Wacken 2011
Fra : Ukendt

Dato : 08-08-11 19:00

Just hjemkommet fra Wacken sammen med 70.000 andre, vil jeg lige henlede
opmærksomheden på en bunke udsendelser i tysk tv, så I har muligheden for at
se hvad vi andre oplevede:

http://www.wacken.com/de/7/main-news/news/ansicht/article/reminder-woa-2011-streams-und-fernsehausstrahlungen-in-dieser-woche-auf-zdfkultur-und-ndr-6864

ZDF Kultur sender 5 aftner i træk

NDR sender 5 timer tirsdag:
http://www.ndr.de/unterhaltung/musik_konzerte/wacken/index.html

Jeg kan anbefale Airbourne på NDR kl. 20.30. Det var en episk koncert, med
et fantastisk energisk og vellydende band. Midt i koncerten sad guitaristen
pludselig 20 meter oppe i en mast på scenen, og fyrede den for vildt af.
Awsome

Hvis udsendelserne på nogen måde rammer stemningen fra festivalen, så kan
jeg varmt anbefale dem. Det var en fantastisk festival, med en fantastisk
medlevende publikum. Det er absolut ikke sidste gang jeg har været dernede,
det er helt sikkert.

Det eneste der skuffede mig var Motörhead. Det er godt nok "The Loudest
Rockband In The World", men for fanden hvor spiller de ringe. Det gjorde de
i hvert tilfælde på festivalen, hvor det var så højt at alt overstyrede, og
selv når der ikke var instrumenter, kunne ingen forstå hvad forsangeren
sagde. Dårlige musikere er hvad de er imø, men hun har jeg da set og hørt
dem.

Waaaackøøøøønn

God fornøjelse
Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-11 20:47

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> ZDF Kultur sender 5 aftner i træk

Hvis man er til det, så kan man se med live via ZDF KULTURs hjemmeside.
hvi´s ikke man laver nogle fiks-fakserier, så er transmisssionen lukket for
Danmark.

> NDR sender 5 timer tirsdag:
> http://www.ndr.de/unterhaltung/musik_konzerte/wacken/index.html

Det er så ikke korrekt.

NDR sender ikke musik på tv, på tirsdag: Efterfølgende tirsdag sendes der
dog ganske korrekt et musikshow,
men jeg tror metal-fans bliver ret skuffede, for det er et ganske
almindeligt slagermusikshow der vil komme ud af højttaleren, hvis man
stiller
ind kl. 20.15-21.45. Programmet der sendes er:

"Die NDR Schlagerparty: Das Plaza Festival in Hannover"
http://www.ndr.de/fernsehen/epg/epg1157_sid-1015427.html

Programmet er dog seer-venligt. Jeg kan se Semino Rossi og G.G. Anderson,
D.J Ützi og Ireen Sheer er med.
Det ser dog ud til at der også er noget for dem der er til den mere
støjende musik. "Brünner og Brünner og Michael Wendler er der også,
så måske?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-11 23:13

Den 08-08-2011 21:47, Åge Halldorsson skrev:

> Hvis man er til det, så kan man se med live via ZDF KULTURs hjemmeside.
> hvi´s ikke man laver nogle fiks-fakserier, så er transmisssionen lukket
> for Danmark.

> Det er så ikke korrekt.

Det er så korrekt.

> NDR sender ikke musik på tv, på tirsdag:

Det gør de så alligevel. Bare ikke på TV men en online streaming som du
kan læse dig til her.

http://www.ndr.de/unterhaltung/musik_konzerte/wacken/wackenlivestream101.html

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-08-11 13:59

meddelelse news:4e403d3e$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Det ser dog ud til at der også er noget for dem der er til den mere
> støjende musik. "Brünner og Brünner og Michael Wendler er der også,

Det vil jo som sagt, ikke genere mig, da jeg ikke kan tage disse kanaler..
Men ellers er en god rockkoncert da ikke af vejen.... Ozzy har da lavet en
del fedt musik, men også en masse bræk.. Så lige hvilken af slagsen han
lavede i Wacken, er så stadig uvist for mig. Det skulle da undre mig, hvis
ikke også de andre har lavet en del godt... For der kan vel næppe være
70.000 mennesker, der er dumme nok, til at høre udelukkende på en masse
bræk, så der må ganske afgjort, også have været en masse godt musik... Men
der er jo heller ikke nogen tilbage... Alex har jo taget dem allesammen med
hjem... Han må have noget plads )

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 09-08-11 14:54

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:
> [...]
> selv når der ikke var instrumenter, kunne ingen forstå hvad forsangeren
> sagde. Dårlige musikere er hvad de er imø, men hun har jeg da set og hørt

Danko Jones var også med, var de ikke?
Det er nogle af mine favoritter.
Airbourne har flere gange lavet det stunt, at forsangeren kravler så højt
op som muligt, og lirer en guitarsolo af.
--
Steen

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 06:42

Alex Linaa ytrede sig i <4e402415$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>selv når der ikke var instrumenter, kunne ingen forstå hvad forsangeren
>sagde. Dårlige musikere er hvad de er imø, men hun har jeg da set og hørt

Takker mange gange.

Jeg har DVD'erne fra de sidste år og har nu gemt de tilgængelige
videostreams der var i HD.

Min nabo var der også og han og hans venner udvandrede fra Motörhead.
Han har set din anmeldelse og giver dig fulkommen ret.

Næste år er jeg også med! Om jeg skal overvinde min socialfobi og hindre
mine angstfald ved at bedøve mig med alkohol så vil jeg med næste år!
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus