Android eller Iphone?
Fra : E

Dato : 06-08-11 16:45

Sidder med en Sony Ericsson Xperia X10 mini pro, som jeg skal have skiftet
ud, da jeg gerne vil have en mobil med større skærm.

Har kigget lidt på en Iphone 3gs og en Iphone 4.

Jeg har fundet en pris på en Iphone 4 (16 gb) til ca. 4800 kr. En 32 gb til
ca. 5600 kr fra ny.

Samtidig har jeg også kigget lidt på Samsung Galaxy S2.

Jeg har kun haft Ericsson/Sony Ericsson, dog prøvet en HTC men synes ikke at
kunne vænnet mig til den. Men nu vil jeg gerne have skiftet x10 mini pro ud.

Hvad kan i anbefale og hvad har i af erfaringer med positive og negative

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 06-08-11 19:13

Den 06-08-2011 17:45, E skrev:
> [...]
> mini pro ud.
>
> Hvad kan i anbefale og hvad har i af erfaringer med positive og negative

Jeg har haft Sony nu igennem flere år K800i - M600i - C905, dem har jeg
været rigtig glad for! .
Nu har jeg HTC og vil pt. ikke gå tilbage igen.
Prøv at vende dig til HTCen, den vil du blive glad for meget hurtigt.
/KE.

Fra : Ralph K.

Dato : 06-08-11 21:15

> [...]
>Nu har jeg HTC og vil pt. ikke gå tilbage igen.
>Prøv at vende dig til HTCen, den vil du blive glad for meget hurtigt.

Præcis min historie....Har haft MANGE Nokiaer før i tiden. Skiftede til SE
K850i, derefter W902 og sidst ELM.
Væn dig til en HTC og du vil efter nogle uger, ikke have noget andet.
Har Desire HD og den kører bare upåklageligt.

Ralph.

Fra : KsNa

Dato : 08-08-11 17:38

"Ralph K." skrev i meddelelsen

> [...]

Væn dig til en HTC og du vil efter nogle uger, ikke have noget andet.
Har Desire HD og den kører bare upåklageligt.

Hej

Overvejer en HTC men vil lige høre, kan man lave ringeprofiler på HTCen lige
som man kan på Nokia?

Mvh.
Kim

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-08-11 22:11

"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i meddelelsen
> [...]
> pro ud.
>
> Hvad kan i anbefale og hvad har i af erfaringer med positive og negative

For at yde lidt modvægt til Androidfortalerne. kan jeg fortælle, at det
tager ca 12 sekunder at vænne sig til en iPhone 4.
Der er ingen blindgyder i en iPhone. Og kun een knap på forsiden.
Opdateringer til iOS ligger klar, når Apple lover det, Der er dobbelt så
mange Apps på iTunes som på Android market og generelt ligger kvaliteten af
iPhoneApps langt over i kvalitet.
Der er ingen virusproblermer med Apps via iTunes, mens Androidplatdformen
pga sin mere anakistiske form er under kraftigere og kraftigere angreb.

iPhone 4 har den højeste opløsning og farverne henfalder jævnt over tid som
en alm. højkvalitets LCDskærm - iPhone 4 bruger en IPS-skærm, mens AMOLED
skærmene mister blå fra dag et.

iPhone 4 har en virkeligt fed feature i form af sin ekstra mikrofon, der
bruges til at filtrere støj fra under samtale.
Den sorterer rigtigt meget støj væk.
En iPhone 4 har en meget stor batterikapacitet. Den holder strøm hele dagen
trods stort forbrg.

En iPhone er lækker og veldesignet.

Men jeg ville vente på iPhone 5.
Den forventes at ramme butikkerne i september.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 06-08-11 22:41

Den 06-08-2011 23:11, Frodo Nifinger skrev:

> [...]
>
> En iPhone er lækker og veldesignet.
>
> Men jeg ville vente på iPhone 5.
> Den forventes at ramme butikkerne i september.

Hmmmmm ja hvis det er en telefon med indbygget legetøj så som iTunes og
alle de Apps du skriver så JA, så er det nok en Iphone du skal have.
Skal du have en god telefon, har du brug for at tage et godt billede i
ny og næ ja så er det HTCen.
En anden ting som jeg har meget glæde af, den er fantastisk til synk.
med Google - kalender - kontakter mm. Det virker bare overbevisende godt! .
/KE.

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-08-11 22:45

Den 06-08-2011 23:40, KE Kofod / 7100 Vejle skrev:
> En anden ting som jeg har meget glæde af, den er fantastisk til synk.
> med Google - kalender - kontakter mm. Det virker bare overbevisende godt! .

Ret skal være ret.. Det fungere også fremragende på en iPhone. Lige som
det fungere fantastisk med Exchange.

- Chano Andersen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-08-11 23:03

"Chano Andersen" <sunsite012011@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> Ret skal være ret.. Det fungere også fremragende på en iPhone. Lige som
> det fungere fantastisk med Exchange.

Og iPhone 4 tager faktisk forrygende gode billeder, endda rimeligt i svagt
lys.

Og den er slet ikke tosset til video. Tilmed kan man få iMovie til 30 kr -
Et komplet videoredigeringsoftware in phone!.

Og på det felt ved jeg, hvad jeg taler om, som dedikeret fotofanatiker med
udstyr for en kvart million.
http://www.frodonifinger.dk/gallerier/natur/bulbjerg2/index.html

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-08-11 23:53

Den 07-08-2011 00:03, Frodo Nifinger skrev:
> Og iPhone 4 tager faktisk forrygende gode billeder, endda rimeligt i
> svagt lys.

Tja, jeg synes på ingen måde mobil billeder holder til noget som helst
andet end at blive delt på facebook. De er alt for grynede og uskarpe.

> Og den er slet ikke tosset til video. Tilmed kan man få iMovie til 30 kr
> - Et komplet videoredigeringsoftware in phone!.

Hvad er fordelen ved at redigere video på sin mobil? Skærmen er en lille
pis skærm, hvor man intet kan se, og hardwaren er generelt ikke gearet
til den slags opgaver, heller ikke i en iPhone. Så hellere en MAC, og
iMovie til ca. 200 kr, med mindre man er til det HELT store, og skal
have Final Cut.

Video optaget på mobilen er lige ledes kun egnet til deling på facebook
og youtube, hvor der ikke kræves så høj kvalitet.

Kameraet i en mobil, er som trådløst netværk. En nødløsning når alt
andet er upraktisk eller umuligt.

> Og på det felt ved jeg, hvad jeg taler om, som dedikeret fotofanatiker
> med udstyr for en kvart million.

Bare fordi man har dyrt udstyr, betyder det ikke man ved præcis hvad der
gør det godt, eller hvordan man bruger det. ;)

- Chano Andersen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-08-11 00:49

> [...]
>
> Video optaget på mobilen er lige ledes kun egnet til deling på facebook og
> youtube, hvor der ikke kræves så høj kvalitet.

Eller til at dokumentere over for kommunen, at de skal gøre noget med den
lokale skoles ulovlige fyldeplads
Det fngerede fint for mig
Jeg skød video sekvenser af det hele og klippede tingene sammen direkte på
telefonen.
Det er ikke hollywood kvalitet, men det er close enough.
Og rent faktisk en af de absolut bedste videooptagere tilgængelig i en
mobiltelefon. og med iOS 5 bliver det meget nemmere at bruge da
volmen+knappen bliver til udløserknap i kameramode.

> Kameraet i en mobil, er som trådløst netværk. En nødløsning når alt andet
> er upraktisk eller umuligt.

Det er så rigtigt, men på linie med små lommekameraer
Det er glimrende, når man er på kursus og skal bruge fotodokumentation. mm.
Til hobby bruger jeg et spejlrefleks.

> Bare fordi man har dyrt udstyr, betyder det ikke man ved præcis hvad der
> gør det godt, eller hvordan man bruger det. ;)

Jeg ser, du ikke fulgte linket

Her er et andet:
http://www.frodonifinger.dk/gallerier/mennesker/balletskole/album/index.html

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-08-11 11:25

Den 07-08-2011 01:48, Frodo Nifinger skrev:
> [...]
> på telefonen.
> Det er ikke hollywood kvalitet, men det er close enough.

Tja, hvis jeg havde bedre udstyr, så ville jeg have hentet det, hvis jeg
vidste at jeg ville optage video eller tage billeder. Men mobilen er
klart fin til situationer, hvor man lige ser noget sjovt som man vil
dele på facebook, eller måske ser noget der er et behov for at
dokumentere, men hvor man IKKE kan hente bedre udstyr og komme tilbage
senere.

> Og rent faktisk en af de absolut bedste videooptagere tilgængelig i en
> mobiltelefon. og med iOS 5 bliver det meget nemmere at bruge da
> volmen+knappen bliver til udløserknap i kameramode.

Det tog dem så hvor mange år, at lave en hardware knap til det formål? :P

> Det er så rigtigt, men på linie med små lommekameraer

Det kommer meget an på kameraret.. Jeg har endnu ikke set en mobil der
slår et moderne kompakt kamera. (Hvis vi ser på dem til omkring 1000 kr.
og inden for de sidste par år)

> Jeg ser, du ikke fulgte linket

Jo, jeg fulgte det skam, kommentaren var mere generel end rettet mod dig
specifikt.

Men det korte og det lange er, at mobilen er en nødløsning til at optage
en situation, som man ikke kan rekonstruere senere når man har et
ordentligt kamera i hånden. Til alt andet er kvaliteten simpelthen for
ringe.

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-08-11 22:44

Den 06-08-2011 23:11, Frodo Nifinger skrev:
> For at yde lidt modvægt til Androidfortalerne. kan jeg fortælle, at det
> tager ca 12 sekunder at vænne sig til en iPhone 4.

Det tog mig 5 sekunder at vænne mig til en HTC Desire... Det tog mig en
dags tid at lære min iPod touch at kende (Samme opbygning som iPhone)

> Der er ingen blindgyder i en iPhone. Og kun een knap på forsiden.

Og det er PISSE irriterende, at man er afhængig af at designerene af
applikationerne lige placere knapperne smart... Jeg er godt tilfreds med
tilbage og søge knapperne, som mange udviklere faktisk udnytter til det
de er beregnet til. Menu knappen giver også god mening, i stedet for man
skal finde plads til funktionerne på skærmen. Det giver ofte et pænere
interface, der ikke har en masse visuelle elementer.

Dog kan jeg godt lide apples idé med at programmers indstillinger kan
puttes ind under den generelle indstillings side, det giver faktisk ret
god mening.

> Opdateringer til iOS ligger klar, når Apple lover det, Der er dobbelt så

Gør de normalt også for de andre mobil producenter... HTC har endnu ikke
udgivet en opdatering senere end lovet (De plejer helt at droppe dem,
hvis de bliver forsinket... Og ja, det er latterligt)

Hos Android kan du også få en opdatering af Google maps, uden at skulle
installere en helt ny OS version, det er heller ikke en mulighed på iOS.

> mange Apps på iTunes som på Android market og generelt ligger kvaliteten
> af iPhoneApps langt over i kvalitet.

Personligt er jeg godt tilfreds med, at man på Android market kan finde
en pæn række gratis kvalitets programmer, det kan man ikke i Apples App
store. Et eksempel er at Angry Birds findes GRATIS i fuld version til
Android, mens du skal betale for iOS udgaven. Der er en række lignende
eksempler, hvor iOS programmer skal betales for i dyre domme.

> Der er ingen virusproblermer med Apps via iTunes, mens
> Androidplatdformen pga sin mere anakistiske form er under kraftigere og
> kraftigere angreb.

Det er et spørgsmål om tid, før eller siden er der nogen der finder en
løsning i forhold til iOS og malware. Hvis man kan jailbreake den via
browseren, så er det vel også muligt at installere malware.

> iPhone 4 har den højeste opløsning og farverne henfalder jævnt over tid
> som en alm. højkvalitets LCDskærm - iPhone 4 bruger en IPS-skærm, mens
> AMOLED skærmene mister blå fra dag et.

Generelt er det ret ligegyldigt for almindelige brugere, når man bare
skal bruge enhedens interface, og den typiske iPhone bruger skifter
alligevel ud når Steve siger "Den her er meget bedre" mens han
præsentere en ny model. Det sker ca. en gang hvert eller hvert andet år.

> iPhone 4 har en virkeligt fed feature i form af sin ekstra mikrofon, der
> bruges til at filtrere støj fra under samtale.
> Den sorterer rigtigt meget støj væk.

Det er der også en hel del Android mobiler der har. Men fungere det hvis
man bruger et bluetooth headset?

> En iPhone 4 har en meget stor batterikapacitet. Den holder strøm hele
> dagen trods stort forbrg.

Igen findes der også Android telefoner der kan holde længe på strømmen.
Lige som med iPhone kommer det an på hvilke programmer du bruger. Det er
i øvrigt min erfaring, at iPhone programmer der kører i baggrunden,
generelt fungere dårligere end Android programmer der kører i
baggrunden. Et eksempel er google latitude. Hvis jeg sidder i toget med
kæresten og hendes iPhone, så kan jeg godt risikere at hendes iPhone kun
opdatere hver 10-20 minut, mens min for det meste ikke lader der gå mere
end 5 minutter mellem opdateringer. Latitude sætter dog tiden ned, i
takt med at batteri niveauet daler, men som regel tager vi hjemmefra med
en fuldt opladet telefon.

Hun har desuden også ofte brug for at lade en gang i døgnet, hvor hendes
batteriniveau ryger under 50%. (Logikken må sige, at hvis mere end
halvdelen af batteriet er brugt på en dag, så holder den ikke næste dag med)

> En iPhone er lækker og veldesignet.

Jeg synes at de er klodsede og dumme at have i lommen. Lige som mange
Android mobiler.

> Men jeg ville vente på iPhone 5.
> Den forventes at ramme butikkerne i september.

Men der er ingen officielle meldinger fra Apple. Spekulationerne går på
at iOS 5 er annonceret til efteråret.

- Chano Andersen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-08-11 00:17

> [...]
> finde plads til funktionerne på skærmen. Det giver ofte et pænere
> interface, der ikke har en masse visuelle elementer.

Jeg har ikke mødt nogen problemer med iPhone i den henseende.
Og så må man ikke glemem iOS geniale søgefunktion. Den søger i alt på
telefonen. Adressebog, dokumenter, kalender, internettet direkte fra
søgefunktionen. Det gør det vildt let at være netværker med hundredevis af
kontakter, man ikke nødvendigvis kan huske navnet på. Man lægger blot
relationen til personen ind i adressebogen.
Så bruger man relationen til at søge på.

> [...]

> Hos Android kan du også få en opdatering af Google maps, uden at skulle
> installere en helt ny OS version, det er heller ikke en mulighed på iOS.

iPhone har ikke egen turn by turn navigation. du kan godt bruge Google Maps
til at navigere efter, men ikke turn by turn.
Der skal man købe anden software. F.eks Tom Tom eller Garmin eler anden.

Til gengæld kan du få en Tom Tom cradle med indbygget GPSantenne, så du kan
bruge iPhonen som GPS i bilen inde i byerne og uden at blive flået i
datatransport - også i udlandet.

> [...]
> Android, mens du skal betale for iOS udgaven. Der er en række lignende
> eksempler, hvor iOS programmer skal betales for i dyre domme.

Der er faktisk flere gratis Apps i iTunes end der er Apps i Android Market

Det er rigtigt, at jeg har givet 6 kr for Angry Birds. Til gengæld er jeg
fri for reklamer.
Og jeg har hele tre forskellige Angry Birds!
Angry Birds, Angry Birds Seasons og Angry Birds Rio.
Og de opdateres jævnligt. - Beat that

Faktisk så opdateres App'sene i iTunes jævnligt. Jeg tjekker ind på Appstore
stort set hver dag. Og der er næsten altid friske opdateringer til flere af
mine Apps.
Og du kan få et hav af ekstraudstyr til iPhone.

Faktisk mener jeg, at en smartphone kun er så god som de tilgængelige Apps.
og her slår iPhone Android langt ud af banen.

> Det er et spørgsmål om tid, før eller siden er der nogen der finder en
> løsning i forhold til iOS og malware. Hvis man kan jailbreake den via
> browseren, så er det vel også muligt at installere malware.

De udgaver af iOS, der kunne jailbreakes via web er long gone.
Man har ikke kunnet jailbreake via web siden verson 4.0.1

> [...]
> ud når Steve siger "Den her er meget bedre" mens han præsentere en ny
> model. Det sker ca. en gang hvert eller hvert andet år.

Det er så rigtigt, men min gamle iPhone 3G har stadig et aktivt liv hos
svigersøn, og den er 2½ år gammel nu.
Man videresælger da sin iPhone eller gir den til familie!
Personligt springer jeg over iPhone 5, da 4'eren endnu helt opfylder mine
krav og behov.

> Det er der også en hel del Android mobiler der har. Men fungere det hvis
> man bruger et bluetooth headset?

Hvilke Androids er det?
Og nej, det fungerer ikke med ekstern mikrofon.
Det kræver at hovedmikronfonen er tæt på munden.

> [...]

> batteriniveau ryger under 50%. (Logikken må sige, at hvis mere end
> halvdelen af batteriet er brugt på en dag, så holder den ikke næste dag

Nøjagtigt som jeg! Jeg lader min op uanset status, når jeg går i seng og
bruger så iPhonen som et lækkert mildt vækkeur med programmet sleepcycle.
Jeg har gået sammen med en gut med en Desire. Vi var på kursus i
hovedstaden, og jeg havde samtidigt et kæmpearrangement at få klart, så min
telefon stod stort set ikke stille. han var konsulent og telefonen blive da
brugt flittigt.
Vi brugte begge telefonen som kamera og som videooptager.

Da vi sad over aftensmaden i en kinesisk restaurant, sad jeg og surfede på
nettet og så mine videoklip igennem, hvor han kom og spurgte, hvordan i
alverden jeg stadig kunne have strøm på min mobil. Han var gået kold 2½ time
tidligere. Hvortil jeg kunne svare, at jeg stadig havde 42% tilbage.

> Jeg synes at de er klodsede og dumme at have i lommen. Lige som mange
> Android mobiler.

Kender jeg slet ikke til. Min sidder altid i bæltet i min Marware taske.
Det er rart altid at vide, hvor telefonen er. Det gør også, at jeg aldrig
har tabt min telefon.
Det kan varmt anbefales,

> Men der er ingen officielle meldinger fra Apple. Spekulationerne går på at
> iOS 5 er annonceret til efteråret.

iOS 5 er annonceret og vist frem. Det er klar ttil september.
Og der er annonceret nye produkter til den kommende præsentation i
september.
http://mediamac.dk/nyheder/iphone-5-er-klar-7-september-1.474949.html

Tilmed har Apple købt masser af ekstra prodktionskapacitet i Taiwan og
bestilt 15 mio telefoner hos dem, mens hovedproduktionen stadig foregår hos
Foxxcon.
Så mon ikke.

Var det mig, der stod og var parat til at bruge 5 kilo på en mobil nu, kom
der ikke en øre op af muldvarpen , førend jeg havde set den nye iPhone 5 an.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-08-11 11:52

Den 07-08-2011 01:17, Frodo Nifinger skrev:
> Jeg har ikke mødt nogen problemer med iPhone i den henseende.

Det kræver også blot at det er professionelle der designer det, så kan
det godt se nogenlunde ud. Men hvis vi tager et program som DSB's billet
bestilling, så virker det ret klodset med en sort tab bar i bunden af
den ellers hvide side, som der er på iPhone udgaven, mens man på Android
har gemt tabbaren bag menu knappen. Det ser mere elegant ud. Umiddelbart
eneste eksempel jeg lige kan komme på, men jeg mindes at være stødt på
flere.

> [...]
> relationen til personen ind i adressebogen.
> Så bruger man relationen til at søge på.

Jeg har ret svært ved at se det geniale i den, men det er nok bare mig
der er mærkelig. Jeg bruger den stort set kun, når jeg har problemer med
at finde et program på min iPod, eller kærestens iPhone.

Hvis jeg vælger en person i kontaktlisten, og åbner kontakten, så har
jeg straks adgang til denne persons kontaktoplysninger, modtagne mails
og SMS'er, facebook og flickr billeder, modtagne opkald, og hvad der
ellers ligger. Lige til at samle op.

En anden fordel, som jeg ikke lige har spottet på iPhone, er at min
Android mobil henter alle kontakter fra Facebook og viser dem i kontakt
listen. Det betyder, at hvis de ellers bare holder deres nummer
opdateret på facebook, behøver jeg ikke bekymre mig om, hvor vidt de
skifter nummer eller ej, lige som jeg har deres profilbillede i listen,
og dermed nemt kan se hvem der er hvem.

Jeg har også mulighed for at linke kontakter sammen. F.eks. en kollega
som er både i telefonens telefonbog, min exchange kontaktliste, samt på
facebook. Jeg vælger den kontakt jeg ønsker skal være den primære,
hvorefter jeg trykker på "Link" der foreslås så andre kontakter som
kunne være den samme (Oftest korrekt) der vælger jeg dem der hører
sammen og klikker "OK" hvorefter de i visningen fungere som en kontakt
med de samlede oplysninger om fødselsdag, privat mail og telefonnummer
fra facebook, arbejdstelefon og mail fra exchange, og til sidst et lille
billede, også hentet fra facebook. iPhonen halter langt efter på det
punkt, da man kun har mulighed for at lave den slags synkronisering via
3. parts programmer, og dubletter ikke nemt kan slås sammen i visningen.

> [...]
>
> Til gengæld kan du få en Tom Tom cradle med indbygget GPSantenne, så du
> kan bruge iPhonen som GPS i bilen inde i byerne og uden at blive flået i

Men så skal man ud og købe et program til formålet. Det kan man også
sagtens gøre i Android market. Eksempel her:
https://market.android.com/details?id=com.alk.copilot.eumarket.premiumeumaj&feature=search_result

> Der er faktisk flere gratis Apps i iTunes end der er Apps i Android
> Market

Men hvor mange af dem er lite/demo versioner af betalings programmer?

> [...]
> jeg fri for reklamer.
> Og jeg har hele tre forskellige Angry Birds!
> Angry Birds, Angry Birds Seasons og Angry Birds Rio.

Nemt her er listen over Gale Fugle fra Android market:

https://market.android.com/details?id=com.rovio.angrybirds
https://market.android.com/details?id=com.rovio.angrybirdsrio
https://market.android.com/details?id=com.rovio.angrybirdsseasons

Når der blot står "Installer" betyder det at der ikke skal betales,
ellers vil der stå "Køb" og en pris.

Rekvalmerne er i øvrigt nemme at overse.

> Faktisk så opdateres App'sene i iTunes jævnligt. Jeg tjekker ind på
> Appstore stort set hver dag. Og der er næsten altid friske opdateringer
> til flere af mine Apps.

Jeg har ikke SÅ mange programmer på min, da HTC tog et tåbeligt
designvalg, og kun udstyrede den med 512 MB plads internt. Det giver
mange begrænsninger når Android også skal være der. (Men det er jo ikke
OSets skyld. ;) )

> Og du kan få et hav af ekstraudstyr til iPhone.

Men hvad skal man egentligt med alt det ekstra udstyr? Det er jo bare
mere at slæbe rundt på!

> Faktisk mener jeg, at en smartphone kun er så god som de tilgængelige Apps.
> og her slår iPhone Android langt ud af banen.

Nævn mig en killer app jeg ikke kan leve uden, som kun findes til iOS...

> De udgaver af iOS, der kunne jailbreakes via web er long gone.
> Man har ikke kunnet jailbreake via web siden verson 4.0.1

Sandt, senest var det en sårbarhed i PDF behandlingen de måtte patche...
Der vil ALTID være huller, og de kan ALTID udnyttes.

> [...]
> i alverden jeg stadig kunne have strøm på min mobil. Han var gået kold
> 2½ time tidligere. Hvortil jeg kunne svare, at jeg stadig havde 42%

Var det FØR eller EFTER iPhone fik support for baggrunds applikationer,
og havde i et meget sammenligneligt forbrugsmønster? Altså var skærmen
tændt nogenlunde lige længe, varede samtalerne ca. lige lang tid, havde
i begge bluetooth aktiveret/deaktiveret, og lignende... Der har også for
mig, været MEGET stor forskel på, om jeg har telefonen til at kigge
efter nye mails hvert 5 minut, eller blot en gang hvert kvarter, det
sænker strøm forbruget RIGTIGT meget.

> Kender jeg slet ikke til. Min sidder altid i bæltet i min Marware taske.
>
> Det er rart altid at vide, hvor telefonen er. Det gør også, at jeg
> aldrig har tabt min telefon.

Det samme gør min, det er meget nemmere, bruger dog en taske fra PDAir i
stedet. :P

Jeg har dog haft tabt min et par gange, primært fordi jeg glemte at
holde ordentligt fast, så tasken har fået et par skrammer, men telefonen
ser næsten ud som ny. (Hvis man lige ser bort fra fedtfingrene. ;) )

> iOS 5 er annonceret og vist frem. Det er klar ttil september.
> Og der er annonceret nye produkter til den kommende præsentation i
> [...]

Så længe domænet IKKE er apple.com, så er det kun rygter, og generelt
irrelevant.

- Chano Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-11 22:19

> Jeg har ret svært ved at se det geniale i den, men det er nok bare mig der
> er mærkelig. Jeg bruger den stort set kun, når jeg har problemer med at
> finde et program på min iPod, eller kærestens iPhone.

Det er nok fordi du nok ikke har kontakter nok til at det bliver et problem
at huske folks navne.
Jeg har i hundredevis af kontakter, der ikke er specielt personrelateret men
relateret til en funktion, personen varetager i en specifik sammenhæng.
Jeg har ingen kontakter i min iPhone, jeg ikke længere ved, hvem er.
Og skal jeg bruge en bestemt person, jeg ikke kan huske navnet på, søger jeg
blot på den funktion han har, og som jeg skal bruge.
Det kræver naturligvis, at man skriver persnens relation ind i
informationerne, når man får kontakten, men det virker 100% med den
søgefunktion.

> [...]
> straks adgang til denne persons kontaktoplysninger, modtagne mails og
> SMS'er, facebook og flickr billeder, modtagne opkald, og hvad der ellers

Det der er en HTC sense detalje, som er ret fiks!

> [...]
> punkt, da man kun har mulighed for at lave den slags synkronisering via 3.
> parts programmer, og dubletter ikke nemt kan slås sammen i visningen.

Truecaller kan det, du taler om. Mener også, at den kan håndtere dubletter.

> Men så skal man ud og købe et program til formålet. Det kan man også
> sagtens gøre i Android market. Eksempel her:
> https://market.android.com/details?id=com.alk.copilot.eumarket.premiumeumaj&feature=search_result

Jojo, men du kan ikke få en cradle med GPSantenne til Androids.
GPSantennen er ret nødvendig i mange bilmodeller især i byerne, hvor
bygningerne er høje og står tæt.
iPhone er her lidt unik med sit specielle USBstik.

> Men hvor mange af dem er lite/demo versioner af betalings programmer?
Jeg har ikke mødt nogen demoprogrammer men den del liteversioner.
Mit Lockbox er en liteversion, men den dækker fint mit behov.

> [...]
> vil der stå "Køb" og en pris.
>
> Rekvalmerne er i øvrigt nemme at overse.

Oki, de er også kommet til Android. Men der gik længe for de gale pipper kom
til platformen.

> [...]
> skyld. ;) )

> Men hvad skal man egentligt med alt det ekstra udstyr? Det er jo bare mere

Det meste skal da ikke slæbes!
Jeg tænker på cradles til bilen med indbygget GPSantenne, dockingstationer
med lydanlæg, ja selv fra B&O! og meget andet.

> Nævn mig en killer app jeg ikke kan leve uden, som kun findes til iOS...

Tjah jeg er helt afsindig glad for min komplette Dansk-engelske ordbog fra
Gyldendal.
Pocket informant er en afsindig god kalenderApp.
Shazam er jeg glad for
Easy TV fugerer også helt perfekt.
Truecaller er helt super, da den udover at kvæle spamopkald, opdaterer
adressebogen emd aktuelle adresser og iøvrigt kan hente telefonnumre fra
Twitter og Facebook. Fin my iPhone er en app, jeg godt kan lide.
Starwalk er adskillige gange bedre end Google skymap.
Jibbigo er realtime voice to voice translator fra (i mit tilfælde) fransk
til engelsk og retur.
A-Z conversions er et komplet konverteringsprogram incl dagens valutakurser
for alverdens valutaer
Mirror 3in1 er en glimrende 8x lup og lommelygte.
Airmouse pro er ret genial, når man holder foredrag.
Sleep Cycle er et vækkeur, der vækker dig blidt og på et tidslunkt, hvor du
er let at vække og er frisk til at stå op.

> Sandt, senest var det en sårbarhed i PDF behandlingen de måtte patche...
> Der vil ALTID være huller, og de kan ALTID udnyttes.

Det er nok muligt, men Appel vil kæmpe som en rasende for at lukke alle
huller, og opdateringerne kommer ekspress!
Huller vil ikke få lov at stå åbne ret længe, når det først er kendt.

Og opdateringeren skal ikke først en tur om HTC eller Samsung for at deres
GUI kan tilpasses.

Fakta er, at der ikke har været nogen væsentlige kompromitteringer af iOS
frem til dato.
Mens der har været adskillige angreb på Android platformen.

> [...]
> været MEGET stor forskel på, om jeg har telefonen til at kigge efter nye
> mails hvert 5 minut, eller blot en gang hvert kvarter, det sænker strøm

Ingen af os brugte Bluetooth.
Jeg brugte skærmen mest. Og det var i oktober 2010. Vist nok iOS 4.1 på min
mobil.
Pushbeskeder slået fra på min mobil. Samme hos ham.

Jeg gav ham efterfølgende lidt råd om at trimme telefonen omkring aktivering
af Wifi, widgets og og 3G
Ingen af delene er nødvendigt på en iPhone 4. - Især Widgets, som den ikke
har.
Jeg vidste fra ungernes Legends, at den åd batteriet, hvis Wifi var slået
til.

En iPhone skal ikke konfigureres for at holde på strømemn. Blot skal man
være opmærksom på, at man ikke tillader pushbeskder fra alle mulige
programmer. Det kan virkelligt dræne en mobil.
Husker man det, så stort set ligemeget, hvor tosset man bruger en iPhone 4,
så er der strøm til hele dagen.

> Så længe domænet IKKE er apple.com, så er det kun rygter, og generelt
> irrelevant.

Tjah, vi ved, at Apple har indbudt til event d. 7. september, men ikke hvad
de præsenterer.
Men forventningen er, at iPhone 5 bliver præsenteret.

Jeg ville ikke skifte nu med den forventning i baghovedet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-08-11 21:51

Den 07-08-2011 23:18, Frodo Nifinger skrev:
> Truecaller kan det, du taler om. Mener også, at den kan håndtere dubletter.

Og den kører uden jeg skal gøre noget, og opdatere fra facebook, samt
giver mig mulighed for at LINKE kontakter i visningen? Den må IKKE
slette originalerne, de skal blive, og være redigerbare hvis jeg vælger
at redigere en kontakt.

> Jojo, men du kan ikke få en cradle med GPSantenne til Androids.
> GPSantennen er ret nødvendig i mange bilmodeller især i byerne, hvor
> bygningerne er høje og står tæt.

Hvilke steder? Jeg har siddet i biler alle mulige steder, uden
præcisionen røg over ca. 3 meter. Har også gået rundt i indre København
omkring hovedbanen og strøget, med samme præcision. Umiddelbart kan jeg
ikke lige se hvad jeg skal med en ekstern GPS antenne. Måske den der er
indbygget i iPhone er så ringe, at man er nødt til det? :P

> iPhone er her lidt unik med sit specielle USBstik.

Som til gengæld ikke er det samme som alle andre bruger. Jeg kan besøge
folk der har Samsung, Nokia, SE eller andre mærker, og skal blot tage
deres oplader og sætte til min mobil. Prøv det med en iPhone. :P

> Jeg har ikke mødt nogen demoprogrammer men den del liteversioner.

Lite og Demo er langt hen ad vejen det samme i mine øjne.

> Oki, de er også kommet til Android. Men der gik længe for de gale pipper
> kom til platformen.

Ved ikke hvor længe de har været til iPhone. Men jeg fik min Androide en
gang i april sidste år, og der var de der allerede.

> Det meste skal da ikke slæbes!
> Jeg tænker på cradles til bilen med indbygget GPSantenne,
> dockingstationer med lydanlæg, ja selv fra B&O! og meget andet.

Docks til lyd? Jeg har min computer til det formål hjemme... Og ekstern
GPS antenne, har jeg ikke behov for, den er præcis nok uden.

> Tjah jeg er helt afsindig glad for min komplette Dansk-engelske ordbog
> fra Gyldendal.

Er det denne?
https://market.android.com/details?id=emp.hbu.engelsklarge

> Pocket informant er en afsindig god kalenderApp.

Taler vi om den her?

https://market.android.com/details?id=net.webis.pocketinformant

> Shazam er jeg glad for

Er her:
https://market.android.com/details?id=com.shazam.android

> Easy TV fugerer også helt perfekt.

Findes ikke på market, i hvert fald ikke under det navn.

> Truecaller er helt super, da den udover at kvæle spamopkald, opdaterer
> adressebogen emd aktuelle adresser og iøvrigt kan hente telefonnumre fra
> Twitter og Facebook. Fin my iPhone er en app, jeg godt kan lide.

http://truecaller.com/?p=price_plans

Den lader ikke til at være en gratis app, i hvertfald ikke hvis man skal
have ordentligt caller ID. Anyway, er ikke i Android market, men de
skriver den findes til Android.

> Starwalk er adskillige gange bedre end Google skymap.

Hmmm.. Ved ikke med dig, men hvis jeg skal kigge stjerner, så går jeg
udenfor? :P

> Jibbigo er realtime voice to voice translator fra (i mit tilfælde)
> fransk til engelsk og retur.

https://market.android.com/details?id=com.jibbigo.installer.en2fr

Denne går jeg ud fra?

> A-Z conversions er et komplet konverteringsprogram incl dagens
> valutakurser for alverdens valutaer

Findes ikke lige i Android Market

> Mirror 3in1 er en glimrende 8x lup og lommelygte.

Lommelygte er med leveret fra HTC, lup findes der sikkert alternativer
til. :)

> Airmouse pro er ret genial, når man holder foredrag.

Android alternativ:
https://market.android.com/details?id=jp.android.tools.airhid_a1

Forståligt, men jeg synes INGEN af de løsninger jeg har set til
smartphones slår min gamle SE mobil. Den kørte musen via bluetooth til
PC'en. Både Airmouse Pro, og Android alternativerne har samme problem,
nemlig at de kræver server software installeret på computeren. Mega
skod, når det nu kan klares uden.

> Sleep Cycle er et vækkeur, der vækker dig blidt og på et tidslunkt, hvor
> du er let at vække og er frisk til at stå op.

Findes ikke, men her er et alternativ:

https://market.android.com/details?id=com.urbandroid.sleep

Men der er mange andre.

> Og opdateringeren skal ikke først en tur om HTC eller Samsung for at
> deres GUI kan tilpasses.

Hvis HTC eller Samsung eller SE mfl. selv lavede deres OS var det det
samme. Den del kan bedre sammenlignes med Symbian, hvor der også er
sammenhæng mellem fabrikant og OS leverandør. Men korrekt ellers.

> Fakta er, at der ikke har været nogen væsentlige kompromitteringer af
> iOS frem til dato.

Mindes at have hørt om et par stykker, men kan naturligvis tage fejl.

> Mens der har været adskillige angreb på Android platformen.

Hvor mange af disse angreb har IKKE krævet noget fra brugerens side?

- Chano Andersen

Fra : E

Dato : 07-08-11 06:49

> [...]
> Der er ingen virusproblermer med Apps via iTunes, mens Androidplatdformen
> pga sin mere anakistiske form er under kraftigere og kraftigere angreb.

Så man kan vænne sig til en Iphone på ca. 12 sekunder, det er jo vildt

> [...]
> Den sorterer rigtigt meget støj væk.
> En iPhone 4 har en meget stor batterikapacitet. Den holder strøm hele

Det lyder godt med batteriet, for en x10 mini pro holder strøm ca. ½ dag med
stort forbrug.

> En iPhone er lækker og veldesignet.
>
> Men jeg ville vente på iPhone 5.
> Den forventes at ramme butikkerne i september.

Hvad prisklasse kommer en 5'er til at ligge på?
Hvad kan den som 4'eren ikke kan?

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-08-11 11:54

Den 07-08-2011 07:48, E skrev:
> Hvad prisklasse kommer en 5'er til at ligge på?
> Hvad kan den som 4'eren ikke kan?

iPhone 5 er stadig kun et rygte, Apple har ikke meldt noget ud om
hvornår den kommer, på deres egen hjemmeside. Så hardware
specifikationerne kan man kun gætte på.

Softwaren vil helt sikkert være iOS 5, og hvad den kan, kan du læse om her:
http://www.apple.com/ios/ios5/

- Chano Andersen

Fra : Mogens

Dato : 07-08-11 17:07

Den 07-08-2011 07:48, E skrev:

> Så man kan vænne sig til en Iphone på ca. 12 sekunder, det er jo vildt

Ja, overdrivelse der vil noget......

Mogens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-08-11 22:27

Den 06-08-2011, skrev E:
> Hvad kan i anbefale

Der er en ny mini pro på vej...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : E

Dato : 07-08-11 08:48

> Der er en ny mini pro på vej...

Det er muligt, men jeg er ikke tilfreds med den jeg har nu, og skærmen er
nok ikke meget større end på den jeg har.

Jeg har som sagt brug for en ny mobil, og har kigget på Iphone og Samsung
Galaxy S II.
Men spørgsmålet er bare hvilken der er bedst

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-08-11 11:56

Den 07-08-2011 09:47, E skrev:
> Jeg har som sagt brug for en ny mobil, og har kigget på Iphone og
> Samsung Galaxy S II.
> Men spørgsmålet er bare hvilken der er bedst

Hvilken der er bedst, afhænger MEGET af dine behov. Personligt mener jeg
at HTCs Android mobiler er bedre end iPhone, men det hænger sammen med
de behov og ønsker jeg har til min telefon, mens min kæreste mener at
hendes iPhone 4 er bedst, fordi den til fulde opfylder hendes ønsker og
behov.

Så uden at kende dine ønsker og dine behov, så er det meget svært at
sige hvilken der er bedste valg.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-11 22:56

> [...]
> pro ud.
>
> Hvad kan i anbefale og hvad har i af erfaringer med positive og negative

Har selv lige gået fra en mini pro (efter mange gode år med SE) til en Nexus
s tror den minder meget om Galaxy men der er kun ren andoid på, ikke noget
med at samsung har pillet ved softwaren. DET duer det var en af de ting
der iriterede mig ved mini proen at se havde lagt deres skrammel ind over,
så den ikke kunne opdateres andet end når det passede dem.
Kan varmt andbefale Nexus s, den kræver dog mere end 5 eller 12 sekunders
legen før man har den under huden, da du stortset selv skal designe den med
apps.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 6356 (20110806) __________

http://www.eset.com

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-08-11 23:55

Den 06-08-2011 23:55, Ove skrev:
> Kan varmt andbefale Nexus s, den kræver dog mere end 5 eller 12
> sekunders legen før man har den under huden, da du stortset selv skal
> designe den med apps.

Det største problem ved den, er at Android i Google udgaven er pisse
klamt at se på, og udvalget af widgets til mest almindelige ting er for
ringe. Et ordentligt ur, har jeg f.eks. ikke kunne finde, der er kun det
fra HTC som kræver sense, som jeg synes om...

- Chano Andersen

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 07-08-11 08:37

Den 07-08-2011 00:54, Chano Andersen skrev:

> [...]
> ringe. Et ordentligt ur, har jeg f.eks. ikke kunne finde, der er kun det
> fra HTC som kræver sense, som jeg synes om...

Nå du er også en af dem hvor det betyder meget at det ser pisse godt ud
i stedet for at se på det funktionelle og det tekniske! .
/KE.

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-08-11 12:03

Den 07-08-2011 09:37, KE Kofod / 7100 Vejle skrev:
> Nå du er også en af dem hvor det betyder meget at det ser pisse godt ud
> i stedet for at se på det funktionelle og det tekniske! .

Nix, jeg synes bare jeg skal kunne holde ud at kigge på det. Og den rå
Android er grim og mere klodset at bruge, end HTCs sense brugerflade.
Der er muligvis ikke mange forskelle, men dem der er, er nok for mig,
til at vælge en rå android fra.

At jeg må nøjes med Android 2.2 kan jeg godt leve med, før eller siden
skal telefonen alligevel udskiftes, og så er 2.3 eller nyere, automatisk
en del af pakken.

Hvis jeg kun syntes det skulle se godt ud, frem for at være brugbart og
funktionelt, så havde jeg en iPhone. :P

En anden ting jeg lægger vægt på, er hvor nemt det er at komme igang med
udvikling til enheden, og der slår Android ALLE konkurrenterne af banen.
Hvis man vil teste på en fysisk enhed med Windows Phone 7 eller iOS
(iPhone, iPad og iPod) kræver det en betaling af $99 om året til
Microsoft eller Apple, udviklingsværktøjerne er vist med i pakken hos begge.

Hvis jeg vil igang med at udvikle til Android er det eneste jeg skal
gøre, at installere HTC Sync (For at få driverene til telefonen)
derefter skal jeg hente og installere Eclipse, Android SDKen, og så er
jeg klar til at teste og distribuere mine applikationer.

Hvis jeg vil have dem med i Android Market, så skal jeg give en engangs
fee til Google på $15. (Sidst jeg kiggede priser i hvert fald) Jeg mener
procent delen af prisen for betalings apps som google kræver, er den
samme som MS og Apple. Så udviklingsmæssigt ser jeg Android som en langt
mere tiltalende platform.

Dog vil jeg gerne indrømme at iPhone brugere generelt er mere villige
til at betale for deres programmer, hvilket også kan ses ved at f.eks.
Rovio tilbyder en reklame sponseret udgave af Angry birds til Android,
mens man skal købe den til iPhone.

- Chano Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-11 23:49

Den 06/08/11 17.45, E skrev:
> [...]
>
> Har kigget lidt på en Iphone 3gs og en Iphone 4.
>
> Jeg har fundet en pris på en Iphone 4 (16 gb) til ca. 4800 kr. En 32 gb

Du kan også købe en iPhone 3GS til 2644 inkl. abonnement hos 3:
http://kortlink.dk/99wy

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : E

Dato : 07-08-11 06:43

> Du kan også købe en iPhone 3GS til 2644 inkl. abonnement hos 3:
> http://kortlink.dk/99wy

Jeg skal have mobil uden abonnement.
Jeg bruger max 100 kr om mdr. på taletid, fri sms/mms og fri data

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-11 09:28

Den 07/08/11 07.43, E skrev:

> Jeg skal have mobil uden abonnement.
> Jeg bruger max 100 kr om mdr. på taletid, fri sms/mms og fri data

Det er jo billigt, selv med abonnementet, og du kan jo bare nedgradere
efter 6 måneder, eller putte det i skuffen og bruge dit normale
taletidskort.

Fra : E

Dato : 07-08-11 09:31

> Det er jo billigt, selv med abonnementet, og du kan jo bare nedgradere
> efter 6 måneder, eller putte det i skuffen og bruge dit normale
> taletidskort.

Er ikke meget for at flytte mit nummer
Og ønsker ikke et mobilnummer ekstra.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-08-11 00:22

> Jeg skal have mobil uden abonnement.
> Jeg bruger max 100 kr om mdr. på taletid, fri sms/mms og fri data

Prøv lige at tjekke den her ud:
http://www.phosee.dk/forumtopic/22317-iphone-4

4 mdr gammel 2300 kr. ikke simlåst.
Jeg ahr ikke noget at gøre med den.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 07-08-11 10:11

Den 06-08-2011 17:45, E skrev:
> [...]
> mini pro ud.
>
> Hvad kan i anbefale og hvad har i af erfaringer med positive og negative

Jeg kom fra en lang række SE og skiftede til Samsung Galaxy S.
Hvis man ser bort fra kameraet, er det den bedste mobil jeg har haft.

Tillige ser jeg det som en fordel - for mig - at der findes sådan noget
som Cyanogenmod
Betragt det ikke som et sagligt argument.

At platformen ikke stiller præcise hardwarekrav gør at jeg betragter den
lidt organisk - hvilket jeg godt kan lide.

iPhone er kedelig på den front.

At jeg så heller ikke kan med Apple og deres måde at gebærde sig på,
hjælper mig heller ikke i retning af iPhone.

Så vil nogen spørge om Google er bedre. Nej, det er de måske ikke, men
her kommer Cyanogenmod ind i billedet.

--
Steen Suder

Fra : E

Dato : 07-08-11 11:18

> [...]
> hjælper mig heller ikke i retning af iPhone.
>
> Så vil nogen spørge om Google er bedre. Nej, det er de måske ikke, men her

Kan en Galaxy S bruges som mobilt bredbånd eller hvad man kalder det, hvor
man tilslutter mobilen til netbook og kan logge på nettet den vej?

Fra : Steen Suder

Dato : 07-08-11 11:59

Den 07-08-2011 12:18, E skrev:

> Kan en Galaxy S bruges som mobilt bredbånd eller hvad man kalder det,
> hvor man tilslutter mobilen til netbook og kan logge på nettet den vej?

Det bruger jeg ikke, men set fra et netværkscentrisk synspunkt er det en
simpel funktion... så mon ikke?

--
Steen Suder

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-08-11 12:06

Den 07-08-2011 12:18, E skrev:
> Kan en Galaxy S bruges som mobilt bredbånd eller hvad man kalder det,
> hvor man tilslutter mobilen til netbook og kan logge på nettet den vej?

Med mindre Samsung har blokeret funktionaliteten, så kan du enten bruge
den via trådløst netværk, bluetooth eller kabel. Så muligheden for at
komme på nettet med computeren via mobilen, skulle vist være til stede i
rigeligt omfang. :)

- Chano Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-11 20:04

"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i meddelelsen

> Kan en Galaxy S bruges som mobilt bredbånd eller hvad man kalder det, hvor
> man tilslutter mobilen til netbook og kan logge på nettet den vej?
Det ligger i hvert fald i Android, at man kan.
Det samme kan man med en iPhone med iOS nyere end v. 4.1

Vær opmærksom på, at det er en voldsom batteridræner uanset model.

Vær opmærksom på, at Samsung mobiler og Kees ikke nødvendigvis spiller ret
godt. (Kees er Samsungs opdateringssoftware til PC'en)

Min søn har en Samsung Galaxy S, han ikke kan få opdateret fra android 2.1,
fordi han ikke kan få telefon og PC til at snakke sammen via Kees.

"Slynglen" har i tråden "opdatere Samsung Galsxy S II" fra d. 3. august kl
9:02 klaget over nøjagtigt det samme med sin Galaxy S II.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-08-11 16:54

Den 07.08.2011 kl. 07:48 skrev E > <noegle@undermaattentrala.dk>:

> Så man kan vænne sig til en Iphone på ca. 12 sekunder, det er jo vildt
Æh. Nej.

mvh
Henning

Fra : M.O.B. i L.

Dato : 09-08-11 22:15

E wrote:
> Hvad kan i anbefale og hvad har i af erfaringer med positive og
> negative

Ellers, formentlig fordi svaret på, hvad de skal gøre. Ønsker du at køre
alle slags apps uden at bryde reglerne for garantien, er det en
Android er den eneste mulige valg. Apple anvendes specifikt forbyder
apps at emulere andre computere - sandsynligvis fordi de ikke ønsker en
anden Markedet for iOS apps vil stige. Jeg har mange emulatorer på min
Android, for eksempel, PC med DOS, Apple II, ZX81, ZX Spectrum,
Commodore 64 (C64).

Programmerne for Android er skrevet det meste i Java, men du kan bruge
C++ eller assembler at fremskynde kode. I tilfælde af iPhone
de er skrevet i Objective C er et programmeringssprog, der er næsten
udelukkende anvendes på Apple-produkter. Jeg tror, ​​det vil komme ud
mere apps Android end for iOS i fremtiden, fordi det er lettere at
udvikle programmer i Java end at gøre alt udvikling i mål C. Hertil
kommer, at mange flere udviklere til Java end Objective-C. Android er
open source og Linux gør det også nemmere for udviklere af programmer og
giver mere apps kan produceres på kortere tid.

Der er flere App Stores for Android: fx Android Market, GetJar,
SlideME. Det betyder, at prisen på apps kan holdes nede. Der er
Selv om en alternativ App Store, Cydia for jailbroken iOS enheder
men de er ikke berettiget. Nogle Android-enheder er låst til
Android Market, men det er nok ikke så få, der sælges i Danmark.
Men nok virksomheder har deres Android-enheder mere blokeret.

Der er flere producenter af Android-enheder, som driver priserne
og fører til mere innovation. Apple er det eneste firma
fremstiller iOS enheder. En fordel for Apple er, at ca udviklere
behøver kun at teste deres programmer på et par enheder. Android-enheder
er langt mere ligner hinanden fra programmering synspunkt end Java
ME-enheder (J2ME) er fordi de har samme operativsystem, og det er en
vigtigste udviklere af operativsystemet: Google.

En fordel ved iOS enheder kan muligvis være batteriforbruget
fordi Apple har arbejdet længe med denne, og undersøger også Apple alle
apps, før de offentliggøres i deres App Store, og så kan de sikkert også
standse programmer, der spilder strøm. Google kan blive
løse dette ved kvalitetsmærke udstyr, de kontrollerede.

Microsoft har altid slået fejl i deres mobiltelefoner, og har allerede
begyndte at udvikle applikationer til Android. Android er en
Linux-distribution og dermed en meget solid platform med en lang
historie. Jeg tror, ​​Java og Linux giver så store fordele for
apputvecklare til iPhone og Windows Phone vil ikke være i stand til at
konkurrere med apputbudet.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-08-11 22:58

"M.O.B. i L." <mikaelb@df.lth.se> skrev i meddelelsen

Jeg tror, ​​Java og Linux giver så store fordele for
> apputvecklare til iPhone og Windows Phone vil ikke være i stand til at
> konkurrere med apputbudet.

Apple har mere end dobbelt så mange Apps i Appstore, end der er Apps til
Android.
Det er mere lukreativt at udvikle Apps til iOS end til Android så længe det
ikke er Apps til trediepart.
Iphonebrugere er langt højere grad villige til at betale for deres Apps, og
det er lodret besværligt at snyde sig uden om iTunes og Appstore, idet det
kræver jailbreak af styresystemet, hvilket Apple løbende sørger for at
begrænse ved løbende opdateringer af styresystemet.
Apple forstår at beskytte deres Appstore kunder i den henseende, og det kna
enhver med en forretningsstrategi forstå.
Langt de fleste innovative Apps bliver lavet til iPhone for så først længe
efter at migrere til Android platformen, når iPhone markedet er mættet.
Det er ikke sværere at programmere til iOS, blot dyrere fordi man skal købe
værktøjerne.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-08-11 16:44

Den 09-08-2011 23:58, Frodo Nifinger skrev:
> Apple har mere end dobbelt så mange Apps i Appstore, end der er Apps til
> Android.

Det er ikke længere tilfælde.. F.eks. kunne jeg på kort tid finde dette
citat:

"I skrivende stund findes der rundt regnet 380.000 apps i App Store,
mens Android Market er oppe på 295.000 apps. For tiden vokser Android
Market dog hurtigere end App Store."

Kilde:
http://gear-online.dk/nyheder/apple-app-store-vs-android-market-det-endelige-opgoer-1.472037.html

Og her er en lille graf, der viser hvordan de forskellige stores er
vokset, det sidste halve år.

http://www.gsmarena.com/showpic.php3?sImg=newsimg/11/04/distimo-app-stores/gsmarena_002.jpg&idNews=2572

Så at påstå at der er mere end dobbelt så mange i App storen, er vidst
lidt af en overdrivelse.

- Chano Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-11 17:05

> [...]
>
> Så at påstå at der er mere end dobbelt så mange i App storen, er vidst

Det er ikke korrekt!
Der var over 400.000 apps i Appstore pr november 2010.

Jeg så en artikel i maj, hvor Appstore havde rundet 500.000 stk.
http://www.redmondpie.com/apples-app-store-reaches-500000-approved-apps-in-less-than-three-years/

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger