gløderør
Fra : nita

Dato : 14-08-11 05:10

jeg får en advarselstekst når jeg starter min Fiat idea : glowplug
fail.
Er det alvorligt? Tør jeg ikke køre 15 km?? Jeg købte den nysynet for
1 år siden

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-08-11 12:16

On Sun, 14 Aug 2011 04:09:41 -0700 (PDT), nita <ntranbjerg@gmail.com>
wrote:

>jeg får en advarselstekst når jeg starter min Fiat idea : glowplug
>fail. Er det alvorligt?
Nej.

>Tør jeg ikke køre 15 km??
Dem startede (og det er et af hovedformålene med gløderørene) så kan
du også køre.
Men få det fikset inden det bilver koldere.

>Jeg købte den nysynet for 1 år siden
Og ?

/Hans

Fra : nita

Dato : 14-08-11 07:50

On 14 Aug., 13:16, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
> du også køre.
> Men få det fikset inden det bilver koldere.

Jeg vil kun vide om der er en katastrofe forud

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-08-11 15:08

On Sun, 14 Aug 2011 06:49:51 -0700 (PDT), nita <ntranbjerg@gmail.com>
wrote:

>Jeg vil kun vide om der er en katastrofe forud

Jeg har en Punto JTD af efterhånden ældre herkomst - 2002. Den har
294000 på bagen og har glimtet med gløderørsfejl et lille års tid. Den
starter stadig - og gløderørene er bestilt. Gider ikke en vinter mere
med lang tid om at starte.
Så få dem set efter inden vinteren - her i sommerperioden vil du måske
opleve 1-2 sek. længere tid på selvstarteren (hvad man ikke
registrerer) - om vinteren kan det være noget mere.
Så fejlen er ikke kritisk! Men irriterende hvis man kører batteriet
fladt en kold vinterdag - been there

Fra : KASO

Dato : 18-08-11 10:52

> Så få dem set efter inden vinteren - her i sommerperioden vil du måske
> opleve 1-2 sek. længere tid på selvstarteren (hvad man ikke
> registrerer) - om vinteren kan det være noget mere.

Er din bil meget længe om at starte?

1-2sek længere tid vil være en mangedobling af den tid, min bruger på at
starte fra jeg trykker på startknappen (og det er også en diesel). Kun en
meget kold vinterdag, hvor jeg ikke har brugt motorvarmeren, kan den være
1-2 sek. om at starte - højst! Om sommeren (hvor jeg ikke bruger varmeren)
starter den øjeblikkeligt - om vinteren (med varmeren i brug) det samme.