Hvilken telefon i mobiljunglen passer til ~
Fra : Erik D

Dato : 10-08-11 04:16

Hej.

Min gamle Nokia 6300 er nu totalt færdig og jeg skal have en ny, men
hvilken ?

De faste læsere og skribenter i denne gruppe er sikkert nok trætte af,
at svare på hvilken mobiltlf. folk bør købe. Håber alligevel der er et
par stykker, som forbarmer sig og hjælper mig lidt i den rigtige
retning

Den skal:
- Have tastatur med taster som egner sig til store hænder.
- Have en skærm som er større end på min arbejdstelefon - en Nokia C5
- Være solid og kunne tåle, at man taber den og sidder på den, når man
har den i baglommen
- Hellere være for stor end for lille
- IKKE være med Windows
- Ikke være en Iphone
- Gerne være med Android. Ikke fordi jeg ved så meget om det, men
tanken om selv at kunne præge telefonen tiltaler mig.
- Kunne gå på nettet
- Kunne tjekke Gmail
- Have gps navigation
- Have FM-modtager

- Kameraet er jeg ligeglad med, da jeg altid har et rigtigt kamera på
mig
- Design er totalt ligegyldigt
- Ikke koste meget mere end 2000 - 2500 uden abbonnement, men jeg skal
have den i flere år, så mere afgørende er det dog, at jeg får den helt
rigtige.

Håber i gider hjælpe lidt - og at der iøvrigt kommer en god og sober
diskussion ud af det.

Erik

Fra : Max

Dato : 10-08-11 11:34

Hej Erik

> Håber i gider hjælpe lidt - og at der iøvrigt kommer en god og sober
> diskussion ud af det.

Jeg tror en del gerne vil have sådan en telefon, men jeg tror
ikke at den findes.

Max

Fra : M5usr

Dato : 10-08-11 22:53

On 08/10/2011 12:15 PM, Erik D wrote:
> [...]
> - IKKE være med Windows
> - Ikke være en Iphone
> - Gerne være med Android. Ikke fordi jeg ved så meget om det, men
Heldigvis skriver du ikke noget om at den også skal kunne bruges til at
slå søm i med :)

Har du kikket på sony ericson xperia active ? Jeg ved ikke hvor
baglomme fast den er , men jeg har god erfaring med de små Alu covers
man kan købe.

Fra : Erik D

Dato : 10-08-11 16:40

On 10 Aug., 21:52, M5usr <M...@notvalit.net> wrote:

> [...]
>
> Har du kikket på sony ericson xperia active ?  Jeg ved ikke hvor
> baglomme fast den er , men jeg har god erfaring med de små Alu covers

Hej.

Nej, det er ikke et krav, at man skal kunne slå søm i med den. Så
skulle den nok også være lidt tungere end de telefoner man får idag.
Evt. en NMT, som dem man havde for efterhånden en del år siden:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Nokia_150_and_nokia_1100..jpg.
Hvis man monterede noget snudestål til træsko på sådan éen, kunne det
vel nok lade sig gøre. Det ville være meget anvendeligt i tilfælde
hvor man bliver tosset, fordi dækningen er ustabil eller man bliver
ved at rende ind i et mobilsvar. Så kunne man brølende slynge den
hårdt ind mod en væg og straks tage den i brug igen, når man var
faldet lidt til ro.

Min reference mht. holdbarhed, er den Nokia 6300 jeg pt. bruger. Den
har har taget mange prygl. Hvis andre fabrikanter, som installerer
Android, laver et lige så stærkt produkt som Nokia, er det sådan noget
jeg vil have.

Nej, jeg har ikke kigget på sony ericson xperia active, men det gør
jeg da lige........ak, den har ingen fysiske knapper. Det er et krav,
idet jeg på jobbet havde en HTC HD mini, som jeg blev så irriteret på,
at jeg tabte den ned af en lang trappe. Jeg hader simpelthen det der
med, at man kommer til at røre ved displayet på en forkert måde, og
den så gør noget uventet - eller at man sidder og hamrer løs på et
link, uden at der sker en skid.

Erik

Fra : jk

Dato : 11-08-11 07:27

On Wed, 10 Aug 2011 15:39:33 -0700 (PDT), Erik D
<erikdaugaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>med, at man kommer til at røre ved displayet på en forkert måde, og
>den så gør noget uventet - eller at man sidder og hamrer løs på et

En HTC Desire Z kunne måske bruges.
http://www.gsmarena.com/htc_desire_z-3421.php

Den har fået gingerbread nu. Den har 480x800 opløsning og skulle
derfor være ok at browse med. Og så er den langt billigere end desire
HD, der sådan er det samme uden tastatur.
http://www.mobilpriser.dk/mobiler/sog/?level=PB&radioOnline=1&search=1&x=54&y=20&textsearch=&A00630=F00080&A00601=M994281&priceinterval=-1&pricesort=-2&radioAbonnement=uden

mvh

John

Fra : Erik D

Dato : 11-08-11 05:23

On 11 Aug., 06:27, jk <johnknuhtse...@Mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Den har fået gingerbread nu. Den har 480x800 opløsning og skulle
> derfor være ok at browse med. Og så er den langt billigere end desire

Tja - den var måske ikke så tosset. Den eneste påtale jeg kan finde i
testen her: http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-desire-z-717296/review?artc_pg=1
, er at det hængsel som forbinder skærm og tastatur virker spinkelt og
ustabilt. Men den vil jeg da lige gå ind i en butik og føle på.

Havde iøvrigt også kig på HTC ChaCha - men det virker lidt voldsomt
med SÅ meget Facebook integration. Gad vide om man kan formatere en
Android telefon og derpå fodre den med det man skal bruge istedet for
- lidt i stil med at købe en PC uden software. Så behøver man bare
demontere Facebook knappen og tætne med silicone.

Fra : Anders Majland

Dato : 12-08-11 13:18

http://www.androidcentral.com/samsung-galaxy-xcover-announced-ip67-certified-gingerbread-and-touchwiz

Vandtæt og hårdfør men uden tastatur.

Min erfaring er også at hellere et "stort" touch display end for små knapper
jeg kun kan betjene med neglen på en finger

/A - pt med en garmin-asus a50 der har afløst en nokia n5800 (første touch)

Fra : Erik D

Dato : 12-08-11 07:20

On 11 Aug., 11:23, Erik D <erikdauga...@gmail.com> wrote:

> [...]
> - lidt i stil med at købe en PC uden software. Så behøver man bare
> demontere Facebook knappen og tætne med silicone.

Var inde i en Telia forretning igår, men kunne ikke få en HTC Desire Z
at se, for den var åbenbart udgået og udsolgt.