sms flood?
Fra : Pjerrot

Dato : 09-08-11 19:20

Hvor ligger fejlen her. Jeg sendte nogle sms fra Oister til et CBB abb, men
sms centralen (oister) blev ved med at sende de samme sms over 40 gange
indtil modtager telefonen med CBB blev rebootet.
Afsendertelefonen (oister) var helt slukket og i teleselskabets
selvbetjeningslog optræder de kun en enkelt gang hver, som de skal.
Hvem er skurken - Oister eller modtagers mobiltelefon, CBB, eller?
Modtageren med CBB har aldrig oplevet det før i 10 år.

--
Pjerrot

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-08-11 16:24

Den 09-08-2011 20:20, Pjerrot skrev:
> Hvem er skurken - Oister eller modtagers mobiltelefon, CBB, eller?

Et sikkert svar, kan kun selskabernes teknikkere komme med.. Men mit
gæt, baseret på lignende situationer hos Telia, hvor SMS'en dukkede op
flere gange i løbet af en længere periode, er at fejlen ligger i
kommunikationen mellem Oister og CBB.. Uden at vide i detaljer hvordan
kommunikationen mellem SMS centrene fungere, vil jeg tro, at Oister
levere SMS'en til CBB, CBB skal så svare tilbage, at den er modtaget og
leveret, det sker aldrig, så Oisters SMS center tror der er opstået en
fejl, og sender igen.

Ved at slukke mobilen skaber man en fejlsituation, hvor CBB bliver nødt
til at gemme SMSen og i denne situation får de sendt den korrekte
bekræftelse til Oister, som herefter kan stoppe med at gensende...

Men ovenstående er baseret på absolut ingen viden om hvordan
kommunikationen foregår i praksis.

- Chano Andersen

Fra : Pjerrot

Dato : 12-08-11 22:02

Også mit eget gæt

--
Pjerrot

Fra : Leif Neland

Dato : 15-08-11 14:40

Den 10-08-2011 17:23, Chano Andersen skrev:

> [...]
> bekræftelse til Oister, som herefter kan stoppe med at gensende...
>
> Men ovenstående er baseret på absolut ingen viden om hvordan

Mit gæt er, at telefonen ikke svarede tilbage til CBB at den havde
modtaget SMS'en, og et genstart af telefonen fik den til at opføre sig
ordentlig igen.

Leif

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-08-11 17:06

Den 15-08-2011 15:40, Leif Neland skrev:
> Mit gæt er, at telefonen ikke svarede tilbage til CBB at den havde
> modtaget SMS'en, og et genstart af telefonen fik den til at opføre sig
> ordentlig igen.

Naturligvis også en mulighed.

- Chano Andersen