Lakkvalitet ?
Fra : Per

Dato : 03-08-11 16:06

Hej NG !

Er der nævneværdig forskel på lak-kvaliteten på de forskellige bilmærker ?

Jeg så i dag en næsten ny, sort Mercedes 6,3 AMG og den så meget fin ud i
lakken. Helt blank osv. Som om den lige kom fra Tidycar

Jeg så også en næsten ny sort Fiat 500 og en Sort Golf - her virkede lakken
ikke helt så "fin" som Merceren.

Alle var iøvrigt metallak.

Mit spm: Er der forskel på lak-kvaliteterne ?

Mvh. Per

Fra : Henrik B.

Dato : 03-08-11 16:12

> [...]
> lakken ikke helt så "fin" som Merceren.
>
> Alle var iøvrigt metallak.
>
> Mit spm: Er der forskel på lak-kvaliteterne ?

Kort og godt - JA!
Det er med lakker som med alt andet - man får hvad man betaler for. Dertil
kommer at man på dyrere biler ofte benytter såkaldt " kamæleon-lak", som
skifter farve, alt efter vinkel. Ikke som på "Brian-biler", hvor den kan
være voldsomme skift fra f.eks. lilla til gul. Derimod bruges til til netop
at give lakken meget mere dybde, end med en "almindelig" metallak.

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-11 17:03

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message news:4e3963f0$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Alle var iøvrigt metallak.
>
> Mit spm: Er der forskel på lak-kvaliteterne ?

Min vens BMW M5 har fra fabrikkens side en speciel nano-lak som gør at bilen
skulle afvise smuds og lign meget bedre. Mon ikke MB har det samme?
Noget andet er så at dømme ud fra hvordan M5'eren ser ud, så bliver den lige
så beskidt som alle andre biler

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 03-08-11 18:45

Den 03-08-2011 17:06, Per skrev:
> [...]
> lakken ikke helt så "fin" som Merceren.
>
> Alle var iøvrigt metallak.
>
> Mit spm: Er der forskel på lak-kvaliteterne ?

Hæ!
Jeg befandt mig ved lejlighed en dags tid hos en Mercedesforhandler
hvorunder der selvfølgelig blev kigget langt efter især de større
udstillingsvogne.
Vinduespartierne var udstyret med en art persienner og pludselig syntes
jeg at kølerens lakering på en sort S-model ikke virkede så spejlblank
med persiennerne som reflektion: Den var såmænd blank nok, men var helt
appelsinskinds-agtig og ved nærmere eftersyn galdt det hele karossen
Nysgerrigheden drev mig til at checke andre i udstillingen, og fænomænet
var det samme på alle bilerne - Undtagen én: En Smart!
Smartens karosseri består hovedsagligt af indfarvet plast som var både
jævn og blank og ikke havde været udsat for at få appelsinskind i
lakeriet
Til gengæld kunne man fornemme støberetningen i de fleste af
plastfladerne, så træerne vokser ikke ind i himlen.

Men sørgeligt at en så dyr bil som S-klassen har så ringe en toplak :-|

--
Armand.

Fra : Klaus G.

Dato : 04-08-11 15:38

> Men sørgeligt at en så dyr bil som S-klassen har så ringe en toplak :-|
Jeg har ikke oplevet det du omtaler. Og jeg tvivler helt ærlig på det er
tilfældet på nye mercedes biler i den prisklasse...

Du er sikker på at bilerne i udstillingen har fået den helt rigtige
klargøring? Nogle biler bliver leveret med noget underligt klister lag
overalt for at beskytte lakken under transport, altså udover det folie der
også kommer på nogle steder. Hvis dette lag kun lige er blevet tørret af
hurtigt, så kan det stadig ses.

--
Klaus G.

Fra : Klaus G.

Dato : 04-08-11 15:39

> Mit spm: Er der forskel på lak-kvaliteterne ?
Jeps.

Prøv at se her:
http://www.bilpleje.nu/bil-lak/

--