Aktier - Sådan noget lo.. / et par spørgsm~
Fra : Knud

Dato : 14-08-11 00:17

Måske der skulle være en nyhedsgruppe der hed : dk.penge.knud ?

For 2 uger siden troede jeg at jeg var skide smart. Gældsloftet i US blev
vedtaget og kurserne ville stige . Min bare røv !

Nu ligger jeg inde med ca. 280 aktie i 5 selskaber , som jeg ikke kan holde
ud at tænke på at jeg har investeret i : Pandora, Vestas for at nævne de 2
værste med flot tab.

Anyway. Har læst mig til at de 2 selskaber kan gå længere ned i kurs. MEN
jeg kan ikke få mig selv til at sælge. Håber at Vestas bliver opkøbt af et
pengestærkt selskab og fyre den elendige direktør Ditlev der tilsyneladende
har det fint med at alle de store ordre går til Siemens. Han gør
ihverttilfaælde intet ved det.

Pandora OH RÆDSEL, købte 100 aktier dagen før nedturen. Tabte lige små 10
grand dér. Hér håber jeg der bliver nyansat en ny direktør med hovedet fyldt
med ideer til nye smykker, som bliver et kæmpe hit ala Charms-tingeltangel.

Kan det tænkes at Pandora må lukke ?

Er det ubetinget godt for en aktieejer hvis et firma( Vestas) man har aktier
i bliver opkøbt ?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-08-11 14:26

"Knud" <ingen@ingen.ru> wrote in message

> Er det ubetinget godt for en aktieejer hvis et firma( Vestas) man har
> aktier i bliver opkøbt ?

Det vil ofte medføre en præmie på 20-30% ift. børskursen umiddelbart før
tilbuddet, men hvis du har købt til en langt højere kurs, hjælper det jo
ikke meget. Da vil dit tab nemlig blive (tvangs)realiseret, hvis nok
aktionærer tager imod tilbuddet.

Man kan også sige, at det ikke nytter noget at græde over spildt mælk, og så
er købskursen irrelevant(!). Så er det kun et spørgsmål om du mener, at
kursen på aktien på mellemlangt sigt vil stige mere end disse 20-30%. Hvis
du mener det, og der bliver tale om tvangsindløsning, så er det ikke godt.

Svaret er altså nej.

Fra : Knud

Dato : 14-08-11 17:39

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> [...]
> du mener det, og der bliver tale om tvangsindløsning, så er det ikke godt.

Tak for svar.

Sér sgu sort ud med mine Vesta's aktier. Så håber jeg de får en
milliard-odre istedet.