iPhone 5 design og specs lækket via Apples~
Fra : Ukendt

Dato : 10-08-11 17:16

http://showyou.com/v/14769888?u=motorik

Det ser da spændende ud.
A5 dual core processor

32 eller 64 Gibyte hukommelse
4,2 tommmer retinaskærm
960 x 640 pixels

120,9 mm højde
64,2 mm bred
6,2 mm tyk
112 gr tung

8 mp kamera
Full hd video
iOS 5
i sort eller hvid

Display fra kant til kant.
Buet design.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-11 17:46

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> http://showyou.com/v/14769888?u=motorik

> [...]
Den er altså blevet 5,7 mm længere, 5,6 mm bredere men 3, 1 mm tyndere i
forhold til iPhone 4
Ret cool at få plads til en 4,2" på så lidt plads.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ivar

Dato : 10-08-11 18:13

Frodo Nifinger skrev:

> http://showyou.com/v/14769888?u=motorik

Det er imponerende hvor dyktig Apples marketingsafdeling er.

> A5 dual core processor

Det er utvilsomt en Samsung Orion.

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-11 18:39

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det er imponerende hvor dyktig Apples marketingsafdeling er.

De er gode!
Nu snakkes der om iPhone 5 de næste2 måneder.
Men det kræver også at produktet er banebrydende på flere punkter.

Hvis Samsung eller HTC gav sig til at lække information drypvist om deres
nye modeller, ville interessen være løbet ud i sandet til præsentationen.
Det er både det, at der går et år imellem, at der kommer en ny model, og
designet er skruet godt sammen, tingene er lavet det lidt mere lækkert osv.

Ellers duede strategien ikke.

Denne gang er det den fysiske størrelse og designet, der er trumf i
kombination med iOS 5.

> Det er utvilsomt en Samsung Orion.

Sikkert, mener bestemt, at det er Samsung, der leverer processorer til
iPhone. Om det er Apples eget design, eller om de køber det, ved jeg ikke.
A5 sidder også i iPad 2.

Jeg har ikke kunnet læse mig til noget om NFC i iPhone 5.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-08-11 19:11

Frodo Nifinger skrev den 10-08-2011:
> http://showyou.com/v/14769888?u=motorik
>
> Det ser da spændende ud.
> A5 dual core processor

iPhone 5 er en varm kartoffel
En ny rapport fra Kina påstår, at grunden til at Apple endnu ikke har
præsenteret en ny iPhone i år er, at de simpelthen har problemer med,
at den bliver for varm med deres nye dual core-processor.
http://gear-online.dk/nyheder/iphone-5-er-en-varm-kartoffel-1.477679.html?utm_source=gear_newsletter&utm_medium=newsletters

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Ivar

Dato : 10-08-11 22:24

Jørgen Nielsen skrev:

> En ny rapport fra Kina påstår, at grunden til at Apple endnu ikke har
> præsenteret en ny iPhone i år er, at de simpelthen har problemer med, at den
> bliver for varm med deres nye dual core-processor.

Det er almindeligt kendt, at Apple bruger en version af en Samsung
arm-processor i iPhone 4. Det er meget slående, at iPhone nu kommer med
dual-core, kort tid efter at Samsung har lavet en dual-core
processor. Den blev først kaldt Orion og så Exynos.
Den bruges i Samsung Galaxy S II, så hvis man ønsker at vide
hvad iPhone 5 får af hastighed, kan man prøve at tage Galaxy S II
i hånden.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-08-11 23:01

> [...]
> Den bruges i Samsung Galaxy S II, så hvis man ønsker at vide
> hvad iPhone 5 får af hastighed, kan man prøve at tage Galaxy S II

Det er knap så simpelt som hastigheden på processoren. iOS er ikke lige så
tungt som Android, så det er ikke usandsyligt, at en iPhone 5 vil opleves
hurtigere.

Mht. til de omtalte varmeproblemer, mon ikke de er ved at have styr på dem,
siden de er begyndt at lække billeder og data fra telefonen.

Vi blir nok klogere om en tre ugers tid.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-11 00:08

Den 10/08/11 23.24, Ivar skrev:
> Jørgen Nielsen skrev:

> Den bruges i Samsung Galaxy S II, så hvis man ønsker at vide
> hvad iPhone 5 får af hastighed, kan man prøve at tage Galaxy S II
> i hånden.

Jeg talte med en Samsung Galaxy S II ejer forleden. Han fortalte stolt
om hvor hurtig den var til at tænde. Jeg kan godt forstå at han var glad
for det, for han måtte genstarte den 3 gange på 1 1/2 time fordi den
"gik ned". Jeg kunne så fortælle ham, at jeg ikke lige vidste hvor
hurtig min iPhone 4 starter, for jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst
har gjort det.
Jeg synes i øvrigt at det så ud til at tage meget længere tid at slukke
Samsungen, end at tænde den.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-08-11 02:23

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i
meddelelsen news:4e430f54$0$315$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> iPhone 4 starter, for jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har gjort det.
>
> Jeg synes i øvrigt at det så ud til at tage meget længere tid at slukke

Det er sq egentligt rigtigt, nu du siger det.
Min har været slukket tre gange siden jeg har fået den, ikke medregnet
genstarter efter opdateringerne.
De to af gangene har været i forbindelse med biografture, men de sidste
gange har jeg bare slået den på lydløs istedet - Meget nemmere, da jeg ikke
behøver at tage den op af bæltetasken for at gøre det.
Den tredie gang var nu her for at se, hvor lang tid det egentligt tager.
ca. 10 sekunder for at lukke og godt 45 sekunder om at boote op.
Men det er altså ikke en hverdagsforteelse.
Min iPhone 4 har tilgode at crashe eller fryse.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-11 00:02

Den 10/08/11 18.15, Frodo Nifinger skrev:
> http://showyou.com/v/14769888?u=motorik

> 4,2 tommmer retinaskærm

På den tredie "slide" i videoen står der 4", under specifikationerne
står der 4,2"

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-08-11 20:28

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
Nå, nu er der nogen, der påstår, at lækken er et falsum.

Vi må vente at sse, d. 7 september

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger