Rocken er død?
Fra : P. Petersen

Dato : 31-07-11 19:09

Nu proklameres det så, igen,igen, at rocken er død.
Jeg må så åbenbart også være død.
For i den virkelighed jeg befinder mig i er der masser af rock og grøde.
Ikke kun mastodonterne fra fortiden, der kan melde om udsolgte stadioner
worldwide,
men masser af nye bands såvel nationalt som internationalt.
Problemet er måske, at rockmusik er for mennesker, der både gerne vil lytte
til fed musik og fordybe sig i musikken.
Og det med fordybelse er ikke lige den mest moderne trend i øjeblikket.
Trenden pt. er vel nærmest i musikvideoer, at smide så meget tøj som
cencuren tillader og svælge i patter, røv og sixpacks.
Det er da også udmærket i sig selv og afklædthed har da også altid været en
del af rockkulturen.
Men det bliver sgu lidt enerverende når samtlige r&b sange er skåret over
det samme koncept.
Det er måske godt fjernsyn men ofte meget, meget dårligt musikalsk.
Slager genren kunne måske lære noget her. Hansi ville sikkert samle endnu
flere kvindelige beundrere hvis han optrådte i g-streng.
Ideen er hermed frit givet videre. Go for it, Hansi!
Fyld Parken!
Men tilbage til rocken. Her er lidt eksempler på rock musik og gang i den.
Nogle ville måske endda sige, at der er godaw i den.
:)

Symphony X. Dehumanized.
http://www.youtube.com/watch?v=7QtLbXeQkV8

In Flames. Deliver Us.
http://www.youtube.com/watch?v=KTiQ75HY0DA&feature=related

Black Country Communion. The Outsider.
http://www.youtube.com/watch?v=E1kQfnk2CtU

Flogging Molly. Speed Of Darkness.
http://www.youtube.com/watch?v=yojeOHxSVXc

Den Danske Mafia. To mennesker på en strand.
http://www.youtube.com/watch?v=h10gPLl94yM&feature=related

Mercenary. My World Is Ending.
http://www.youtube.com/watch?v=Qp2K4edK9sA&feature=fvwrel

Rockfans kom gerne med flere eksempler.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-11 19:35

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> wrote in

> Rockfans kom gerne med flere eksempler.

Det er liiiige ved at jeg giver Åge ret. Bortset fra "Den danske mafia" -
som vel egentlig bare er en joke - synes jeg ikke, der er noget jeg ikke
allerede har hørt for 35 år siden. Det hele serveret af selvhøjtidelige
unge mænd i sort tøj.

Disse unge mænd synes jeg repræsenterer en slags fornyelse: Nephew

http://www.youtube.com/watch?v=SMaVOcLHygE

og så selvfølgelig Rammstein:

http://www.youtube.com/watch?v=ci6RYBDLYbg&feature=related

Venligst
Lars

Fra : P. Petersen

Dato : 01-08-11 12:02

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> unge mænd i sort tøj.
>
> Disse unge mænd synes jeg repræsenterer en slags fornyelse: Nephew

Jeg synes nu ikke det er specielt selvhøjtideligt, men ok.
:)
Nephew er ikke lige min kop te men de er ihvertfald blevet populære.
Rammstein er vi enige om er fede men de er jo ikke så nye.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-11 20:30

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Rockfans kom gerne med flere eksempler.

Nogle af dem der sælger MANGE billetter for tiden:

Black Country Communion: http://www.youtube.com/watch?v=hy6WLBvBXaI

Disturbed: http://www.youtube.com/watch?v=dwxUgefMStM

Joe Bonamassa: http://www.youtube.com/watch?v=kDAQm2qWnYw (ok, bluesrock,
men alligevel)

Foo Fighters: http://www.youtube.com/watch?v=SBjQ9tuuTJQ

Thunder: http://www.youtube.com/watch?v=dDL1iFX2Vm0

Fighting Wolves: http://www.youtube.com/watch?v=OHWDxIGDDAM

Må hellere stoppe nu, men der er MANGE flere :)

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-07-11 20:41

> [...]

> Flogging Molly. Speed Of Darkness.
> http://www.youtube.com/watch?v=yojeOHxSVXc
>
> Den Danske Mafia. To mennesker på en strand.

Machine Head - Locust

<http://www.youtube.com/watch?v=2jGZJxnJk-4>

Opeth - The Devils Orchard

<http://www.youtube.com/watch?v=edHGZvVvBac&feature=related>

Dream Theater - On The Backs Of Angels

<http://www.youtube.com/watch?v=oasnbzEMV08&ob=av2e>

Fra : P. Petersen

Dato : 01-08-11 00:23

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Flogging Molly. Speed Of Darkness.
> http://www.youtube.com/watch?v=yojeOHxSVXc
>
> Den Danske Mafia. To mennesker på en strand.

Ok, i får lidt mere.
Det fedeste rockband pt. Social Distortion.
http://www.youtube.com/watch?v=VtpfY127mkc

http://www.youtube.com/watch?v=PUkYtx0OJTw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=mGtjWCpOWmU&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : TL

Dato : 01-08-11 04:10

On Mon, 1 Aug 2011 01:23:29 +0200, in dk.kultur.musik "P. Petersen"
<psp@ka-net.dk> wrote:

Her er et godt rock, nyt nummer. Måske ikke nyskabende, der brydes
ingen kunstneriske baner, men godt, pålideligt rock-håndværk. En stærk
vokal, tung guitar med godt rock riff, solid rytmesektion,... Måske
ingen virtuose soloister, bare et rigtigt godt rock-nummer.

Foo Fighters, "Walk"
<http://www.youtube.com/watch?v=4PkcfQtibmU>

TomL

--
Formula for success: rise early, work hard, strike oil.
- J. Paul Getty

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 10:20

> [...]
>
> Flogging Molly. Speed Of Darkness.
> http://www.youtube.com/watch?v=yojeOHxSVXc
>
> Den Danske Mafia. To mennesker på en strand.

Hold da lige godt helt kæft manner... Nu forstår jeg sgu bedre at Curt
Cobain blæste hjernen ud på sig selv... Det må have været for at forskåne
sig selv mod dette totalt meningsløse spektakel, som mest af alt lød som
efterladenskaber, fundet tilbage engang i 70'erne...

Heldigvis kom Mercenery som en frelsende engel, med noget der havde lidt med
musik at gøre... Men havde vi andre bragt den som Rock, skulle Alex nok få
gjort os opmærksomme på, at dette er Metal, og absolut ikke Rock ))...

Nå ja, så var der lige, en absolut skamløs voldtægt, af en gammel John
Mogensen klassiker... Men OK, den gør da sikkert gavn, ved at hæve
afhopperen fra Fede Finn & Funny boys 44 klasser....

Så var det hvad Rocken kunne præstere... Så er jeg ikke spor forundret over,
den er ved at dø... Den medbringer endda selv skovlen til at grave den ned
med...
Enhver Rock elsker, må da græmmes over dette...

Nå ja, men det var jo bare min mening, om dette totalt planløse spektakel...
Men Okay, med Mercenery, er der da lidt håb endnu, selvom det som sagt, er
Metal.

M.V.H....Benny..

Fra : P. Petersen

Dato : 01-08-11 11:58

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]

> Nå ja, men det var jo bare min mening, om dette totalt planløse
> spektakel... Men Okay, med Mercenery, er der da lidt håb endnu, selvom det

Fint du brokker dig Benny, det er din ret.
Men ville tage det lidt mere seriøst hvis du lagde nogle links, så blev dit
indlæg mindre Aage-agtigt.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 16:18

> [...]
>
> Fint du brokker dig Benny, det er din ret.
> Men ville tage det lidt mere seriøst hvis du lagde nogle links, så blev

Hej Pelle...

Lige en lille rettelse... Jeg brokker mig ikke... Ja, det ville være
dejligt, hvis jeg lagde nogle seriøse links, ikke sandt... Se det er jo
netop her, problemet er.. Der er ikke noget seriøst at linke til... Derfor
er rocken ved at dø... Jeg kommer så sjældent ud, så skal jeg have nogle
gode input, skal de blandt andet, komme herfra. Og der må jeg jo desværre
tilstå, at også der, halter rocken slemt bagud, medens schlager, takket være
Åge & John, er adskillige længder forud... Og næsten det eneste man hører
fra rockfolket, er brok over schlageren... Syntes du selv, det virker
seriøst ?

Forrige år, var hitmaterialet 13% rock
Sidste år, var hitmaterialet 3% rock

Så kan det umuligt være nogen skam, at et indlæg bliver bedømt som Åge
agtigt..

Spørg ikke mig, hvorfor det er sådan... Personligt har jeg købt langt mere
rock end schlager... Så at det står så ringe til for rocken, er ikke min
skyld... Så lad os høre det deciderede rockfolk... Hvorfor står det så skidt
til... At både schlager og dansk top, er en langt bedre salgsvare, end
rock... Det er dem, der skylder et svar, ikke mig... Men det er måske et for
Åge agtigt spørgsmål ?

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 16:50

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> rock... Det er dem, der skylder et svar, ikke mig... Men det er måske et for

Ja lidt. Men fakta er bare at det bedste musik, næsten uanset genre, som
regel skal findes _udenfor_ hitlisterne .... Derfor er hele debatten om
hvad der er ved, eller ikke ved, at dø så uendelig ligegyldig på det
grundlag ihvertfald.

/thomas