Nu er rockmusikken helt død
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 11:40

Jamen dog! - Ja, man har jo selvfølgelig sagt det i et par år rundt omkring,
men nu er de sidste krampetrækninger tilsyneladende slut

http://politiken.dk/kultur/musik/ECE1164669/her-er-beviset-siger-de-rockmusikken-er-doed/ Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-07-11 14:32

On 30-07-2011 12:39, Åge Halldorsson wrote:
> Jamen dog! - Ja, man har jo selvfølgelig sagt det i et par år rundt
> omkring, men nu er de sidste krampetrækninger tilsyneladende slut

> [...]

Det er en gammel "nyhed" fra i vinters.
Hvad der er mere interessant er, at din tyske tv-umpa-genre
tilsyneladende slet ikke eksisterer på 'MusicWeek'.
Et par steder på websiden er tysk musik nævnt men slet ikke tv-umpa-genren.

Denne underside begynder med følgende udsagn, citat:
"After a 10-year spell of doom and gloom, the German music industry is
back on its feet and posting strong results. Physical, digitial and live
are thriving, with home-grown acts in particular doing good business. We
look at a country with its sights now set firmly on the future":
http://www.musicweek.com/story.asp?sectioncode=2&storycode=1041266

Så der er håb om at Hani-perioden er overstået, og der kan ses fremad.

Lena Meyer Landrut er i øvrigt nævnt. Hvad enten man kan lide hendes
genre eller ej, så er det kvalitet langt over dine sædvanlige tv-umpa-links:
http://www.youtube.com/watch?v=kFciOb0diQE

Så det er åbenbart ikke kun her i landet, at din tv-umpa-genre er så
godt som helt ukendt.

Henning

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-07-11 17:38

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er en gammel "nyhed" fra i vinters.

Ja og det er 3. gang Åge poster og det bliver det ikke mere rigtigt af

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-11 13:33

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ja og det er 3. gang Åge poster og det bliver det ikke mere rigtigt af

Nej, men da heller ikke mere forkert....
Så er det bare et spørgsmål, hvilken der den mest korrekte.. ?

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 31-07-11 13:50

> Lena Meyer Landrut er i øvrigt nævnt. Hvad enten man kan lide hendes genre
> eller ej, så er det kvalitet langt over dine sædvanlige tv-umpa-links:
> http://www.youtube.com/watch?v=kFciOb0diQE

Hvorfor kan hun så ikke engang fylde en koncertsal når hun optræder???

Helene Fischer og Andrea Berg har ingen problemer overhovedet med at fylde
den samme sal!

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-07-11 14:24

On 31-07-2011 14:49, John wrote:
> Helene Fischer og Andrea Berg har ingen problemer overhovedet med at
> fylde den samme sal!

Jeg har tidligere påpeget at det kunne ikke engang superguruen Hansi da
han var i Danmark sidst.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 14:32

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har tidligere påpeget at det kunne ikke engang superguruen Hansi da
> han var i Danmark sidst.
>
> Henning

Øhhhh..... Hvorfor skulle noget kunne fylde hele koncertstedet, for at være
en succes. Eet eller andet sted SKAL en koncert jo holdes og en bygning
bliver ikke
bygget til at kunne huse præsis det antal tilskuere som kommer til en
koncert.

Hvis nu man vil afholde en koncert med Hansi.manden og man har solgt 5.544
billetter, så er det vel umuligt at finde en bygning som kan huse det antal
publikum.
Det er muligt man må leje en bygning som kan huse 7.123 personer eller en
der kun kan huse 2.987 personer.
Nu synes jeg altså lige.....

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-07-11 14:37

On 31-07-2011 15:32, Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> det antal publikum.
> Det er muligt man må leje en bygning som kan huse 7.123 personer eller

Ja eller leje Ballerup Idrætsarena og sætte halvtreds stole op inde på
midten, og så bagefter hævde at der var udsolgt.
Det er da en sandhed med modifikationer.

Nu nævner John de to sangerinder Helene Fischer og Andrea Berg. Han du
fortælle mig hvor disse to befinder sig på de tyske hitlister, og hvor
er Hinterseer på listen?

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-11 15:19

> [...]
>
> Nu nævner John de to sangerinder Helene Fischer og Andrea Berg. Han du
> fortælle mig hvor disse to befinder sig på de tyske hitlister, og hvor er

Tja, man kan jo sige... Hvis man venter et publikum på 5.500, er man måske
optimist... Så man lejer et sted, der kan rumme flere... F.eks 7.123 Men man
kunne jo også gøre som flyselskaberne, hvis man har 325 siddepladser, sælger
man 425, og håber på man kan købe de sidste 100 til at tage en senere
afgang...
Hvorfor salen er for stor... Forekommer mig ret så indlysende.... Udsolgt er
der, når det budgetterede antal gæster er opnået... Det burde jo trods alt,
bare glæde dig, for så skal de jo ikke til at skrive, at success'en oversteg
alle forventninger....

Der er vel ingen, der har faste pladser på hitlisterne... Er der ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 15:40

> [...]

> Nu nævner John de to sangerinder Helene Fischer og Andrea Berg. Han du
> fortælle mig hvor disse to befinder sig på de tyske hitlister, og hvor er

Sådan fungerer det jo ikke med hitlister. Det er noget man kan komme på, når
man har udgivet en plade. Ingen udgiver jo ligefrem en plade konstant, så
vedkommende kan være
på hitlisten hele tiden. De fleste grupper udgiver vel efterhånden ikke
engang en ny cd hvert år.
Nu er Hansi-mand jo østriger og jeg kan se adskillige andre slagergrupper
som er på listen. På Top 10 kan jeg finde 4 slagerplader og de 3 er endda i
den øverste ende.
På TOP 10 nr. 1, 2, 4 og 9. Altså 40% slager.
http://austriancharts.at/weekchart.asp?cat=a

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 31-07-11 15:51

> Nu nævner John de to sangerinder Helene Fischer og Andrea Berg. Han du
> fortælle mig hvor disse to befinder sig på de tyske hitlister, og hvor er
> Hinterseer på listen?

Hinterseer kommer sjældent højt på hitlisterne i Tyskland!

Jeg er ikke helt klar over hvad der er den officielle hitliste i Tyskland,
men på denne ligger Helene da nr. 18 med "Best Of":
http://www.viva.tv/charts/viva-album-top-50-kw-29-2011-607/?start=10, og det
er vel at mærke et album der kom i juni sidste år! Andrea ligger nr. 36 med
"Schwerelos", men den udkom også for snart et år siden! Dengang lå albummet
da på 1. pladsen i flere uger!

Du kan da ikke at de ligger øverst på hitlisterne, når de ikke lige pt. er
ude med noget nyt!

Bare vent til Andrea's nye album sidst i september!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 15:54

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er ikke helt klar over hvad der er den officielle hitliste i Tyskland,

Men det ved du nu:
http://germancharts.com/airplay_charts.asp

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 31-07-11 15:38

> Jeg har tidligere påpeget at det kunne ikke engang superguruen Hansi da
> han var i Danmark sidst.

Nej, det er jeg klar over!

Men nu nævnte jeg jo overhovedet ikke Hansi!

Det var nu også i Tyskland jeg mente!

Lena Meyer-Landrut gav koncert i O2 World i Berlin, og kunne ikke gang fylde
halvdelen af salen, hvor Helene og Andrea sagtens kan fylde salen op! Og de
giver endda mange flere koncerter over hele Tyskland, så det er jo ikke
fordi det er kun er få steder de optræder. Der er fyldt så godt som alle
steder!

John