Smøring af ben på påhængsmotor og samling
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-11 23:42

hej
Jeg har købt en Mariner 4 hk, ældre model, som gik meget stramt når man
skulle dreje.

Jeg har nu skilt den ad og fjernet en masse korrosion men er i tvivl om de
gummilejer den er udstyret med, skal smøres eller ej.

Jeg er også lidt i tvivl om de to små stykker metal og gummi, som indgår i
den mekanisme hvor man kan justere hvor stramt den skal dreje, idet gummiet
ikke sidder fast på metalstykkerne men der ser heller ikke ud til at der
nogensinde har været nogen lim på dem. Skal de limes ?

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 08-08-11 09:45

Jeg har også lige haft behov for en adskillelse.
Årsagen var, at jeg havde fået skruet skruen helt ud og dermed kunne jeg
efterfølgende ikke låse benet og måtte sidde og holde ved "pinden" hele
tiden.
Nu kan jeg låse motorens position og have begge hænder fri i forbindelse med
fiskeri etc.

Summasummarum - du skal ikke lime - hvis du vil smøre, så brug smule
silicone på gummiet.

Mvh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-11 22:33

Tak.
Jeg har dog smurt de store gummipakninger, der holder benet ind i
marinefedt, da jeg fandt nogle rester af fedt i revnerne.

Jeg checkede de små stykker gummi, som styrer hvor stramt motoren drejer, og
kunne se at de SKAL sidde fast på metallet, idet både gummi og metalstykke
ellers vil falde ned i benet.
Jeg prøvede først at smelte gummiet fast men det lykkedes ikke, så det blev
limet. Det er ikke vanskeligt at skifte hvis det løsner senere, så har jeg
lidt tid til at finde delene.

Nu mangler jeg et sted at købe de to små stykker og også de to
gummipakninger som holder håndtaget fast til motoren.

Idéer til forhandlere i nærheden af Odense eller på nettet ??

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 09-08-11 19:35

> [...]
> gummipakninger som holder håndtaget fast til motoren.
>
> Idéer til forhandlere i nærheden af Odense eller på nettet ??
Klip

Jeg kender kun én troldmand på Fyn, og han har SK-Marine i Assens. Prøv ham!

Mvh
Torben