God trådløs router ?
Fra : Jakob

Dato : 05-08-11 15:44

Jeg er på udkig efter en god kvalitets trådløs router, med fornuftig
hastighed, men ikke mindst stabil i drift. Jeg har en billig Netgear nu
og den skal genstartes ca en gang om dagen. Den har specielt svært ved
at klare µtorrent der får forbindelsen i knæ.

Den skal sidde på en 40/40 Profiber forbindelse.

Jeg har kig på en Cisco Linksys E4200.
http://hc.pcworld.dk/art/116174?page=1
Andre modeller jeg skal kigge på ?

Mvh
Jakob

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 05-08-11 19:52

Den 05-08-2011 16:43, Jakob skrev:
> [...]
> at klare µtorrent der får forbindelsen i knæ.
>
> Den skal sidde på en 40/40 Profiber forbindelse.

Hvorfor ikke bare bruge Profiber´s Tilgin - den kører jeg med her uden
problemer, meget stabil! .
/KE.

Fra : Jakob

Dato : 05-08-11 21:25

> Hvorfor ikke bare bruge Profiber´s Tilgin - den kører jeg med her uden
> problemer, meget stabil! .
> /KE.

Sådan en fulgte der ikke med en mit abb. Der er kun en boks med 1
netværksstik, telefonstik og tv-stik.

Mvh
Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-11 22:58

KE Kofod / 7100 Vejle skrev:

> Hvorfor ikke bare bruge Profiber´s Tilgin - den kører jeg med her uden
> problemer, meget stabil! .

Den jeg fik, kunne ikke kravle op over 10 Mbit/s, så den ligger i
min skuffe og samler støv.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-11 09:59

Den 05-08-2011 20:52, KE Kofod / 7100 Vejle skrev:
> Hvorfor ikke bare bruge Profiber´s Tilgin - den kører jeg med her uden
> problemer, meget stabil! .
> /KE.

Det er muligt, at den er stabil (så langt tid nåede jeg ikke at prøve
den af i), men dens trådløse output er mildest talt møgelendigt. På en
40/40 kan den levere 8 Mbit, hvor min omkring 10 år gamle Linksys WRT54G
til sammenligning kan levere 14 Mbit.

Jeg har i stedet købt mig en Asus RT-N56U, som virkelig sparker bagdel.
Den leverer 40,0 Mbit trådløst og kører klippestabilt. Den får min
varmeste anbefaling.

Søren

Fra : Jakob

Dato : 07-08-11 20:45

> Jeg har i stedet købt mig en Asus RT-N56U, som virkelig sparker bagdel.
> Den leverer 40,0 Mbit trådløst og kører klippestabilt. Den får min
> varmeste anbefaling.

Den skal jeg helt klart kigge nærmere på, tak.

Mvh
Jakob