sponsoring(måske lettere stavefejl) af et ~
Fra : vandrefalken1976

Dato : 07-08-11 14:20

Hej

Jeg har igennem flere år været fadder for et Plan International barn,
desværre ophørte dette sponsor-skab i juni og jeg har derefter søgt
efter alternativer.

Så slog det mig, der er jo også mange fattige børne-familier i Danmark
som lider mere eller mindre under nuværende regering, end de ellers
ville.

Med ovenstående sagt, søger jeg dermed 1-2 familier som jeg kan
hjælpe, beløbet jeg kan hjælpe med er nok 500-1000 pr. måned og måske
til jul og fødselsdage mere.

Det eneste jeg ønsker retur er billeder og breve fra den familien jeg
er sponsor for.

Med venlig hilsen
Thomas

P.S.
Jeg vil tjekke med de offentlige myndigheder for at være sikker på at
der virkelig er børn.

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-08-11 14:37

"vandrefalken1976" <thomasjuulrasmussen97@gmail.com> wrote:

> [...]

> Med ovenstående sagt, søger jeg dermed 1-2 familier som jeg kan
> hjælpe, beløbet jeg kan hjælpe med er nok 500-1000 pr. måned og måske

Det er virkelig en prisværdig tanke. Desværre vil det nok blive endog meget
vanskeligt at gennemføre. Vores land er jo sådan opbygget, at der skal
betales skat af alle indtægter (uanset hvor mange gange midlerne er
beskattet før), og da sådanne familier du gerne vil hjælpe oftest er på
bistandshjælp bliver en eventuel hjælp modregnet krone for krone (så vidt
jeg er orienteret).

--
Kurt Lund

Fra : Bo Warming

Dato : 31-08-11 13:02

On Mon, 8 Aug 2011 15:36:32 +0200, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

> [...]
Her sulter ingen. I næsten al ulandsslum findes sult

Men fadderskaber er om overklassebørn, der ikke sulter

> [...]
>beskattet før), og da sådanne familier du gerne vil hjælpe oftest er på
>bistandshjælp bliver en eventuel hjælp modregnet krone for krone (så vidt

Du bør overveje om ikke det er egoistisk og skadeligt at hælde penge i
fadderskaber som styres af administrationer der bruger de fleste penge
på sig selv

Måske du får sendt foto af barnet og det lever fint men det havde det
også gjort uden dine penge

I mine 4 år som ulandsrbejder, så jeg et par katolske patere og et par
britiske piger der var halvt så idealistiske op opofrende som jeg selv
og min norske kone.

Men de opbygggede ikke selvtillid og tro på FN og Terres Des HOmmes
fadderorganisationen - alle så vi koruption mere og mere klart og jeg
meldte mig i stedet under Glistrups faner efter 4 år

Care har gavnlig ulandhjælp - men bedst er den som de konfuzianske
lande giver