100.000 contra VW Golf IV el. V diesel
Fra : Palle

Dato : 08-08-11 08:14

God mandag!

Mon det kan lade sig gøre at finde en VW Golf 1.9 TDI, model IV eller
V, der har kørt max. omkring 100.000 km, når jeg har 100.000 kr. at gøre
godt med. - Den behøver ikke lige at koste dette beløb, det er blot den sum
+/- der er til rådighed.
Der er ikke brug for store hjul, sænket undervogn og andet ekstra. -
Hellere lidt nyere og velholdt stand.

Med venlig hilsen,
Palle

Fra : Martin

Dato : 08-08-11 16:35

"Palle" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sum +/- der er til rådighed.
> Der er ikke brug for store hjul, sænket undervogn og andet ekstra. -

Efter min vurdering og erfaring, en en Golf IV ikke det bedste at sætte sine
penge i. Jeg synes jeg har set for mange med rustproblemer, men jeg kan jo
være rendt ind i en stime :)

Martin
(22 år som automekaniker)

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-11 20:00

FDM bladet Motor siger, "Emblemet blænder".
http://www.fdm.dk/biltest/emblemet-blaender

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 09-08-11 18:34

> FDM bladet Motor siger, "Emblemet blænder".
> http://www.fdm.dk/biltest/emblemet-blaender

Hmm - Jeg har sjældent mødt noget så ubegavet men det skal nok blive
mere udbredt.

Næsten inden siden der linkes til har åbnet sig popper en
spørgeundersøgelse fra UserReport op om hvad jeg synes om FDM's hjemmeside.
Prikken over I'et er så at samme spørgeundersøgelse popper mens jeg
forløger at læse betingelserne fra UserReport.

Der er heller ingen mulighed indtaste en kommentar - kun for at aflevere
sin Email-adresse under dække af at deltage i en lodtrækning. Hvad mon
den ellers skal bruges til.

De er dumpet!!

Men artiklen der bliver linket til er såmænd udmærket og jeg giver Eque
ret

/Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-08-11 00:36

"Martin" <martinsolkaerSLETTES@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>>
> Efter min vurdering og erfaring, en en Golf IV ikke det bedste at sætte
> sine penge i. Jeg synes jeg har set for mange med rustproblemer, men jeg

Der er 12 års rustgaranti på en Golf IV - men I klapper måske bare hælene
sammen på jeres værksted og lader kunderne betale?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Arne Riis

Dato : 10-08-11 07:03

Hej Palle
Gule pl.200.000 km.1997.Fuld kørebog.Alt udstyr. Ingen rust
over/under.Koster det halve.
2520 kr vægtafg.
Var det noget?
famriis(fjern)@mail.dk
mvh Arne

Fra : KASO

Dato : 11-08-11 08:09

> Der er 12 års rustgaranti på en Golf IV - men I klapper måske bare hælene
> sammen på jeres værksted og lader kunderne betale?

Nu ved jeg ikke, hvordan VW håndterer rustsager - men egne erfaringer fra MB
siger, at de er eksperter i at finde undskyldninger for, at rustgarantien
alligevel ikke dækker. Det kræver jo bl.a. at der er tale om en
gennemtæring - ikke blot rust. Slutresultatet er, at kunden ender med en
større eller mindre del af regningen selv. Det kan hurtigt blive en
bekostelig affære.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-08-11 08:16

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Nu ved jeg ikke, hvordan VW håndterer rustsager

Så burde du måske binde dine hænder, så de ikke kan kommme i nærheden af
tastaturet ;)

>- men egne erfaringer fra MB siger, at de er eksperter i at finde
>undskyldninger for, at rustgarantien alligevel ikke dækker. Det kræver jo
>bl.a. at der er tale om en gennemtæring - ikke blot rust.

Jeg har fået skiftet en forskærm på min Golf IV uden at der var tale om
gennemtæring. Den blev skiftet uden bavl og bøvl.

> Slutresultatet er, at kunden ender med en større eller mindre del af
> regningen selv. Det kan hurtigt blive en bekostelig affære.

Men det er så en Mercedesregel ;)

Fra : CL

Dato : 15-08-11 18:20

Den 15-08-2011 09:15, Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
>
> Jeg har fået skiftet en forskærm på min Golf IV uden at der var tale om
> gennemtæring. Den blev skiftet uden bavl og bøvl.

Det er der så mange andre der har,dette er bare en tråd,
der findes mange andre derude.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=87&t=29065

Carsten Larsen

Fra : KASO

Dato : 18-08-11 17:22

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen

> Det er der så mange andre der har,dette er bare en tråd,
> der findes mange andre derude.
>
> http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=87&t=29065

Det lyder godt, at VW tager det mere alvorligt end MB!

Fra : KASO

Dato : 18-08-11 17:24

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Så burde du måske binde dine hænder, så de ikke kan kommme i nærheden af
> tastaturet ;)

Nej-da - så ville du jo ikke kunne komme med dine erfaringer i et svar

> Jeg har fået skiftet en forskærm på min Golf IV uden at der var tale om
> gennemtæring. Den blev skiftet uden bavl og bøvl.

Sådan bør det også være - godt at VW tager rust alvorligt!

> Men det er så en Mercedesregel ;)

Det er de vist ikke ene om, men det er da fint, at VW er mere seriøse på det
punkt.

Fra : KASO

Dato : 11-08-11 08:12

"Palle" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sum +/- der er til rådighed.
> Der er ikke brug for store hjul, sænket undervogn og andet ekstra. -

Hvorfor så ikke finde samme bil med et billigere logo - Seat Leon eller
Skoda Octavia?
Så får du mere for pengene - og div. tests peger på, at Skodaen er samlet
bedre end Golfen og du får mere bagageplads og typisk også mere udstyr.
Bivirkningen kan være, at bilen er dårligere støjdæmpet - og 1.9TDI er ikke
berømt for at være støjsvag eller kultiveret.