Katte er kræsner/vil ikke spise
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-08-11 05:20

Er det sommervarmen? Vore to katte er blevet næsten umulige at fodre.

De har tørkost stående, som de normalt godt vil have, men de plejer også
at få dåsemad og de gør sig til af at være skrupsultne, løber efter os
og piver. Når vi så åbner en ny dåse med noget andet og sætter til dem,
gider de det ikke alligevel, uanset mærke og indhold.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Allan G

Dato : 05-08-11 07:10

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> piver. Når vi så åbner en ny dåse med noget andet og sætter til dem, gider
> de det ikke alligevel, uanset mærke og indhold.

Hej Kurt
Ja det kunne det nemt værer, min den ene vejer ca 1 kg mindre om someren en
om vinteren.
Han sover så også udenfor om vinteren, af eget valg

Så hvis du lige holder lidt øje med at de spiser lidt, så prøv at skærer
vådfodder ned til det halve.
Så kan det værer de vil spise.

Mine har lige fået 3 frosne sejfille smidt ud i haven, det er guf når de er
tøet op.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-08-11 13:39

In news:4e3b8936$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan G <allan_roskilde@hotmail.fjerncom> typed:

> Mine har lige fået 3 frosne sejfille smidt ud i haven, det er guf når
> de er tøet op.

Det er nemlig rigtigt. Det er det ultimative guf for små mislinger. Jeg har
dog sejfilet'en en tur i mikroovnen til optøning først. Jeg kan varmt
anbefale Kurt dette, og 1 kg. løsfrosne sejfileter koster kun godt 42.- kr.
i Aldi, så det er da en overkommelig pris i forhold til andet missemad.

Jeg har også oplevet at mine katte ikke har haft den helt store appetit når
det er meget varmt uden for, men bare rolig - det fortager sig igen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Allan G

Dato : 05-08-11 14:11

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har også oplevet at mine katte ikke har haft den helt store appetit
> når det er meget varmt uden for, men bare rolig - det fortager sig igen.

Om vinteren tøer jeg også sejfileerne op før kattene får dem.
Men her om sommeren, der må kattene pænt vente til solen har tøet dem op.
Eller kattene selv mener de er optøet nok til at spise,

de kan bruge lang tid og gnave med kindtænder på en sådan rå fille.
Det må værer godt til at fjerne tandsten. Og godt for tænder og tandkød.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-08-11 14:37

In news:4e3bebf0$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan G <allan_roskilde@hotmail.fjerncom> typed:

> de kan bruge lang tid og gnave med kindtænder på en sådan rå fille.
> Det må værer godt til at fjerne tandsten. Og godt for tænder og
> tandkød.

Det er uden tvivl en god måde at holde tandsten nede på. Til det formål har
jeg nogle halvstore runde kugler fra Royal Canin, som Mini får som
godbidder. De hedder noget med "Dental", og de er også gode til at forebygge
tandsten. Mini får ihvertfald ros til det årlige check hos dyrlægen for
hendes flotte tænder, og hun nærmer sig alligevel de 11 år.

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-08-11 22:55

Kurt Hansen skrev:

> Er det sommervarmen? Vore to katte er blevet
> næsten umulige at fodre.

Vores Garfield spiser heller ikke ret meget om
sommeren - til gengæld ser vi ham ofte med en
mus, en muldvarp eller en fugl i munden.

Buster, vores labrador, er godt med, han fanger
mus og muldvarpe i samarbejde med Garfield, de
er et rigtig godt makkerpar.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-08-11 03:59

Den 05/08/11 06.19, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> og piver. Når vi så åbner en ny dåse med noget andet og sætter til dem,
> gider de det ikke alligevel, uanset mærke og indhold.

Tak for de gode og beroligende svar. Jeg vil købe fisk næste gang jeg
kommer i Aldi.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 06-08-11 07:26

Den 05-08-2011 06:19, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> og piver. Når vi så åbner en ny dåse med noget andet og sætter til dem,
> gider de det ikke alligevel, uanset mærke og indhold.

Erfaringer fra mange katte:

Dåsemad er unødvendig, men kan betyde, at de ikke gider tørfoder.

Katte elsker variation. Selv det bedste foder bliver de trætte af.

Man kan f.eks prøve at købe tre varianter af Happy Cat eller Smilla fra
Zooplus.

Når de bliver trætte af den ene slags, er de vilde med at skifte til den
anden. Og den første slags er en eksotisk fornyelse, når man går tilbage
til den slags efter ½ år

Bjarne

Fra : Lyrik

Dato : 05-11-11 22:12

Den 06/08/11 08.26, Bjarne S Nielsen skrev:

> [...]
>
> Når de bliver trætte af den ene slags, er de vilde med at skifte til den
> anden. Og den første slags er en eksotisk fornyelse, når man går tilbage

Man kan jo generalisere lige så lidt som med mennesker. Min kat spiser
Pussi eller Aldis lux.
Men den er blevet mere kræsen og især vil den gerne håndfodres.
Leverpostej og rejer er et sikkert hit hos Bøllemis der nu er 16 år gammel.
Den får også tørfoder, Whiskas. Derimod kaster den op af Whiskas blødfoder.

MvH
Jens