Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
SEB - Pension og dødsfald ??
Fra : Knud

Dato : 03-08-11 20:48

Min far døde i sidste uge og han har indbetalt til livsforsikring SEB
PENSIONSFORSIKRING, kan se han hver mdr. har fået udbetalt ca. 6000 kr. Har
også en søster men hun vil ikke have jeg ringer derinde. Nogen i denne
gruppe der ved om vi kan forvente et beløb fra selskabet ; der står jo
"..kan dine efterladte SOM REGEL få udbetalt din livsforsikring" . Det lyder
ikke helt sikkert.

Dette har jeg klippet fra hjemmesiden :

Hvis du dør
Din livsforsikring kan hjælpe dine efterladte

Hvis du dør, kan dine efterladte som regel få udbetalt din livsforsikring i
SEB Pension. Det kan være en hjælp til dine efterladte i en svær tid. Vi får
næsten altid direkte besked fra de offentlige myndigheder om et dødsfald i
løbet af 5 hverdage, og dine efterladte skal derfor ikke foretage sig noget.
Vi henvender os til dem.

Fra : Ole C

Dato : 03-08-11 22:35

Knud skrev blandt andet:

> Min far døde i sidste uge og han har indbetalt til livsforsikring SEB
> PENSIONSFORSIKRING, kan se han hver mdr. har fået udbetalt ca. 6000
> kr. Har også en søster men hun vil ikke have jeg ringer derinde.

Det skal hun vel ikke bestemme. Du er lige så meget arving som hun er....

> Nogen i denne gruppe der ved om vi kan forvente et beløb fra
> selskabet ; der står jo "..kan dine efterladte SOM REGEL få udbetalt
> din livsforsikring" . Det lyder ikke helt sikkert.

- og det er kun SEB der kan give svaret.

> [...]
> offentlige myndigheder om et dødsfald i løbet af 5 hverdage, og dine
> efterladte skal derfor ikke foretage sig noget. Vi henvender os til

Og hvis du ikke vil vente på det, så ring dog til SEB.

--
vh
Ole C

Fra : Knud

Dato : 05-08-11 11:34

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> Det skal hun vel ikke bestemme. Du er lige så meget arving som hun er....

> - og det er kun SEB der kan give svaret.

> Og hvis du ikke vil vente på det, så ring dog til SEB.

Har gjort i dag og der var ikke en dyt til de efterladte

Fra : Ole C

Dato : 05-08-11 12:19

Knud skrev blandt andet:

> Har gjort i dag og der var ikke en dyt til de efterladte

Der har nok været tale om en livrente....

--
vh
Ole C

Fra : Knud

Dato : 05-08-11 14:10

> Der har nok været tale om en livrente....

netop