Bilmuseer
Fra : Ole Sørensen

Dato : 04-08-11 17:33

Hejsa

Har lige været på Sommers museum i Nærum sammen med min far, absolut den
50'er værd det kostede!

Men min far ville gerne have vist os en Ford Anglia for at vise hvordan
hans første bil så ud. Det har sikkert været en 100E da det passer
nogenlunde med tiden, og den er ikke længere på udstillingen.

Nogen der ved om der er et museum der har den på udstilling?
Helst nord/midt-sjælland men alt i landet/Skåne har interesse.

mvh

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-11 19:38

"Ole Sørensen" skrev i meddelelsen

> [...]

>Nogen der ved om der er et museum der har den på udstilling?
>Helst nord/midt-sjælland men alt i landet/Skåne har interesse.

Du kan finde en Ford Anglia hos Europæisk Auto Museum ved Odense,
http://www.automuseum.dk , kig under "bilens guldalder".

/Bent

Fra : Ole Sørensen

Dato : 09-08-11 10:56

> Du kan finde en Ford Anglia hos Europæisk Auto Museum ved Odense,
> http://www.automuseum.dk , kig under "bilens guldalder".

Odense er ikke så pokkers langt væk, det kunne sagtens være interessant.
Desværre er det en Anglia stationcar de har kan jeg se :\

Tak for info Bent! :)

mvh

Ole

Fra : alexbo

Dato : 09-08-11 11:50

"Ole Sørensen" skrev

> Odense er ikke så pokkers langt væk, det kunne sagtens være interessant.
> Desværre er det en Anglia stationcar de har kan jeg se :\

Det er heller ikke en 100E men en 105E, der er stor forskel på de to
modeller.
100E havde en sideventilet motor og forøvrigt vakuumdrevet visker,
105E sedan havde en karakteristisk bagvendt skrå bagrude.

Du skal nok lige finde ud af om det er en 100 eller en 105 du vil se.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 09-08-11 20:00

> 105E sedan havde en karakteristisk bagvendt skrå bagrude.
>
> Du skal nok lige finde ud af om det er en 100 eller en 105 du vil se.

Aha! Den bagrude er lige hvad min far har fortalt om!
Det må jo så være en 105E sedan han havde.

Tak for mere info :)

mvh

Ole