fusker
Fra : Ukendt

Dato : 08-08-11 20:05

Fra : Martin Bak

Dato : 09-08-11 11:51

">> Eque <<" <n/a> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/udland/top-gear-taget-i-fusk-igen

Der er noget der ikke helt passer sammen.

Nissan leverer bilen fuldt opladet, hvilket skulle betyde strøm nok til ca.
160 kms kørsel.

TopGear kører en tur på 56 km.

Altså må der herefter være strøm nok til ca. 104 kms kørsel.

De oplader herefter bilen i 55 minutter, hvilket ikke er nok til at den
bliver fuldt opladet, men det må alligevel lægge lidt til de 104 kms kørsel.

Alligevel står der at bilen kun lige havde strøm nok til at køre 48 km.

Eneste forklaring jeg kan finde, som kan gøre ovenstående korrekt, er hvis
bilen aflades helt først, når den sættes til opladning. Men det ville da
være et tåbeligt system.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 09-08-11 12:05

> Der er noget der ikke helt passer sammen.

Iflg bilens hjemmeside giver en såkaldt "hurtig-opladning" der tager 30
minutter, strøm nok til en aktionsradius på 140 km.
http://www.nissan.dk/#vehicles/electricvehicles/leaf/leaf-engine/explore/energy

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 09-08-11 18:36

Martin Bak wrote:
> [...]
>>

> Iflg bilens hjemmeside giver en såkaldt "hurtig-opladning" der tager 30
> minutter, strøm nok til en aktionsradius på 140 km.

Melder historien noget om hvor røddent der har været kørt i den bil? -
De 160km på en fuld opladning er formetnlig ved pæn kørsel.

/Lars

Fra : Benny

Dato : 15-08-11 17:22

On 9 Aug., 19:36, Lars Peter Larsen
<lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> wrote:

> Melder historien noget om hvor røddent der har været kørt i den bil? -
> De 160km på en fuld opladning er formetnlig ved pæn kørsel.

Alt andet lige så må Clarkson og Co. til at indse at der bliver
længere mellem biler med +500 HK.

Han læste nok Børsen sidste måned. Der stop der noget om et gigantisk
norsk olie fund (det største siden starten af 2010). Hvor gigantisk
det nu var, ved jeg ikke for det kunne kun dække jordens samlede
olieforbrug i en lille uge.

Benny