Tetford toilet
Fra : Christiansen

Dato : 04-08-11 10:45

Hvordan vintersikrer jeg et Tetford toilet, kan ikke se noget stedet jeg kan
tømme skyllevandstanken. Skal man bare skylle ud indtil den er tom, eller er
der nogen der har en forklaring. Det fremgår ikke af instruktionsbogen hvad
man skal gøre.
Christiansen

Fra : frank

Dato : 04-08-11 19:29

*Der er en tømmemulighed. Når du åbner den udvendige lem ind til kassetten
sidder der umiddelbart indenfor (højre eller venstre side) et "glasrør".
Det er et vandstandsglas hvor du kan se hvor meget skyllevand der er
tilbage. Dette glasrør (er af plastik) trækker du fri af den clip som
holder det - den nederste del er forbundet med en gummislange, så du kan
trække glasrøret frem og vende det nedad. For enden af dette rør sidder en
gummiprop som du så tager ud og lader skyllevandet løbe ud på jorden indtil
der ikke kommer mere vand. Så er skyllevandet tømt af.

Dette er den "officielle" måde at tømme skyllevandet ud på.

venlig hilsen, Frank.

Fra : Ken Vøge

Dato : 04-08-11 19:33

Tøm skyllevandstank og opsamlingstank i forbindelse med vinterklargøring.
Pumpen i skyllevandstanken sidder i en fordybning vær sikker på at den er
tømt for at undgå evt. frostsprængning af pumpehuset. Hvis du forsøger at
køre med pumpen når der er is i er du heldig hvis du nøjes med at sprænge
sikringen. Skal du på vinter camping så vær sikker på at have en ekstra
sikring med for den er i en sjælden størrelse (når du skal have en på en
service station)

mvh
Ken

Fra : Christiansen

Dato : 07-08-11 14:45

Tak for svar, det var vist det der skulle til.
Christiansen

Fra : Kim Olsen

Dato : 07-08-11 15:07

Vi gør altid det, at vi hælder en dunk sprinklervæske i vandtanken - så er
der ingen ting der fryser, og der er ingen grund til at tømme det ud til
foråret. Det kan både skylle og "lugte".

Vi bruger samme trick når vi vintercamperer, for der kan vandtanken godt
fryse. Så der bruges også sprinklervæske i toilettet.

Kim