
Jeg har prøvet på men "billige" HP multi-printer i bla "sort/hvid" -
Resutatet blev meget blåligt.
Det skal siges at det er med originalt blæk og papir.

1 - Hvordan får jeg udprintet til at ligne det på skærmen? (samme
farve osv)
2 - Jeg vil gerne have/købe en ny printer. Nogen der kan anbefale
noget der virker?

På forhånd 100 tak

Lars

Fra : Preben

Dato : 14-08-11 18:22

Den 14.08.2011 kl. 19:01 skrev Lars <lkj002@hotmail.com>:

> [...]
> farve osv)
> 2 - Jeg vil gerne have/købe en ny printer. Nogen der kan anbefale

En rigtig god printer kan lave et flot billede, men det er dyrt. Jeg vil
anbefale dig at sende dine billeder til f.eks. dette firma:
http://dk.foto.com/?gclid=CK2yqrilz6oCFcFP4Qod5yXFzw eller et andet.

Mange andre firmaer laver billeder fra filer, søg selv på Google.
http://www.google.dk/search?client=opera&rls=da&q=print+af+digitale+billeder&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

--
mvh/Preben

Fra : Lars

Dato : 14-08-11 11:34

> [...]
>
> --
> mvh/Preben- Skjul tekst i anførselstegn -

Jo, Jeg ved godt man kan sende sine billeder... Men det er ikke altid
pasende.
Nu var det jo en anbefalning af en god printer jeg spurgte efter.
Måske der var nogen der havde gode erfaringer med et bestemt mærke
eller mærke/model
som printer flot.

Og ikke mindst hvordan man får skærm og udprint til at ligne
hinanden

mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-11 18:56

"Lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

eller mærke/model
som printer flot.

Og ikke mindst hvordan man får skærm og udprint til at ligne

Det første det kræver, at din skærm er farvvekalibreret.
Dvs du skal ud og investere i en spyder,,der kan aflæse et testprogram
direkte på din skærm og skrive en farvekalibrering til den.

Noget i retning af den her:

http://spyder.datacolor.com/product-mc-s3pro.php

Dernæst skal printeren også have en ICC farveprofil

Her er noget om det.

http://www.photosension.dk/fotograf/printer-naturlige-farver

Det er lidt langhåret!

Sort7hvide billeder er det suverænt sværeste at skrive ordentligt ud.
Man skal i hvert fald sørge for at printeren er sat til gråtoneskala.

Hvis du kigger påe n printer skal den helst have esparat sort tank.
Fotoprintere har op til 7 farver.

Køb en god printer. F.eks Canon eller Epson, Hp.
Hav printomkostninger i baghovedet og gør dig klart, at det koster at
printe.
Du skal bruge parir sóm der findes en farveprofil til. osv.

Og dus kal samtidigt sørge for at bruge printeren nok!
Ellers duer den ikke, når du endelig skal have printet noget ud.
Blæk tørrer ud!

Så hvis ikke man er parat til at printe en del og betale det, det koster, så
er det bedre at få lavet billederne ude i byen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 14-08-11 20:40

Lars <lkj002@hotmail.com> wrote:

>Nu var det jo en anbefalning af en god printer jeg spurgte efter.
>Måske der var nogen der havde gode erfaringer med et bestemt mærke
>eller mærke/model
>som printer flot.

Helt kontant! Så har du allerede fået anbefalet en spyder... ...gør det.

Dernæst: Køb en Canon Pixma Pro 9500 Mark2 ... ... Printer med hele 10, ikke
patroner, men containere blæk. Brug Canon papir, så er alle "profiler" indbygget
i driveren. Vælg blot papir og print. Fantastisk kvalitet. Og så lysægte.
Printer i størrelser op til A3plus. Har man prøvet det gør man ikk andet

Vær forberedt på at kigge dybt i tegnebogen og vær også forberedt på chocket når
posten kommer med en kasse på størrelse med et køleskab.

Ole Braad-Sorensen
www.soholm.en-a.eu

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-08-11 07:23

"Lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Lars

For efterhånden nogle år siden, var jeg et smut i Dengang OBS, Nu om dage,
hedder det vist Kvickly, og der var der en Konica Minolta 2300 Laser
Farveprinter på tilbud. Jeg tror det var Kr 1300 eller måske Kr 1600 jeg gav
for den, den har efterhånden printet rigtigt mange billeder ud, og gør det
stadig ganske fortræffeligt, og den har stadig haft behov for at få tilført
yderligere tonere... Så sådan en kan jeg varmt anbefale...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-11 07:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> det stadig ganske fortræffeligt, og den har stadig haft behov for at få
> tilført yderligere tonere... Så sådan en kan jeg varmt anbefale...

Ved Gennemlæsning, kan jeg se et enkelt ord smuttede, nemlig et " ikke "...
Dermed forstået sådan, at den ikke har fået tilført ny toner, siden købet...
Og den gør det faktisk ret godt... Den har selvfølgelig et par mindre
ulemper... Den er ikke lille og fiks, som nogen blækprinter, og sammenlignet
med disse, er den også en smule tung... Men du behøver vel heller ikke bære
rundt på den ..

M.V.H....Benny..

Fra : ET

Dato : 15-08-11 08:19

[...]

Jeg købte en Epson Stylus Photo 1400 for et års tid siden hos Pixmania for
ca. 1900 kr. Den er jeg godt tilfreds med. Den eneste problem er at den er
tørstig og Epson tager en bondegård for deres patroner (6 stk) De koster
omkring 200 kr stykket.
Nu havde jeg på forhånd sikret mig, at man kunne købe uoriginale og det var
en god ide. Jeg har købt hos Amazone og i Tyskland. Den sidste forsendelse
med 25 stk kostede ca 400 kr med forsendelse. Se det var en anden sag. Så nu
printer jeg fotos ud, alt det jeg orker og kvaliteten er fin og det til en
pris jeg kan betale..
hilsen erik thorsen

Fra : Langgaard

Dato : 15-08-11 01:44

On 14 Aug., 19:01, Lars <lkj...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> farve osv)
> 2 - Jeg vil gerne have/købe en ny printer. Nogen der kan anbefale

Hej

Efter at have været en del forskelligt printergrej i gennem, får jeg
printet ude i byen!

Det er meget dyrt at printe selv, der er meget bøvl og mange ærgelser
når et billede kommer ud og ligner lort, et billede der har kostet ca
det dobbelte af hvad du kan få det lavet for på nettet.

Har du ikke brug for at printe ofte, er der også risiko for at
dysserne stoppes til med "størknet" blæk, og det er dyrt, faktisk
næsten som en helt ny printer.

Så har du penge, tid og tålmodighed nok, så print selv, ellers få
andre til det

--
Langgaard

Fra : Arne Keller

Dato : 15-08-11 19:21

On 2011-08-14 19:01, Lars wrote:
> [...]
> Det skal siges at det er med originalt blæk og papir.
>
> 1 - Hvordan får jeg udprintet til at ligne det på skærmen? (samme

Du har allerede fået svaret kalibrer din skærm, jeg bruger selv Spyder 3
Elite og syntes at der er enkelt og fungerer fint. Derudover skal du
bruge de rigtige farveprofiler på din printer.

> 2 - Jeg vil gerne have/købe en ny printer. Nogen der kan anbefale
> noget der virker?

Jeg har selv en Epson Stylus Pro 3880, valgt fordi den kan skrive store
formater og fordi den ifølge mine undersøgelser får god kritik og er
billig i drift da den har meget store farvepatroner.

Det er sikkert billigere at bruge et farvelab men jeg er glad for
muligheden at skrive et billede ud nu og her.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 18-08-11 18:46

Den 14-08-2011 19:01, Lars skrev:
> [...]
> Det skal siges at det er med originalt blæk og papir.
>
> 1 - Hvordan får jeg udprintet til at ligne det på skærmen? (samme

Først skal din skærm være kalibreret. Typisk med sådan noget:
http://spyder.datacolor.com/product-mc-s3pro.php
som en anden foreslår.

Dernæst skal du have en korrekt ICC-farveprofil, der passer til et
bestemt papir.
Jeg har fået lavet printerprofiler her:
http://tpi-danmark.dk/

Som udgangspunkt kan det meget sjældent betale sig at få lavet print
hjemme og kræver en ret dyr fotoprinter, hvis resultatet skal være
ordentligt. Dyre printere har ofte printerprofiler klar til bestemt
originalpapir.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : PR

Dato : 25-08-11 14:53

[...]

Jeg har fået særdeles gode resultater med en Colormunki, som både kalibrerer skærm og printer.
Printerkalibreringen giver optimalt resultat selv med uorginalt papir og blæk.
mvh Peter R.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-08-11 21:52

On 25-08-2011 15:53, PR wrote:

> [...]
> farve osv)
> 2 - Jeg vil gerne have/købe en ny printer. Nogen der kan anbefale

Ja, sort/hvid billeder skal printes uden at printeren bruger de farvede
patroner. Min Canon har 4 "sorte": mat-sort, sort, grå og lysegrå. Og
brugt med den rigtige opsætning og det rigtige papir, ser det helt godt ud.

Nu skriver du ikke noget om hvad det er for en printer, og hvad du mener
med "billig", så jeg kan ikke anbefale noget.

Bo //