Laura Wilde's debutalbum udkommet!
Fra : John

Dato : 31-07-11 15:33

Hej!

Laura Wilde's debutalbum "Fang Deine Träume Ein" udkom i fredags. Jeg har i
dag hørt hele albummet, og jeg må sige at det er et af bedste album jeg har
hørt i længere tid. Så godt som alle numre på CD'en er bare gode! Og jeg
synes hun har en ganske god stemme! Og de fleste af numrene er "ørehængere".

Alle numre er vist skrevet af hitmageren Uwe Busse, og han synger også duet
med Laura på et enkelt nummer.

Her et par af numrene:

Wo Hast Du Denn Küssen Gelernt: http://www.youtube.com/watch?v=ezhGe4UWyCM
Ich Sehe Was, Was Du Nicht Siehst:
http://www.youtube.com/watch?v=pAE2cdtXePU
Alles Aus Liebe: http://www.youtube.com/watch?v=cGywnfYWq_c
Fang Deine Träumen Ein: http://www.youtube.com/watch?v=NqCo0Y9jLro (duet med
Uwe Busse)

Smagsprøver på andre numre kan høres på:
http://www.jpc.de/jpcng/poprock/detail/-/art/Laura-Wilde-Fang-deine-Tr%E4ume-ein/hnum/1441034

Hvad synes I om hende?

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 15:49

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Her et par af numrene:

Super numre - De får 10 point - dog ikke den med bussemanden

> Hvad synes I om hende?

Bedre end Helene

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-07-11 17:16

On 31-07-2011 16:33, John wrote:
> [...]
> numrene er "ørehængere".
> Alle numre er vist skrevet af hitmageren Uwe Busse, og han synger også

Hun virker sød og naturlig.
Melodierne er langt mere gennemtænkte end det Åge sædvanligvis linker
til, og de bærer præg af at et menneske har komponeret.
Duetten med Uve Busse er god - en 'klassisk' slager.
Hvis hun kan fortsætte en selvstændig stil, og fortsætte med egne numre,
så har hun en stor chance.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 17:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hun virker sød og naturlig.

Jaja, det er wældigt nok, men nu er det jo altså musikken det kommer an på.
Det andet kan ikke bruges til meget, hvis musikken er dårlig. En der er "sød
og naturlig" kan
jo nok også findes ude på gågaden.

> Melodierne er langt mere gennemtænkte

Glæder mig at du synes det. Men hvad er det lige der er så specielt
gennemtænk?.
Jeg synes sån set det lyder som ganske almindelig dygtigt lavet slager.

Her er min toppere med hende:
Ich sehe was,was du nicht siehst
http://www.youtube.com/watch?v=Xwgei1ZgDb0 (10 point)

Da du er så glad ved hendes musik - og det glæder mig, vil jeg give dig
dette link. Der er høreprøve på alle numrene på hendes nye cd.
Jeg kan godt forstå du synes det er godt.
http://www.youtube.com/watch?v=gKu3_fwtrA4&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 17:46

meddelelsen news:4e358568$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> dette link. Der er høreprøve på alle numrene på hendes nye cd.
> Jeg kan godt forstå du synes det er godt.

Forresten, du skal lige have dette link. Med din fornyede interesse for god
gennemtænkt slager, tror jeg LINDA FÄH vil interessere dig. Hun virker meget
naturlig og
smiler meget - hendes musik er også rigtig god. Jeg gætter på at du også
synes det
http://www.youtube.com/watch?v=PW04Ic5OIIY

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 31-07-11 18:00

> [...]
> Duetten med Uve Busse er god - en 'klassisk' slager.
> Hvis hun kan fortsætte en selvstændig stil, og fortsætte med egne numre,

Sådan!

Jeg er glad for at ramme noget, du faktisk synes er i orden!

Tror også at hun har en stor fremtid i branchen! Stilen er lidt som mange af
Helene Fischers numre!

At det er Uwe Busse der står bag hende, er et stort plus! Den mand har
simpelthen skrevet et utal af hit igennem årene. Ved siden af det, optræder
han jo også som solo-kunstner. Jeg er dog ikke så begejstret for hans egne
numre! Her hans nyeste single, som er en lidt utratitionel slager, men den
er blevet spillet meget i tysk radio:
http://www.youtube.com/watch?v=HB1Y6ukCDFc.

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 19:08

"John" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

>Jeg er dog ikke så begejstret for hans egne numre! Her hans nyeste single,
>som er en lidt utratitionel slager, men den er blevet spillet meget i tysk
>radio: http://www.youtube.com/watch?v=HB1Y6ukCDFc.

Uha! - Ja, det lyder ikke godt. Skal vi ikke lige snuppe et mere
traditionelt hit-medley med Busse-manden:
http://www.youtube.com/watch?v=PBDV7_hA0eo
Der er virkeligf gang i den til den store guldmedalje og der er chokolade
og hvad ved jeg, men desværre ikke en stor håndtaske.

Men det er der her http://www.youtube.com/watch?v=TSa9iutPn-o

Hilsaen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-11 19:12

"John" <videovideo@mail.com> wrote in

> Her hans nyeste single, som er en lidt utratitionel slager, men den
> er blevet spillet meget i tysk radio:
> http://www.youtube.com/watch?v=HB1Y6ukCDFc.

Han sku nu gå til tandlæge med den tandbyld i venstre side

Venligst
lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 19:28

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen

> Han sku nu gå til tandlæge med den tandbyld i venstre side
>
> Venligst
> lars

Han burde helt lade være med at synge sån noget larm

hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-07-11 19:34

On 31-07-2011 18:59, John wrote:
> Jeg er glad for at ramme noget, du faktisk synes er i orden!

Du kan ikke finde eksempler på at jeg har omtalt hverken Andrea Berg
eller Helene Fischer negativt.

Jeg har een gang på din forespørgsel svaret, at jeg personlig bedst kan
lide Andrea Berg.
Min begrundelse er, at Helen Fischer er for pæn, for rigtig, for smuk,
og hendes optræden er for perfekt, og musikalsk er alt arrangeret
således, at der ikke kan synges eller optrædes forkert.
Og det gør hun heller ikke.
Med fuld ret kan du godt se uforstående ud og ryste på hovedet, for når
alt er så rigtigt, så burde det jo være det bedste. Og ja, hun er
bedårende - også at se på.

Men jeg kan godt lide det menneskelige element i musikken, hvor ikke alt
er perfekt, hvor melodien eller arrangementet ikke er den samme som der
er hørt tusindvis af gange før.
Jeg har slet ikke spor imod at der er fejl i udførelsen eller at
musikken ikke er et supernummer.
Det spændende er kunstnere, der prøver at yde det ypperste, ofte til
dårlige numre eller elendige musikere eller dårlige arrangementer.

> [...]
> numre! Her hans nyeste single, som er en lidt utratitionel slager, men den

Det befriende er, at han laver nogle numre som ikke alle er lige
ensartede, og dermed ikke alle lige gode.
Og det er vel essensen i min kritik af den tyske tv-schlager som Åge
evig og altid linker til: det er ensartet seriefremstillet musik.

Henning.

Fra : John

Dato : 31-07-11 19:56

> Du kan ikke finde eksempler på at jeg har omtalt hverken Andrea Berg eller
> Helene Fischer negativt.

Nej, det har du jo så ret i!

> [...]
> Med fuld ret kan du godt se uforstående ud og ryste på hovedet, for når
> alt er så rigtigt, så burde det jo være det bedste. Og ja, hun er

Ja, Helene er dejlig! Jeg synes faktisk de er lige gode, på hver sin
forskellige måde! Det svinger også lidt for mig hvilken der er bedst! Når
jeg har været til Andrea Berg-koncert er der intet der slår hende i tiden
derefter, og det samme gælder når man har været til Helene-koncert!

> [...]
> Det spændende er kunstnere, der prøver at yde det ypperste, ofte til
> dårlige numre eller elendige musikere eller dårlige arrangementer.

Der skal selvfølgelig være lidt af hvert! F.eks. er der jo altid flere numre
til en koncert, som man godt kunne være foruden. Men når så de store
syng-med-hits kommer, så er det jo glemt!

> [...]
> Og det er vel essensen i min kritik af den tyske tv-schlager som Åge evig
> og altid linker til: det er ensartet seriefremstillet musik.

Ja, Åge's links er meget ensartede. Hvis man kun kigger på hans links, får
man efter min mening et noget skævt billede af slagermusik! Jeg synes der er
rimelig stor mangfoldighed inden for genren, og der er rigtig mange der
laver noget der er i orden, og har stor succes med det! Jeg er i øvrigt mest
til det er kaldes pop-schlager, og knap så meget til volks-schlager. Eller
som det også ofte kaldes "Schlager" og "Volksmusik".

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-07-11 20:01

On 31-07-2011 20:55, John wrote:

> Jeg synes der er rimelig stor mangfoldighed inden for genren, og der er
> rigtig mange der laver noget der er i orden, og har stor succes med det!

Ja og det er noget mere af det der skal findes frem.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 20:19

> Ja og det er noget mere af det der skal findes frem.
>
> Henning

Ja, det kan godt mangle lidt. Jeg foretrækker også et varieret mix. Jeg er
hverken specielt til volksmusik eller schlager. Jeg er til lige dele af
hvert.
Det bliver for ensformigt hvis det er ens det hele.
Jeg smider lige et par links på banen, i den Henningske stil. Der er
stænk af Helene over musikken

ASTRID HARZBECKER
http://www.youtube.com/watch?v=ZeJBVSgyGss

Det skal jo ikke være brandbiler det hele

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 20:27

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ja og det er noget mere af det der skal findes frem.
>
> Henning

Vi finder lidt mere frem til henning Jensen.

Lidt mere i Helene-stilen:
http://www.youtube.com/watch?v=ox8YJf0Xpag&feature=related

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 31-07-11 20:29

> Ja og det er noget mere af det der skal findes frem.

Prøver så forsigtigt med søstrene Hofmann! De har været på banen i mange år
efterhånden, og har stadig stor succes. De har de senere år bevæget sig fra
volks-schlager over mod pop-schlager.

http://www.youtube.com/watch?v=vKyjJkW0GIM

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 21:41

> Prøver så forsigtigt med søstrene Hofmann! De har været på banen i mange
> år efterhånden, og har stadig stor succes.

Ja, det meste af det de laver er efterhånden slagermusik, lige med en lille
undtagelse. Der er i hvert fald en enkelt volksmusiksang på deres nye cd.
Jeg synes det er en af de bedste sange på cd-en.

Hejjjjj..... Så går det mod Kærnten, eller nærmere betegnet "Kitcbühel":
http://www.youtube.com/watch?v=lrM4J508wvU

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 21:43

meddelelsen news:4e35bdd3$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg synes det er en af de bedste sange på cd-en.
>
> Hejjjjj..... Så går det mod Kærnten, eller nærmere betegnet "Kitcbühel":

Ohvvvvv...... der er da logså det her volksmusikhit på cd-en: Bella musica:
http://www.youtube.com/watch?v=EsFf0OJQbrE&feature=related

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 01-08-11 15:55

> Ohvvvvv...... der er da logså det her volksmusikhit på cd-en: Bella
> musica: http://www.youtube.com/watch?v=EsFf0OJQbrE&feature=related

Jeg har aldrig helt fundet ud af hvordan man definerer volksmusik og slager!

Men mht. til Geschwister Hofmann, kan jeg godt lide det meste de laver. De 2
du linker til er rimelig gode. Især "Bella Musica"!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 17:24

> Jeg har aldrig helt fundet ud af hvordan man definerer volksmusik og
> slager!

Mon ikke det er ret flydende

> Men mht. til Geschwister Hofmann, kan jeg godt lide det meste de laver. De
> 2 du linker til er rimelig gode. Især "Bella Musica"!

Det styrer helt vildt.
Det er det unten hyle mig sørgeligt at vi ikke kan være med angående sån
noget musik. Gud Fader i skuret.

Undskyld, det var mit ellers blide temperament, der løb af mig mig.

Hilsen Åge