Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DSC-T99 Kvalitet ?
Fra : ebbe Hansen

Dato : 03-08-11 19:23

Min Kone har fået sådan et smart fladt camera, 14,1 MP, er der nogen
her der kender til det camera. Jeg reducerer de 4320x3240 til 1024x768
i Photoshop 7, og lægger dem ind i Photoshop2 Album. Jeg synes ikke
de er helt skarpe i forhold til mit Canon Power Shot A95 5 MP camera,
er der ikke noget om at de 14,1 MP er lidt overdrevet, er der forskel
på Pixels. Sat op i 100 % er der mange der ikke er rigtig skarpe, men
ingen af os er særlig skrappe til det der foto haløj. Så, er der en
der har erfaring med det camera?
mvh Ebbe

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-08-11 21:58

Det er meget svært at udtale sig om et kamera du ikke oplyser navn på,
men forskellen ligger nok mere i optikken. Disse små lommekameraer har
meget dårlig optik i forhold til et "rigtigt" kamera.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : ebbe Hansen

Dato : 04-08-11 08:33

On Wed, 03 Aug 2011 22:58:02 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> [...]
>meget dårlig optik i forhold til et "rigtigt" kamera.
>
>Regards Jens Peter Karlsen.
>
>On Wed, 03 Aug 2011 20:22:49 +0200, ebbe Hansen
klip
navnet skulle være:
Sony cybershot DSC-T99 14,1 megapixel:
25 mm wide lens 3,0" widescreen
Carl Zeis vario tessar 3,5-4,6 - 4,43-17,7 opt. 4x
det er hvad jeg kan se prisen ca 2000 kr, skulle det ikke kunne tage
gode billeder, men det er jo automatisk.
mvh Ebbe

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-08-11 09:49

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
iadj371uq48lc1u290vbmtblc4boa19ffo@4ax.com:

> Det er meget svært at udtale sig om et kamera du ikke oplyser navn på,

Du læser ikke overskriften på de indlæg, du svarer på?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-08-11 14:37

Ikke nødvendigvis.
Ofte blot spild af tid.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : ET

Dato : 04-08-11 16:40

> Ikke nødvendigvis.
> Ofte blot spild af tid.

Nej, så hellere bruge tid på at læse hele gøgemøget ik´ og svare lidt i øst
og vest.
erik thorsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-08-11 18:23

Indlægget var ikke specielt langt og normalt er det der der står det
der skal svares på, men hvis du mener at man kan svare ud fra en
overskrift kan jeg godt forstå at du snakker om at svare i øst og
vest. Hvad vil du f.eks. svare på disse overskrifter?
Hvad er der galt?
Teknisk spørgsmå?
Tekninsk hjælp !!!

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-08-11 09:16

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
u08l371dubvoenfqg63busvvdhdkraari3@4ax.com:

> Ikke nødvendigvis.
> Ofte blot spild af tid.

Det er vist kun dig, der er spild af tid.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Post

Dato : 05-08-11 10:36

Hr Jens Bruun.

Jeg har set du indeholder masser af god viden - sikkert også om god
kommunikation.

Hvorfor ikke udnytte det?

Mvh
Andes

Fra : Kurd

Dato : 04-08-11 19:12

"ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> på Pixels. Sat op i 100 % er der mange der ikke er rigtig skarpe, men
> ingen af os er særlig skrappe til det der foto haløj. Så, er der en

Du ødelægger selv billederne fra fruens smarte, flade kamera ved at smide 19
ud af 20 pixels væk.

Fra : ebbe Hansen

Dato : 04-08-11 19:33

On Thu, 4 Aug 2011 20:11:52 +0200, "Kurd" <Kurd@kurd.xy> wrote:

>"ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

>Du ødelægger selv billederne fra fruens smarte, flade kamera ved at smide 19
>ud af 20 pixels væk.

Hvordan skal jeg så reducere størrelsen til at gemme i album på PC
mvh Ebbe

Fra : Søren A Christensen

Dato : 04-08-11 22:41

On 2011-08-04 20:33, ebbe Hansen wrote:

> Hvordan skal jeg så reducere størrelsen til at gemme i album på PC

Lad være med at reducere størrelsen på billederne, hvis det bare er for
at gemme dem på pc'en. Diskplads koster ingen penge nu om dage.

Der i mod kan det give menig at reducere størrelsen hvis de skal vises
på hjemmeside eller sendes via mail - men så klver du en kopi til det.

/Søren

Fra : ebbe Hansen

Dato : 05-08-11 15:15

On Thu, 04 Aug 2011 23:41:18 +0200, Søren A Christensen
<sac@post3.tele.dk> wrote:
klik

> [...]
>
>Der i mod kan det give menig at reducere størrelsen hvis de skal vises
>på hjemmeside eller sendes via mail - men så klver du en kopi til det.

Tak, OK, det må jeg kigge på
mvh Ebbe