Ugens observationer set fra 1. sals højde.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-08-11 09:20

I denne uge har jeg set rundkørsler, trafikchikaner og andre
besynderligheder i ufattelige mængder.

Det meste af det er som så meget andet rabiat udi det ufattelige. Man
ser den ene chikane efter den anden, der bærer tydeligt præg af at
være lavet om, netop fordi den har været for rabiat. Eller mht.
rundkørsler fordi de har været for små. Hold da kæft hvor det koster!

Det starter med de omsiggribende byportaler enhver landsby med respekt
for sig selv, må ha'. De er oftest suppleret med noget farthindrende,
der som oftest består af en heftig indsnævring samt noget zigzak. Inde
i byen er der så suppleret med bump, blomsterkummer og andre tiltag.

Det er alt sammen i en god sags tjeneste. Man skal værne om de ældre
og børnene.

Om benyttelse af horn står der at det kan anvendes for at afværge
fare, så jeg overvejer at aktivere TGV-hornet ved den første byportal
og ikke stoppe det igen før ved udkørslen af den anden byportal. Jeg
ville ikke kunne leve med at nogen kom til skade fordi jeg skulle
gennem netop den by. Det ville blive både nat og dag.

Rundkørsler er et kapitel for sig selv. De er også blevet modificeret,
ofte med brosten på de skarpeste hjørner og inde mod midten. Inde mod
midten har man ladet brolægningen følge den traditioonelle
pyramidefacon, så hele arrangementet hælder faretruende til høje, i en
grad så man kan høre det jamrer i spændebåndene der holder lasten på
plads.

Desuden er man glad for at anvende granitkantsten, der er skarpe som
satan, og elsker at gnave i dæksiderne, ikke fordi jeg ikke evner at
køre udenom, men fordi det ikke er muligt! Det er ikke ufarligt skulle
jeg hilse og sige.

Det er synd at det skal være så småt, for en ordentligt dimensioneret
rundkørsel kan ekspedere langt mere trafik end en lyskurv kan.

Og hele svineriet er nøje planlagt. Bare hør på Gurli Margrethe inde i
Garmin'en. Om 800 meter kør ind i rundkørslen og kør ud af 2. vej.
Det er hele tiden 800 meter, i hvert fald i Sverige.

God week-end.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 13-08-11 11:09

Den 13-08-2011 10:19, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
> satan, og elsker at gnave i dæksiderne, ikke fordi jeg ikke evner at
> køre udenom, men fordi det ikke er muligt! Det er ikke ufarligt skulle

Du må håbe på, at du får gnavet så meget af dækket, at det eksplumderer
og blæser en fodgænger/cyklist omkuld. Nås det er sket i rigelige
mængder, bliver der sikkert bygget om(igen igen).

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-08-11 11:18

On Sat, 13 Aug 2011 12:08:48 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

> [...]
>og blæser en fodgænger/cyklist omkuld. Nås det er sket i rigelige
>mængder, bliver der sikkert bygget om(igen igen).

Det minder mig om dengang en tysker med camperingswugn skulle passere
en tankvogn fra Arla. Præcis da de passerede hinanden sprang et af
dækkene på Arla-bilens trailer med et hult drøn. Desuden rejser det jo
altid en støvsky, så det opleves lidt dramatisk.

Wolfgang han ændrede kursen ca. 20 grader til styrbord, og kørte
direkte ud i botanikken.

Det skete på rute 11 et sted hvor der heldigvis ikke var så meget
grøft.

Jeg må tilstå, at jeg grinede det meste af vejen hjem til Hovedstaden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 13-08-11 11:28

Den 13-08-2011 12:17, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Jeg må tilstå, at jeg grinede det meste af vejen hjem til Hovedstaden.

Jeg prøvede det på Oddenvejen som knægt. Jeg har 12 og ude at lufte en
mini-cykel. Grøften var dyb, fyldt med iskoldt slam.

Er det nødvendigt at skrive, at jeg *ikke* grinede hele vejen hjem

Venligst
Mcwm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-08-11 15:08

> [...]
> grøft.
> Jeg må tilstå, at jeg grinede det meste af vejen hjem til Hovedstaden.

Du er sikker på du har tilstrækkelig søfartskendskab til at komme med
den der udtalelse?

Styrbord er altså til højre. Og 20 grader til højre var der vist noget
med at der lå der en Arla-bil.

Så mon ikke det i stedet var 20 grader til bagbord?

(Du skriver at den der 'bumsencontainer' passerede, ikke at den
overhalede. Men jeg finder det ganske ulogisk at en Arla-bil skulle
overhale, hvorfor tyskeren nødvendigvis måtte være på bagbord side af
Arla-bilen.)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-08-11 15:39

On Sat, 13 Aug 2011 16:07:36 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>overhalede. Men jeg finder det ganske ulogisk at en Arla-bil skulle
>overhale, hvorfor tyskeren nødvendigvis måtte være på bagbord side af

Nu har du nippet til indholdet af natpotten.....igen! .o))

Jeg kører på rute 11 bagved en tysker med camperingswugn.

Imod kommer en Arla-bil.

Idet Arla-bil og tysker med camperingswugn er næsten ud for hinanden,
eksplumderer trailerdækket.

Tyskeren med camperingswugnen bliver så forskrækket, at han holder ca.
20 grader til styrbord, som ganske rigtigt er højre, og havner ude på
marken.

Da der ikke i forvejen var nogen Arla-bil ude på marken, og tyskeren
med camperingswugnen ikke overhalede nogen, men passerede nogen, uden
på noget tidspunkt at være på bagbords side af nogen.

Er det for svært for dig?

Eller er det blot din sædvanlige diskussionsteknik der dukker på?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-08-11 16:03

On Sat, 13 Aug 2011 16:39:29 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>
>Nu har du nippet til indholdet af natpotten.....igen! .o))
>
>Jeg kører på rute 11 bagved en tysker med camperingswugn.

Det kunne du jo bare have skrevet, så stakkels Finn ikke straks troede
det var dig, der havde været i natpotten! Det er jo en uskik man også
kan møde lastbiler på landeveje )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-08-11 18:14

Den 13-08-2011 16:39, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Er det for svært for dig?

Ja, naturligvis er det svært. Specielt når du undlader en så væsentlig
information som at de var modkørende. Det er jo overhalinger og ikke
lygteføringer vi har mest gang i for tiden.

> Eller er det blot din sædvanlige diskussionsteknik der dukker på?

Lad os lade den liggende.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-08-11 16:00

Den 13.08.2011 kl. 16:39 skrev <folmer@rasmussen.dk>:

> Imod kommer en Arla-bil.

Den detalje havde jeg også overset og var
ved at kløjes i det der sømandssnak.

Så nu har du fået røget de fatsvage ud af hulen.

mvh
Henning

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-08-11 18:21

Den 14-08-2011 16:59, Henning Præstegaard skrev:
> Den detalje havde jeg også overset og var
> ved at kløjes i det der sømandssnak.
> Så nu har du fået røget de fatsvage ud af hulen.

Så er jeg i det mindste ikke alene.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-08-11 20:59

> "Finn Guldmann" skrev i meddelelsen

> Så er jeg i det mindste ikke alene.

Nope, den var ikke særlig klar...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-08-11 14:10

Isang tao pinangalanan, Henrik B. nagsulat:

>Nope, den var ikke særlig klar...

Man kan vel næsten påstå, at der gemmer sig en lille Poul uld-i-mund
Nyrup inde i Folmer....

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-11 14:47

> "Claus Frørup" skrev i meddelelsen

> Man kan vel næsten påstå, at der gemmer sig en lille Poul uld-i-mund
> Nyrup inde i Folmer....

*ROFL*